افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

حجم آب مخازن سدها نسبت به سال گذشته 3 درصد کمتر است

  • کد خبر : 222394
حجم آب مخازن سدها نسبت به سال گذشته 3 درصد کمتر است

به گزارش بازار، فیروز قاسم زاده با اشاره به بارندگی های خوب در روزهای اخیر اظهار کرد: با وجود اینکه طی هفته گذشته در اکثر نقاط کشور شاهد بارش های برف و باران بودیم، اما کمبود بارش های پاییزی باعث شده تا این بارش ها بیش از حد باشد. بخش مورد نیاز سدهای کشور. وی […]

به گزارش بازار، فیروز قاسم زاده با اشاره به بارندگی های خوب در روزهای اخیر اظهار کرد: با وجود اینکه طی هفته گذشته در اکثر نقاط کشور شاهد بارش های برف و باران بودیم، اما کمبود بارش های پاییزی باعث شده تا این بارش ها بیش از حد باشد. بخش مورد نیاز سدهای کشور.

وی خاطرنشان کرد: بارندگی ها نباید این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شده و همچنان نیاز به مدیریت مصرف در سراسر کشور است.

سخنگوی صنعت آب کشور به تشریح وضعیت مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا 22 اسفند ماه پرداخت و گفت: سهم سدهای کشور در حال حاضر 11 میلیارد و 890 میلیون مترمکعب است که نشان دهنده 12 درصد است. نسبت به سال هیدرولوژیکی گذشته کاهش یافته است. این در حالی است که سال گذشته میزان نهاده های سدهای کشور 13.45 میلیارد مترمکعب بوده است.

وی در خصوص میزان تولید سدهای کشور نیز گفت: تولید سدهای کشور از 8.82 میلیارد مترمکعب در سال هیدرولوژیکی گذشته به 10.66 میلیارد مترمکعب رسیده است که نشان دهنده افزایش 21 درصدی میزان مصرف سدها در مقایسه با آن است. به سال گذشته

قاسم زاده ذخیره مخازن سدهای کشور در 22 اسفند 1402 را با 46 درصد پر شدن معادل 22 میلیارد و 930 میلیون مترمکعب خواند و اظهار داشت: این میزان در سال گذشته 23 میلیارد و 670 میلیون مترمکعب بوده که نشان از افت 3 درصدی نسبت به سال گذشته دارد. . .

سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به حجم کم ذخیره سدهای تهران، درصد پر شدن سدهای پایتخت را 13 درصد ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است. سال هیدرولوژیکی قبلی تا 13 مارس

قاسم زاده خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ایستگاه های باران سنجی وزارت نیرو، میزان بارندگی کل کشور تا 21 اسفند 1402 نسبت به میانگین بلندمدت مدت مشابه 25 درصد کاهش نشان می دهد. نسبت به مدت مشابه سال هیدرولوژیکی گذشته 15 درصد کاهش داشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=222394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.