افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

جیک سالیوان موفقیت طرح “کمربند-جاده” چین را تصدیق کرد. لزوم همکاری برای مقابله با تهدیدات هوش مصنوعی

  • کد خبر : 122668
جیک سالیوان موفقیت طرح “کمربند-جاده” چین را تصدیق کرد.  لزوم همکاری برای مقابله با تهدیدات هوش مصنوعی

بازار؛ گروه بین الملل: فارین افرز اخیراً در مقاله ای با عنوان «جیک سالیوان» نوشت: در سال های اخیر، ابتکار یک کمربند یک جاده چین پیروز شده و ایالات متحده از سرمایه گذاری های زیرساختی بزرگ در کشورهای در حال توسعه عقب مانده است. ترجمه بخشی از مقاله که به سلامتی می پردازد; تغییرات آب […]

بازار؛ گروه بین الملل: فارین افرز اخیراً در مقاله ای با عنوان «جیک سالیوان» نوشت: در سال های اخیر، ابتکار یک کمربند یک جاده چین پیروز شده و ایالات متحده از سرمایه گذاری های زیرساختی بزرگ در کشورهای در حال توسعه عقب مانده است.

ترجمه بخشی از مقاله که به سلامتی می پردازد; تغییرات آب و هوایی و توسعه زیرساخت ها در کشورهای در حال توسعه ادامه دارد.

سال اول همه‌گیری کووید-19 نشان داد که اگر ایالات متحده مایل به رهبری تلاش‌ها برای حل مشکلات جهانی نباشد، هیچ کشور دیگری مداخله نخواهد کرد.

در سال 2020، بسیاری از رهبران جهان به سختی در مورد بیماری کووید-19 صحبت می کردند، و زمانی که کووید-19 رخ داد، گروه هفت تلاش کرد تا اقدامات را هماهنگ کند، اما به جای هماهنگی نزدیک، کشورها تلاش های متفاوتی انجام دادند که همه گیری را بدتر از حد ممکن کرد. بوده اند.که باید. می شد. من می توانستم آن را انجام دهم.

پرزیدنت بایدن و تیم او همیشه بر این باور بوده اند که ایالات متحده نقش مهمی در تقویت همکاری های بین المللی، چه در زمینه اقتصاد جهانی، سلامت، توسعه و یا محیط زیست دارد. اما تجربه تکان دهنده بحران جهانی بدون رهبری جهانی این موضوع را در جهان بینی رئیس جمهور مطرح کرد.

سالیوان: همانطور که به طیف عظیمی از چالش های جهانی نگاه کردیم، متوجه شدیم که نه تنها باید رهبری آمریکا را احیا کنیم، بلکه باید بازی خود را ارتقا دهیم و ارزش پیشنهادی بهتری را به جهان، به ویژه جنوب جهانی ارائه کنیم.

همانطور که به طیف عظیم چالش های جهانی نگاه کردیم، متوجه شدیم که نه تنها باید رهبری آمریکا را احیا کنیم، بلکه باید بازی خود را ارتقا دهیم و ارزش پیشنهادی بهتری را به جهان، به ویژه جنوب جهانی ارائه کنیم.

در سال‌های اخیر، ابتکار کمربند و جاده چین تسلط داشته است و ایالات متحده در سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی در مقیاس بزرگ در کشورهای در حال توسعه عقب مانده است.

باید گفت که ایالات متحده آمریکا رهبری دیرینه خود را در توسعه جهانی حفظ کرده و سرمایه گذاری های حیاتی خود را در زمینه سلامت و امنیت غذایی حفظ کرده است و همچنان بزرگترین ارائه دهنده کمک های بشردوستانه و کمک های غذایی در مواقع اضطراری است. از بحران ضرورت برای مردم جهان

پرزیدنت بایدن اکنون در حال تقویت تلاش های جهانی در این زمینه است، بنابراین ایالات متحده پیشرفت در راستای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، افزایش بانک های توسعه چند جانبه، بسیج بخش خصوصی و کمک به کشورها برای یافتن سرمایه برای استفاده داخلی را در اولویت قرار داده است.

در این راستا، دولت در حال نوسازی بانک جهانی است تا بتواند با سرعت و مقیاس کافی به چالش های فعلی رسیدگی کند و ما با شرکای خود در تلاش هستیم تا منابع مالی بانکی را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم، از جمله برای کشورهای با درآمد کم و متوسط.

