افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

حامیان سایبری جلیلی در مقابل پزشکان صف آرایی کردند

  • کد خبر : 374682
حامیان سایبری جلیلی در مقابل پزشکان صف آرایی کردند

انتخاب: مسعود مزکیان اخیرا در دیدار با رسانه های آمریکایی گفت: ما حاضریم همه سلاح های خود را به شرطی کنار بگذاریم که اسرائیل نیز همه سلاح های خود را کنار بگذارد. پزشکان اما به سرعت به استاندارد دوگانه غرب اشاره کردند و گفتند: «از ایران می‌خواهند به گروه‌های مقاومت کمک نکند، اما اسرائیل را […]

انتخاب: مسعود مزکیان اخیرا در دیدار با رسانه های آمریکایی گفت: ما حاضریم همه سلاح های خود را به شرطی کنار بگذاریم که اسرائیل نیز همه سلاح های خود را کنار بگذارد.

پزشکان اما به سرعت به استاندارد دوگانه غرب اشاره کردند و گفتند: «از ایران می‌خواهند به گروه‌های مقاومت کمک نکند، اما اسرائیل را تا دندان مسلح می‌کنند. آنها از ایران می‌خواهند برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود را از بین ببرد، اما اسرائیل می‌تواند هسته‌ای داشته باشد. آنها می خواهند که ایران برنامه موشکی خود را متوقف کند، اما اسرائیل می تواند هر سلاحی را که بخواهد داشته باشد.

پس از انتشار این سخنان، «بلومبرگ» بدون اشاره به رفت و آمد پزشکان، این عبارت را به صورت غیر دقیق و استنباطی عنوان کرد. تیتر بلومبرگ کافی بود تا موجی از حملات برخی نیروهای رادیکال داخلی را به سمت پزشکان بفرستد و برداشت های فرامتنی و عجیبی از سخنان پزشکان در فضای مجازی ارائه دهد. جالب اینجاست که اکثر اکانت هایی که موج حمله به پزشکان را سازماندهی کردند، از طرفداران سرسخت سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری بودند. برای مثال یکی از این کاربران سایبری نوشته است که «پزشکان از دوستی با آمریکا به مذاکره با رژیم صهیونیستی رسیده اند». همین اکانت در جریان انتخابات تصویری از رای خود منتشر کرد و نوشت: رای من به عشق شهداست. دکتر سعید جلیلی»

یا به این یکی توجه کنید: «رفتند ایران را بفروشند و برگشتند». این اکانت در ایام انتخابات با هشتگ سعید جلیلی در توییت خود نوشت: «وقتی دستت پاک است و مردم به عدالتت مطمئن هستند، وقتی پاسخت به فیلترینگ و مجازی فرهنگی است نه امنیتی، وقتی برای اقتصاد و سفره مردم». شما همچنین با پوسته خاکستری باقی خواهید ماند. #سعید_جلیلی”

افراد سایبری حتی سعی کردند پا را فراتر بگذارند و مثل قبل شروع به قطبی شدن کنند. مثلاً یکی دیگر از آنها نوشته بود: «کجایی ای شهید امیرعبداللهیان کجایی؟» این اکانت همچنین با انتشار عکسی از جلیلی در توییتی در روزهای انتخابات نوشت: ایرانیان بار دیگر خود را در یک نقطه عطف تاریخی بزرگ می بینند! دفعه قبل «اسرادین شاه تصمیم گرفت اصلاحات اساسی را که امیرکبیر با جانشینی میرزا آقاخان نوری آغاز کرده بود از بین ببرد!» اما این بار به ادامه راه شهید رئیسی رای می دهم.» همین اکانت در روز انتخابات در توییت دیگری نوشت: «توئیت ها و عکس های مربوط به رای سعید جلیلی را ذکر کنید و امتیاز بدهیم. جدول زمانی امروز باید منفجر شود!”

نمونه دیگر ماجرایی است که با همین خط به دولت روحانی حمله کرد و سپس نوشت: مدختیان قصد دارد از حسن روحانی پیشی بگیرد. این داستان هم به نفع جلیلی بود یا این که می نویسد: «پزشکان می خواهند با اسرائیل صلح کنند، قصابی که بچه می کشد خون می مکد».

فضای مجازی مملو از پوزیشن هایی است که اکثر اکانت هایی که چنین کلماتی را منتشر می کنند هویت مشخصی با نام ها و تصاویر پروفایل نامعلوم ندارند، اما جایگاه آنها کاملا مشخص است. افرا گرا و نزدیک به طیف سعید جلیلی.

