افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

جوانی: از نظر قدرت نظامی و بازدارندگی وارد مرحله جدیدی شده ایم

  • کد خبر : 241843
جوانی: از نظر قدرت نظامی و بازدارندگی وارد مرحله جدیدی شده ایم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیمسردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در وبینار با حضور بیش از 300 نفر از مسئولین کانون های بسیج اساتید دانشگاه های کشور در خصوص عملیات “وعده صادقانه” گفت: ما باید تلاش کنیم در بحث جهاد نقش آفرینی کنیم». این اتفاق بی‌سابقه‌ای بود که می‌تواند نقطه عطفی […]

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیمسردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در وبینار با حضور بیش از 300 نفر از مسئولین کانون های بسیج اساتید دانشگاه های کشور در خصوص عملیات “وعده صادقانه” گفت: ما باید تلاش کنیم در بحث جهاد نقش آفرینی کنیم». این اتفاق بی‌سابقه‌ای بود که می‌تواند نقطه عطفی در توسعه منطقه و بین‌المللی باشد و ابعاد، زوایا و جنبه‌های راهبردی دارد که در این چند روز مطرح شده است.

وی افزود: ما در جنگ شناختی هستیم و راهبرد جنگ شناختی جهاد تبیین است. این عملیات یک مطالبه عمومی برای مجازات اسرائیل بود که در بیانیه ها و اطلاعیه های سپاه آمده و در بیانات رهبران نیز بر آن تاکید شده بود.

جوانی با بیان یک برآورد استراتژیک از گذشته، حال و آینده تصریح کرد: امروز 45 سال را پشت سر گذاشتیم. از ابتدای انقلاب رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم نامشروع شناخته شد و با اعلام امام خمینی (ره) مبنی بر محو رژیم صهیونیستی از صحنه، مقاومت در منطقه شکل گرفت. برای تحلیل مسئله اسرائیل با دیدگاه انقلابی و دیدگاه مورد حمایت کشورهای غربی، باید تحلیلی آکادمیک داشته باشیم. باید بررسی کرد که چرا این رژیم را به وجود آوردند و هدفشان از تشکیل آن چیست و در این ۷۵ سال در جهان اسلام چه کرده است. این بررسی نشان می دهد که به عنوان یک کشور اسلامی باید چه رویکردی را در پیش گرفت.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از معلمان خواست به این نکته توجه کنند که تا زمانی که این رژیم حاکم است، جهان اسلام با بحران مواجه است، کشورها در مسیر پیشرفت قرار نخواهند داشت زیرا این رژیم ایجاد شده است. وظیفه خاص خود را داشته باشید اکنون این باور وجود دارد که این رژیم رو به زوال است و هر حادثه آن را یک قدم به نابودی نزدیکتر می کند. مانند طوفان الاقصی و غیره.

سردار جوانی افزود: رژیم صهیونیستی برای این ایجاد شد که جهان اسلام هرگز نتواند سرپا بماند، تا زمانی که این رژیم ایستاده است و زندگی ننگینی دارد، جهان اسلام با بحران مواجه است. اساساً این رژیم برای همین شکل گرفت و در این 46 سال این باور شکل گرفت که این رژیم نابود نشدنی است و هر اتفاقی آن را یک قدم به آن نزدیک کرده است. تا زمانی که این رژیم پابرجاست، جهان اسلام وحدت نخواهد دید.

وی درباره عملکرد وعده صادق گفت: جمهوری اسلامی با توجه به اینکه قلمرو کنسولگری جزو خاک کشور است. ایشان اقدامات لازم را انجام دادند و این اقدام یک اقدام راهبردی و اقدامی است که باید انجام می شد. لازم به ذکر است که این اقدام به منظور بازدارندگی و تنبیه متجاوز و پشیمانی وی از اقدامات بعدی است. این عملیات برای تنبیه متجاوز و رساندن جمهوری اسلامی به سطح بازدارندگی انجام شد.

جوانی در خصوص منحصر به فرد بودن این عملیات گفت: این یک روند منحصر به فرد بود زیرا از نظر تاکتیکی آن را به گونه ای طراحی کرده بودند که موشکی وارد آسمان رژیم صهیونیستی نشود. جمهوری اسلامی در اوج آمادگی و سامانه‌های دفاعی و پشتیبانی انگلیس و آمریکا، با این هزینه‌ها موشک‌هایی را علیه اهداف خاص شلیک کرد و این نشان می‌دهد که از نظر قدرت نظامی و بازدارندگی وارد مرحله جدیدی شده‌ایم. از این به بعد اگر شر شود از خاک ایران می جنگیم.

وی افزود: باید توضیح داد که در چنین شرایطی این رژیم با وعده صادق بیشتر مشکل دارد و هر اقدامی آن را به دردسر بیشتری می اندازد و روحیه مقاومت تقویت شده و روندی پیش آمده و برای رژیم صهیونیستی روندی است که در دو دهه اخیر رو به ضعف است و حامیان آن قادر به تغییر شرایط نیستند و مقاومت نیروی مسلط در منطقه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=241843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.