افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

حجم مبادلات تجاری رژیم صهیونیستی به کمترین میزان در 10 سال گذشته رسید

  • کد خبر : 153019
حجم مبادلات تجاری رژیم صهیونیستی به کمترین میزان در 10 سال گذشته رسید

به گزارش بازار، گزارش معاملات تجاری شرکت رژیم صهیونیستی «پرایس واترهاوس کوپرز» درباره تجارت این رژیم در سال 2023 واقعیتی مبهم و چالش برانگیز را برای اقتصاد اسرائیل ترسیم می کند. این گزارش حاکی از کاهش بیش از 46 درصدی ارزش معاملات تجاری و کاهش 23 درصدی در تعداد کل این معاملات نسبت به سال […]

به گزارش بازار، گزارش معاملات تجاری شرکت رژیم صهیونیستی «پرایس واترهاوس کوپرز» درباره تجارت این رژیم در سال 2023 واقعیتی مبهم و چالش برانگیز را برای اقتصاد اسرائیل ترسیم می کند.

این گزارش حاکی از کاهش بیش از 46 درصدی ارزش معاملات تجاری و کاهش 23 درصدی در تعداد کل این معاملات نسبت به سال قبل است.

بر اساس این گزارش که توسط روزنامه عبری جروزالم پست منتشر شده است، ارزش کل معاملات تجاری رژیم صهیونیستی در سال جاری به حدود 9.8 میلیارد دلار رسیده است که کمترین میزان در 10 سال گذشته در مقایسه با 18 میلیارد دلار است. در هر سال، 2022 کاهش قابل توجهی را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، میانگین ارزش معاملات تجاری رژیم صهیونیستی در سال جاری با کاهش 35 درصدی به 131 میلیون دلار در مقایسه با 202 میلیون دلار در سال گذشته رسیده است.

بر اساس گزارش مذکور، تعداد معاملات کلان رژیم صهیونیستی – بیش از یک میلیارد دلار – نیز کاهش یافته است که نشان از حرکت به سمت معاملات کم ریسک دارد.

این گزارش حاکی از آن است که بخش فناوری رژیم صهیونیستی که موتور محرکه اقتصاد این رژیم است، بهبود نیافته است، زیرا سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این بخش به شدت کاهش یافته و به 6.7 میلیارد دلار رسیده است که حدود 41 درصد را نشان می‌دهد. 2022 کاهش یافته است

“PricewaterhouseCoopers Israel” (PricewaterhouseCoopers) تاکید کرد که معاملات با طرف های خارجی در اسرائیل در واقع کاهش یافته است که نشان دهنده افزایش نگرانی سرمایه گذاران است.

این روزنامه به نقل از لیات انزل آویل، رئیس خدمات بازرگانی این شرکت نوشت: در کوتاه مدت با توجه به تشدید تنش های امنیتی و ادامه جنگ، انتظار داریم فشار بر بازار داخلی ادامه پیدا کند. نسبت به روندهای جهانی بالاتر است.

وی افزود: پیش بینی واکنش بلندمدت بازار دشوار است و به عوامل دیگری از جمله تحولات مرتبط با وضعیت سیاسی و امنیتی اسرائیل بستگی دارد.

جروزالم پست در پایان نوشت: ناآرامی های سیاسی بر سر طرح بحث برانگیز اصلاحات قضایی مستقیماً بر اقتصاد اسرائیل تأثیر گذاشته و از ژانویه گذشته اعتراضات گسترده ای را برانگیخته و نگرانی ها را در مورد فساد و بی ثباتی در اقتصاد اسرائیل افزایش داده است. جنگ در نوار غزه باعث افزایش عدم اطمینان در اسرائیل شده است. بازار به دلیل وضعیت امنیتی بی سابقه ای که برای اسرائیل ایجاد کرده است.

300 کارشناس ارشد اسرائیلی در نامه ای به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم هشدار دادند که اقتصاد اسرائیل دوران سختی را پشت سر می گذارد که نیازمند اقدام فوری برای جلوگیری از آسیب بیشتر است. آنها به نتانیاهو و وزیر دارایی کابینه اش گفتند: شما بزرگی بحران پیش روی اقتصاد را درک نمی کنید. شما باید متفاوت عمل کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=153019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.