افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

جو بایدن چقدر حقوق می گیرد؟

  • کد خبر : 376847
جو بایدن چقدر حقوق می گیرد؟

به گزارش مانیبان، اگرچه حقوق رئیس جمهور آمریکا در مقایسه با سایر کارمندان دولت بالاست، اما به هیچ وجه با حقوق میلیونی مدیران عامل غول های فناوری مانند گوگل و مایکروسافت قابل مقایسه نیست. حقوق رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر 400 هزار دلار در سال است. کنگره ایالات متحده این مبلغ را در سال […]


به گزارش مانیبان، اگرچه حقوق رئیس جمهور آمریکا در مقایسه با سایر کارمندان دولت بالاست، اما به هیچ وجه با حقوق میلیونی مدیران عامل غول های فناوری مانند گوگل و مایکروسافت قابل مقایسه نیست.

حقوق رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر 400 هزار دلار در سال است. کنگره ایالات متحده این مبلغ را در سال 2001 با تصویب ماده ای در لایحه اعتبارات خزانه داری تعیین کرد.

پیش از آن حقوق رئیس جمهور آمریکا به مدت 30 سال 200 هزار دلار در سال بود. اما افزایش دستمزد تا حدودی نشانه احترام به یکی از «سخت‌ترین، سخت‌ترین و مهم‌ترین مشاغل روی کره زمین» تلقی می‌شود.

به گزارش CNBC، علاوه بر این حقوق، به رئیس جمهور 50 هزار دلار برای هزینه ها، 19 هزار دلار برای سرگرمی و دسترسی به یک حساب مسافرتی معاف از مالیات به ارزش 100 هزار دلار اختصاص داده شده است.

اما حقوق او از همه رهبران سیاسی جهان بیشتر نیست. نخست وزیر سنگاپور بالاترین حقوق را دریافت می کند: 1.61 میلیون دلار در سال. مدیرعامل هنگ کنگ با حقوق سالانه 695 هزار دلار در رتبه دوم و رئیس جمهور سوئیس با 530 هزار یورو در رتبه سوم قرار دارند. رئیس جمهور آمریکا در این رده بندی در جایگاه چهارم قرار دارد.

بر اساس قانون “رئیس جمهور سابق”، رئیس جمهور ایالات متحده حتی پس از ترک سمت، همچنان در لیست حقوق و دستمزد دولت فدرال باقی می ماند و معادل حقوق بازنشستگی یک وزیر کابینه دریافت می کند.

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا سالانه 230 هزار دلار حقوق بازنشستگی فدرال دریافت می کند.

از آنجایی که حقوق معاون رئیس جمهور در قانون اساسی مشخص نشده و یا در قوانین مالیاتی عدد دقیقی تعیین نشده است، این حقوق ها به نسبت هزینه زندگی تغییر می کند.

در حال حاضر حقوق معاون رئیس جمهور آمریکا 235100 دلار در سال است.

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، جمهوری خواهان مجلس به دنبال افزایش قابل توجه حقوق معاون رئیس جمهور بودند. در آن زمان، حقوق سالانه این پست 230700 دلار بود و قانونگذاران قصد داشتند آن را به 243500 دلار در سال افزایش دهند.

اما اختلافات با دموکرات‌های مجلس نمایندگان منجر به توافقی شد که حقوق همه کارمندان دولت فدرال را 1.9 درصد افزایش داد و حقوق سالانه معاون رئیس‌جمهور را به سطح فعلی رساند.

منبع: همشهری


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.