ما همچنین برای کمک به کشورهای آسیب پذیر برای مقابله سریع و شفاف با بدهی های ناپایدار تلاش می کنیم تا به جای پرداخت بدهی های سرسام آور، منابعی را برای سرمایه گذاری در آینده خود آزاد کنیم.

در سال‌های اخیر، ابتکار کمربند و جاده چین تسلط داشته است و ایالات متحده در سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی در مقیاس بزرگ در کشورهای در حال توسعه عقب مانده است. ایالات متحده اکنون صدها میلیارد دلار سرمایه را از طریق مشارکت توسعه زیرساخت های G7 و سرمایه گذاری جهانی برای حمایت از زیرساخت های فیزیکی، دیجیتال، انرژی پاک و سلامت در کشورهای در حال توسعه بسیج می کند.

دولت بایدن در تلاش است تا نهادهای بین المللی را احیا کند و آنها را برای دنیایی که امروز با آن روبرو هستیم به روز کند.

ایالات متحده پیشرو در سلامت جهانی است. این کشور بیش از هر زمان دیگری برای پایان دادن به اپیدمی هایی مانند اچ آی وی/ایدز، سل و مالاریا به عنوان تهدیدهای سلامت عمومی تا سال 2030 سرمایه گذاری می کند. تقریباً 700 میلیون دوز از واکسن کووید-19 را به بیش از 115 کشور و تقریباً نیمی از کشورهای جهان اهدا کرده است. بودجه برای مبارزه با بیماری همه گیر تامین می کند و به نظارت بر تهدیدهای در حال ظهور ادامه می دهد.

اگر ایالات متحده تغییرات اقلیمی را جدی نگیرد، هیچ کشوری نمی تواند ارزش پیشنهادی معتبری را به جهان ارائه دهد. دولت بایدن شکاف بزرگی بین جاه طلبی و واقعیت در کاهش کربن به ارث برده است. ایالات متحده اکنون پیشتاز استقرار فناوری انرژی پاک در مقیاس جهانی است.

این کشور برای اولین بار به تعهد ملی خود تحت توافق پاریس برای کاهش انتشار خالص گازهای گلخانه ای و تعهد جهانی برای بسیج 100 میلیارد دلاری در سال برای کشورهای در حال توسعه برای مقابله با تغییرات آب و هوایی عمل خواهد کرد. این کشور ابتکارات مشترکی مانند انتقال انرژی با اندونزی را آغاز کرده است که انتقال بخش برق کشور را با حمایت از منابع دولتی و خصوصی تسریع خواهد کرد.

دولت بایدن در تلاش است تا نهادهای بین المللی را احیا کند و آنها را برای دنیایی که امروز با آن روبرو هستیم به روز کند. علاوه بر نوسازی بانک جهانی، رئیس جمهور همچنین پیشنهاد کرده است که کشورهای در حال توسعه بیشتر به صندوق بین المللی پول کمک کنند.

دولت به کار برای اصلاح سازمان تجارت جهانی ادامه خواهد داد تا بتواند انتقال انرژی پاک را پیش ببرد، از کارگران محافظت کند و رشد فراگیر و پایدار را ارتقا دهد و در عین حال رقابت، باز بودن، شفافیت و حاکمیت قانون را حفظ کند. رئیس جمهور خواستار اصلاحات گسترده در شورای امنیت سازمان ملل متحد شده است تا تعداد اعضای دائمی و غیردائم افزایش یابد و این شورا مؤثرتر و نماینده تر شود.

رئیس‌جمهور همچنین اذعان دارد که کشورها باید بتوانند روی چالش‌هایی که چندی پیش با توجه به ظهور هوش مصنوعی غیرقابل درک بود، با یکدیگر همکاری کنند. به همین دلیل است که ما شرکت های پیشرو آمریکایی را که مسئول نوآوری هوش مصنوعی هستند گرد هم آوردیم تا مجموعه ای از تعهدات داوطلبانه برای توسعه ایمن و شفاف هوش مصنوعی ایجاد کنیم. به همین دلیل است که خود دولت آمریکا در این زمینه تعهداتی را پذیرفته است و در ماه فوریه بیانیه ای درباره استفاده نظامی مسئولانه از هوش مصنوعی صادر کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.