افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

حباب پول امروز چقدر است؟

  • کد خبر : 401406
حباب پول امروز چقدر است؟

به گزارش رکنا، نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار در هفته گذشته اظهار کرد: در هفته جاری شاهد افزایش بی سابقه قیمت جهانی طلا در بازارهای جهانی بودیم. قیمتی که امروز (جمعه) با آخرین نرخ ارز از مرز 2700 دلار عبور کرد و 2703 دلار ثبت کرد. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: این […]

به گزارش رکنا، نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار در هفته گذشته اظهار کرد: در هفته جاری شاهد افزایش بی سابقه قیمت جهانی طلا در بازارهای جهانی بودیم. قیمتی که امروز (جمعه) با آخرین نرخ ارز از مرز 2700 دلار عبور کرد و 2703 دلار ثبت کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: این در حالی است که افزایش چشمگیری در قیمت سکه و طلا در بازار داخلی داشتیم و در بازار داخلی نیز شاهد رکورد قیمت انواع سکه و طلا بودیم. قطعات

مربوط به آخری بود قیمت ارز وی و طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته گفت: همانطور که گفته شد در هفته جاری شاهد افزایش چشمگیر قیمت ها در بازار سکه و طلا بودیم. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 2.8 میلیون تومان (دو میلیون و 800 هزار تومان) افزایش نسبت به ابتدای هفته، در آخرین معاملات روز پنجشنبه به 51 میلیون و 900 هزار تومان رسید. ارز طرح قدیم نیز با 2 میلیون و 400 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته، 45 میلیون و 800 هزار تومان ارزش گذاری شد.

این رئیس اتحادیه ادامه داد: نیم سکه با یک میلیون و 800 هزار تومان به 28 میلیون و 300 هزار تومان و ربع سکه با 850 هزار تومان به 18 میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافت. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز با 350 هزار تومان افزایش نسبت به قیمت ابتدای هفته هشت میلیون و 400 هزار تومان فروخته شد.

بذرافشان در خصوص تغییرات بازار ارز کشور نیز گفت: هر مثقال طلای 17 عیار با 584 هزار تومان افزایش به 18 میلیون و 179 هزار تومان رسید. هر گرم طلای 18 عیار نیز با افزایش از 135 هزار تومان به گرمی چهار میلیون و 196 هزار تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: این هفته حباب ارز از کانال 9 میلیون تومان خارج شد و به کانال 11 میلیون تومان نزدیک شد. در حالی که ابتدای هفته 9 میلیون و 800 هزار تومان حباب داشت، در آخرین معاملات دیروز (پنجشنبه) 10 میلیون و 900 هزار تومان هر ارز حباب است.

این رهبر صنفی خاطرنشان کرد: هفته پر التهابی داشتیم اما بازار در شرایط التهابی نبود. افزایش قیمت زیاد بود اما افزایش تقاضا نداشتیم.

وی افزود: در واقع بخشی از این افزایش قیمت به دلیل افزایش چشمگیر قیمت ها در بازارهای جهانی، بخشی به دلیل افزایش نوسانات نرخ ارز در کشور و بخشی نیز ناشی از تنش های سیاسی-اقتصادی است. در خاورمیانه که باعث افزایش قیمت ها شده است. نکته قابل توجه این است که خوشبختانه تورم قیمت در بازار منجر به افزایش تقاضای کاذب یا التهاب در بازار نشده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.