طیف رادیکالی که اکنون در صدد حمله به دولت چهاردهم است، فقط در فضای مجازی فعالیت نمی کند و شاهد بودیم که همین چند روز پیش یکی از این تندروها در رادیو گفت که خجالت می کشیم بگوییم دکتر رئیس جمهور است. می‌گفتم چرا دکترها گفتند ما می‌توانیم با آمریکایی‌ها برادر باشیم. از این حیث، کاربران اینترنتی که به طیف خاصی مرتبط هستند، اصل ماجرا را تحریف و قطع کردند و آنچه برایشان مفید بود منتشر کردند و نگفتند که قبل از آن جمله، پزشکان به آمریکا هشدار داده بودند که باید احترام متقابل داشته باشد. . ، باید از موضع برابری در مذاکرات و به رسمیت شناختن حقوق مردم ایران باشد.

در چاپ اخیر، پزشکان آشکارا به اسرائیل حمله می کنند و با بیان اینکه ما حاضریم سلاح های خود را در صورت خلع سلاح اسرائیل کنار بگذاریم، اسرائیل را در فضای بین المللی در یک دوراهی بزرگ قرار داده اید. وی با استفاده از زبان دیپلماتیک مواضع ایران را مبتنی بر صلح طلبی مطرح می کند و می گوید طرف مقابل که با ایران هراسی مواجه است، خود منشأ شر است. به همین دلایل، محمدجواد ظریف در کانال تلویزیونی خود نوشت، جنایات رژیم اسرائیل و رفتار دوگانه غرب با کشورها، موضوعاتی مانند سلاح، جنگ و حقوق بشر را برملا کرد و نشان داد که اسرائیل نسل‌کشنده، متجاوز و مالک است. تسلیحات هسته ای و تهدیدی برای منطقه و جهان است و بر اساس ترور و آپارتاید شکل گرفته و ادامه یافته است، نه ایران که مدافع اشغالگری و نسل کشی است منطقه و جهان .

احمد زیاد آبادی نیز در کانال تلگرامی خود نوشت: در واقع منظور آقای بیزیکیان خلع سلاح منطقه ای است. واضح است که اسرائیل تحت هیچ شرایطی در این زمینه تسلیم نخواهد شد، زیرا فناوری تسلیحاتی مهمترین نقطه قوت آن است.

رضا نصری همچنین هدف از این عبارت را نشان دادن بی ربط بودن توقعات غرب دانسته و ربطی به آشتی با اسرائیل ندارد.

حال نکته اینجاست که اگرچه مواضع پزشکان در قبال اسرائیل کاملاً روشن است و سخنان آنها در محکومیت اسرائیل بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشته است و البته همگی اذعان دارند که او و هیئت همراهش توانسته ایران هراسی را پیش ببرد. تا حد زیادی پروژه آمریکا و اسرائیل در سفر اخیر خود به نیویورک برای خنثی کردن، چرا نیروهای رادیکال داخلی به هر بهانه ای حتی اگر یک تیتر رسانه ای مبهم باشد به دولت حمله می کنند؟ به نظر می رسد حساب های مجرمان سایبری در فضای مجازی و فعالان سیاسی-رسانه ای که چنین حملاتی را سازماندهی می کنند به نامزد شکست خورده انتخابات، سعید جلیلی نزدیک باشد. همان هایی که در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مجلس علیه دولت صحبت کردند. کافی است صحبت هایی را به خاطر بیاوریم که امیرحسین ثابتی دست راست سعید جلیلی در جریان انتخابات علیه عباس عراقچی صحبت کرد. جالب اینجاست که یکی از همین داستان هایی که الان علیه پزشکان می نویسد در جریان رای اعتماد به وزرا با استقبال خوبی مواجه شد و به خاطر گفتن چنین حرف هایی نوشت “خوش آمدید”. شاید بخواهند از دولت پزشکی به خاطر شکست در انتخابات انتقام بگیرند، اما واضح است که تداوم تخریب دولت اولاً با دیدگاه رهبران مبنی بر حمایت از دولت در تضاد است و ثانیاً قطعاً در تضاد با منافع ملی و ثالثاً در حوزه مبارزه با اسرائیل کمکی نمی کند و احتمالاً با رسانه های آن طرف آب که می خواهند دولت را نابود کنند، هماهنگ است. جمهوری اسلامی به هر بهانه ای

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.