افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

حاشیه های سهام Wahiya ادامه دارد!

  • کد خبر : 360240
حاشیه های سهام Wahiya ادامه دارد!

بازار؛ گروه بورس: اطلاعیه عرضه مهم سهام کنترلی مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان در نماد وحی منتشر شد. جزئیات این اطلاعیه حاکی از آن است که 51.7 درصد از سهام وحیا به قیمت پایه 35 میلیارد تومان (معادل هر سهم 4200 تومان) عرضه می شود. نکته جالب اینجاست که هم اکنون این سهم با […]

بازار؛ گروه بورس: اطلاعیه عرضه مهم سهام کنترلی مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان در نماد وحی منتشر شد. جزئیات این اطلاعیه حاکی از آن است که 51.7 درصد از سهام وحیا به قیمت پایه 35 میلیارد تومان (معادل هر سهم 4200 تومان) عرضه می شود. نکته جالب اینجاست که هم اکنون این سهم با قیمت 670 تومان در بورس عرضه می شود. به نظر می رسد رازی در پشت این موضوع نهفته است.

شرکت مهندسی قائم سپاهان 51.73 درصد از سهام واحیه را در اختیار دارد که همین درصد به زودی عرضه می شود.

نکته جالب اینجاست که مالک مهندسی قائم سپاهان وحیا است. از صورت های مالی واحیه مشخص می شود که 94/99 درصد این شرکت چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم متعلق به خود واحیه است.

حال اگر این بلوک فروخته شود کل مبلغ مستقیماً به جیب واحیه می رود. اما آیا این حرکت است که می تواند تاثیر زیادی بر ارزش سهام داشته باشد؟ به نظر نمی رسد این به نفع سهامداران خرد باشد.

قیمت کل مهندسی قائم سپاهان برای واحیه تقریبا خیلی ارزان است. یعنی در صورت انجام این معامله، 2200 تومان سود انباشته به ازای هر سهم به جیب «واحیه» می رود. اکنون این پول حاصل از فروش دارایی ها معمولا در مجامع به سرمایه تبدیل می شود. یعنی زمانی که این مبلغ به افزایش سرمایه تبدیل می شود، سهامداران خرد به اندازه کافی از این سود بهره مند نمی شوند زیرا به نسبت افزایش تعداد سهام، قیمت سهم کاهش می یابد.

این تنها یک نمونه از مواردی است که در پس حجاب نماد وحی وجود دارد. این شرکت در سال های اخیر درگیر پرونده های حقوقی بوده است. به همین دلیل معاملات پرنوسانی در بازار سهام رخ داده است. ریشه اصلی این تحولات این است که این شرکت توسط یک خانواده اداره می شود و وجوه شرکت در واقع برای راه اندازی یا خرید شرکت های زیر مجموعه استفاده می شود. بنابراین درآمد حاصل از فعالیت شرکت به سهامداران خرد نمی رسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=360240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.