افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

جهش ناگهانی بیت کوین در آینده به چه عواملی بستگی دارد؟

  • کد خبر : 402005
جهش ناگهانی بیت کوین در آینده به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت بیت کوین نسبت به طلا و شاخص S&P 500 بهتر عمل کرده است و این هفته 8 درصد افزایش یافته است، اما ارز دیجیتال همچنان پایین تر از ATH است. در حالی که طلا و شاخص اصلی بازار سهام آمریکا هر دو به رکوردهای جدید رسیده اند طبق گزارش Mehen Blockchain، طلا قیمت 2722 […]

قیمت بیت کوین نسبت به طلا و شاخص S&P 500 بهتر عمل کرده است و این هفته 8 درصد افزایش یافته است، اما ارز دیجیتال همچنان پایین تر از ATH است. در حالی که طلا و شاخص اصلی بازار سهام آمریکا هر دو به رکوردهای جدید رسیده اند

طبق گزارش Mehen Blockchain، طلا قیمت 2722 دلاری را ثبت کرد که رشد سالانه 32 درصدی را نشان می دهد و در مسیر بهترین عملکرد سالانه خود از سال 2010 قرار دارد. جایی که رشد 38 درصدی را تجربه کرد. در همین حال، شاخص S&P 500 نیز در سال 2024 حدود 23 درصد رشد کرده است. اگرچه بیت کوین نتوانست رکورد جدیدی را پس از دوره اصلاح هفت ماهه خود ثبت کند، اما همچنان بیش از 50 درصد رشد سالانه دارد.

چرا بیت کوین رکورد قیمت جدیدی را ثبت نکرده است؟

شاید دلیل اصلی عملکرد کند بیت کوین پس از رسیدن به رکورد 73700 دلار در ماه مارس این باشد که این ملک بیش از حد رشد کرده است. در آن زمان، قیمت بیت کوین در مقایسه با 14 ماه گذشته تقریباً پنج برابر بود و همچنین تنها در 10 هفته اول سال 2024، تقریباً دو برابر شد.

جزئیات بیشتر نشان می دهد که فشار فروش زیادی در فصل تابستان وجود داشت. زمانی که دولت آلمان شروع به فروش ذخایر بزرگ بیت کوین های توقیف شده خود کرد و صرافی ورشکسته Mt Gox نیز شروع به بازگرداندن بدهی به مشتریان خود کرد.

علاوه بر این، لازم به ذکر است که بیت کوین به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته معامله می شود که باعث می شود در مقایسه با سایر دارایی ها در معرض اهرم و نوسانات بیشتری قرار گیرد. این می تواند منجر به حجم زیادی از نقدینگی شود که باعث می شود قیمت دارایی کمتر از ارزش واقعی آن باشد.

روند انباشت بیت کوین توسط گروه های مرتبط - منبع: Glassnode
روند انباشت بیت کوین توسط گروه های مرتبط – منبع: Glassnode

مقدار قابل توجهی از توزیع که در تابستان انجام شد و فشار نزولی بر قیمت بیت کوین وارد کرد، در نمودار بالا با رنگ قرمز تیره نشان داده شده است.

اما نگاه کردن به جلو، علائم تجمع مجدد مشاهده شده توسط گروه های مرتبط بر اساس داده‌های پلتفرم گلاس‌نود، به اصطلاح میگوها (افراد با کمتر از یک بیت کوین) و نهنگ‌ها (افرادی که بین 1000 تا 10000 توکن دارند) طی ماه گذشته با روندهایی که رنگ آبی تیره مشخص شده است، انباشته شده‌اند.

چشم انداز قیمت بیت کوین؛ در راه رسیدن به سقف های تاریخی

با کاهش بیشتر نرخ بهره توسط بانک های مرکزی غربی، افزایش احتمال پیروزی دونالد ترامپ و افزایش جریان ورودی برای شناسایی وجوه ETF بیت کوینبه نظر می رسد شرایط برای ثبت رکوردهای جدید مهیا باشد. اما یک کاتالیزور مثبت که ممکن است نادیده گرفته شده باشد، تضعیف دوباره ین ژاپن است

روز جمعه، ژاپن داده های جدیدی را منتشر کرد که نشان می دهد تورم سالانه در این کشور به ۲.۵٪ این شماره رسیده است کمترین میزان از آوریل (آوریل) دیرتر است و 0.5% کمتر از ماه قبل است. تورم اصلی نیز کاهش چشمگیری داشته است. این خبر می تواند دلیلی باشد بانک ژاپن باید از افزایش بیشتر نرخ بهره خودداری کند.

در اوایل آگوست، افزایش اندک نرخ بهره توسط بانک مرکزی ژاپن باعث شد تا ین افزایش یابد و بازارهای جهانی از جمله بیت کوین برای چند روز سقوط کنند. با این حال، ین در اواسط سپتامبر به 140 در برابر دلار آمریکا رسید و از آن زمان تاکنون به تضعیف خود ادامه داده است. پس از اخبار تورم در روز جمعه، ین در برابر دلار آمریکا به حدود 150 کاهش یافت که ضعیف ترین سطح از دوره وحشت در اوایل ماه اوت بود.

باب الیوت، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Unlimited Funds معتقد است که ژاپن مشکل تورمی ندارد و نیازی فوری به تشدید سیاست های مالی وجود ندارد. وی خاطرنشان کرد: تورم خدمات در ماه های اخیر تقریباً صفر بوده است، در حالی که تولید ناخالص داخلی ژاپن در سال 2024 نیز منفی است.

برای درک بهتر روند تضعیف ین ژاپن (JPY)، می توان آن را با بیت کوین، طلا و سایر ارزهای اصلی مانند دلار آمریکا (USD)، یورو (EUR)، پوند انگلیس (GBP) مقایسه کرد. دلار کانادا (CAD) و دلار استرالیا. (AUD) مقایسه کرد.

طی پنج سال گذشته، بیت کوین در برابر ین بیش از 1000 درصد رشد داشته است، اما در برابر سایر ارزها بسیار کمتر است. عملکرد مشابهی در طلا (XAU) مشاهده می شود که 150 درصد در برابر ین افزایش یافته است، اما تنها 80 تا 90 درصد در برابر سایر ارزهای اصلی افزایش یافته است.

روند قیمت بیت کوین و طلا در مقابل سایر ارزها - منبع: TradingViewروند قیمت بیت کوین و طلا در مقابل سایر ارزها - منبع: TradingView
روند قیمت بیت کوین و طلا در مقابل سایر ارزها – منبع: TradingView

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-19 13:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.