افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
1

جوانان نخبه و دانشگاهی راه میانبر توسعه کشور هستند

  • کد خبر : 399096
جوانان نخبه و دانشگاهی راه میانبر توسعه کشور هستند

آفتاب نیوز: محمد مخبر مشاور و دستیار مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات ملی و مسئله محور بنیاد ملی نخبگان، جوانان نخبه و دانشگاهی را راه میانبر توسعه کشور دانست و تاکید کرد: عبور از یک ایده محوری برای یک مشکل محوری، هدف بزرگی است که در صورت تحقق آن می توان […]

آفتاب نیوز:

محمد مخبر مشاور و دستیار مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات ملی و مسئله محور بنیاد ملی نخبگان، جوانان نخبه و دانشگاهی را راه میانبر توسعه کشور دانست و تاکید کرد: عبور از یک ایده محوری برای یک مشکل محوری، هدف بزرگی است که در صورت تحقق آن می توان بسیاری از توانمندی های کشور را فعال کرد و گام بزرگی برای رسیدن به قدرت علمی در جهان برداشت.

مخبر امروز در این نشست بزرگ نخبگان، راهبرد مقام معظم رهبری را توسعه علمی در کشور دانست و گفت: عمق راهبردی رهبری نهضت علمی در حوزه های مختلف است و اگر نتوانیم به سطح بالایی برسیم. در حوزه علمی ضرر خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: حتی در قدرت نظامی هم آنچه دشمن از آن می ترسد فقط تعداد موشک های ما نیست. بلکه تسلط ما بر توان علمی و تولید نظامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مقام معظم رهبری حتی در اوج تقابل کشور با دشمن صهیونیستی دیدار با نخبگان را لغو نکردند و این نشان می دهد که اقتدار کشور با توجه به نخبگان علمی و دانشگاهی به دست می آید. و منجر به بازدارندگی می شود.

مخبر با تشکر از برگزارکنندگان این رویداد گفت: باید ساختار علمی کشور را جهت دهیم و نخبگان باید توانمندی های عظیم این سرزمین را بشناسند و در مسیر توسعه آن حرکت کنند.

مشاور و دستیار مقام معظم رهبری تاکید کرد: این برنامه ها باید در همه ایستگاه ها برگزار شود. باید بدانیم در چه کشوری زندگی می کنیم و چه قابلیت هایی داریم و نیازمند فعالیت موثر نخبگان هستیم.

عضو شورای ارزیابی شایستگی با اشاره به برخی از توانمندی های توسعه کشور مانند نفت و گاز، دسترسی به دریا، معادن و فلزات، تصریح کرد: ما در کشور مثلث داریم که یک طرف آسیب است و طرف دیگر. وسیله ای برای حل مسئله است و ضلع دیگر این مثلث جهتی است که قابلیت ها در آن نهفته است. اکثر این مشکلات با نخبگان و استفاده از توانمندی های آنها قابل حل است.

مخبر در ادامه با اشاره به اینکه نباید انتظار داشت که همه مشکلات از سوی دولت حل شود، تاکید کرد: امروز بسترها و فضای الکترونیک به حوزه ای برای تنظیم و شکوفایی استعدادهای جوان تبدیل شده است و هر یک از ایده های آنها می تواند به ظرفیت بزرگی تبدیل شود. . برای کشور

گفتنی است دومین دوره مسابقات سراسری مسئله محور بنیاد ملی نخبگان با عنوان «راهی شو» با حضور 1000 نفر از جوانان نخبه به صورت حضوری و 11000 نفر به صورت آنلاین در پژوهشگاه نیرو به طور رسمی آغاز شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.