افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

جوادالائمه سلام الله علیها امام و کاشف نهضت ملت ایران بود.

  • کد خبر : 288358
جوادالائمه سلام الله علیها امام و کاشف نهضت ملت ایران بود.

به گزارش مانیبان به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، گزیده ای از بیانات رهبر انقلاب درباره امام محمد تقی؛ جوادالائمه سلام الله علیها منتشر شد. بحث آزاد چیز خوبی است، من با بحث آزاد موافقم. من از اول موافق بودم. این اولین نکته ای است که بحث آزاد […]


به گزارش مانیبان به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، گزیده ای از بیانات رهبر انقلاب درباره امام محمد تقی؛ جوادالائمه سلام الله علیها منتشر شد.

بحث آزاد چیز خوبی است، من با بحث آزاد موافقم. من از اول موافق بودم. این اولین نکته ای است که بحث آزاد را رد نمی کنیم، اما از آن استقبال هم می کنیم. بنیانگذار بحث آزاد اجتماعی امام جواد رضی الله عنه است. البته قبل از امام جواد در زمان ائمه بحث زیاد بود ولی الان با هم می نشینند صحبت می کنند، امام جواد برای اولین بار این کار را کرد.

۱۳۶۰/۳/

خاطره خونین 17 سپتامبر; دنباله درس های فراموش نشدنی است که امام جواد به ما داد. چرا امام بزرگوار در 25 سالگی شهید می شود؟ و آیا نظام طاغوتی زمان بیش از آن ذریه این پیامبر را تحمل نخواهد کرد؟ زندگی و شخصیت امام جواد جواب این را به ما می دهد. او مظهر مبارزه با باطل بود، او برای حکومت خدا جنگید. او برای خدا و قرآن جنگید، از قدرت ها هراسی نداشت، در واقع امام، الگو و کاشف این حرکتی بود که امروز ملت ایران دست در دست هم دارد.

سخنرانی به مناسبت 17 شهریور در نماز جمعه تبریز در تاریخ 17/6/1362

زندگانی امام جواد علیه السلام الگوی جوانان است

سیره امام جواد (علیه السلام) نیز الگو است. امام جواد علیه السلام امامی با آن همه مقام و با آن عظمت در سن بیست و پنج سالگی از دنیا رفت. این چیزی نیست که ما می گوییم. داستان از این قرار است؛ داستانی که یک غیر شیعه نوشته است. آن بزرگوار در جوانی و جوانی در نزد مأمون و در نظر همگان عظمت یافت. اینها چیزهای بسیار مهمی هستند. اینها می توانند برای ما الگو باشند.

بحث و گفتگو در نشست گروه جوانان به مناسبت هفته جوان 1377/02/07

برنامه نویسی مذهبی هوشمند

برای مراسم مذهبی، اعیاد و عزاداری باید برنامه ریزی هوشمندانه ای انجام شود. برخی از برنامه هایی که اجرا می شوند کاملاً غیر هوشمند هستند. در تلویزیون یا رادیو درباره حضرت جواد چه صحبتی دارید؟ مطالب بسیار خوبی در مورد امام جواد، امام هادی، امام عسکری، امام رضا و سایر ائمه نوشته شده است. من عمرم را در این زمینه ها گذرانده ام، وقتی به این مواد نگاه می کنم از آنها استفاده می کنم و از آنها لذت می برم. چرا از آنها استفاده نمی شود؟ در این زمینه ها نوشته های خوب، تحقیقات خوب و مطالب ایمان ساز شیوا وجود دارد.

بیانات جلسه رئیس و مدیران سازمان صدا و سیما در تاریخ 1392/09/11

درس بزرگی از امام جواد علیه السلام.

امام جواد مانند سایر ائمه معصومین برای ما الگو هستند. عمر کوتاه این بنده شایسته خدا در جهاد با کفر و سرکشی گذشت. در نوجوانی به رهبری امت اسلامی منصوب شد و در عرض چند سال به جهاد شدید با دشمن خدا پرداخت، به طوری که در سن 25 سالگی، یعنی هنوز جوان بود، وجودش غیر قابل تحمل شد. برای او دشمنان خدا بود و با زهر به شهادت رسید. همان گونه که سایر ائمه ما (علیهم السلام) هر کدام با جهاد خود برگی به تاریخ پر افتخار اسلام افزودند، این امام بزرگوار نیز بخش مهمی از جهاد همه جانبه اسلام را اجرا کردند و درس بزرگی به ما دادند. آن درس بزرگ این است که وقتی با قدرت‌های منافق و منافق روبرو می‌شویم، باید سعی کنیم آگاهی مردم را برای مقابله با آنها افزایش دهیم. اگر دشمن علنا ​​و آشکار عمل کند و ادعا و ریا نکند، کارش آسانتر است. اما وقتی دشمنی مثل مامون عباسی چهره مقدسی به خود بگیرد و از اسلام حمایت کند، تشخیص او برای مردم دشوار است. در روزگار ما و در تمام دوران تاریخ، قدرتمندان همواره سعی کرده اند در زمانی که نتوانسته اند با مردم روبرو شوند، به ترفند نفاق و نفاق متوسل شوند.

بیانات در خطبه نماز جمعه 18/7/1359


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=288358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.