افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

جهان نمی تواند در مقابل جنایات اسرائیل علیه فلسطینی ها سکوت کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 373264
جهان نمی تواند در مقابل جنایات اسرائیل علیه فلسطینی ها سکوت کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه طی سخنانی در اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد ضمن محکومیت شدید جنایات رژیم صهیونیستی رژیم تروریستی علیه مردم مظلوم فلسطین و سایر نقاط جهان این رژیم را برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی تهدید جدی می […]

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه طی سخنانی در اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد ضمن محکومیت شدید جنایات رژیم صهیونیستی رژیم تروریستی علیه مردم مظلوم فلسطین و سایر نقاط جهان این رژیم را برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی تهدید جدی می کند.

غریب آبادی با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر 2023 و گسترش تجاوزات به کرانه باختری که منجر به کشتار ده ها هزار انسان بی گناه عمدتاً زنان و کودکان شد، تصریح کرد: جنایات وحشیانه این جنایات این رژیم تجسم یک کمپین سیستماتیک و عمدی نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی، جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت، پاکسازی قومی و نسل کشی علیه مردم فلسطین است.

معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه مصونیت نامحدود رژیم اسرائیل تهدیدی است که می تواند به یک فاجعه انسانی بزرگ در سرزمین های اشغالی منجر شود، افزود: هر لحظه انفعال جامعه بین المللی به معنای ادامه کار است. قتل عام غیرنظامیان بیگناه فلسطینی». جهان نمی تواند در برابر این جنایات ساکت بماند. نه تنها اقدام سریع و قاطع مورد انتظار است، بلکه یک تعهد اخلاقی و انسانی نیز هست.»

وی با اشاره به اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان گفت: این اقدام که از طریق کشتار جمعی غیرنظامیان بیگناه با استفاده از فناوری های ارتباطی به عنوان ابزار جنگ انجام شد، بار دیگر تحقیر مطلق این رژیم را به نمایش گذاشت. حقوق بشر زندگی و حقوق بین الملل.”

این دیپلمات ارشد کشورمان با تأکید بر اینکه «ریشه جنگ کنونی فلسطین اشغال و ایجاد رژیم جعلی و نامشروع بیش از هفت دهه در این سرزمین است»، تصریح کرد: هر اقدامی که فلسطینیان در طول این مدت انجام دهند. اشغال یک حق ذاتی و مشروع برای مقاومت در برابر اشغال است، حقی که بارها توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تایید شده است.

غریب آبادی در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم اتحاد و همکاری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد برای مقابله با یکجانبه گرایی تاکید کرد و گفت: تحمیل سیاست های ضد انسانی و اقدامات قهری یکجانبه علیه ملت های مختلف نه تنها پایه های اقتصاد بین الملل را سست کرده است. همکاری، بلکه مانع تحقق حق ملتها برای دسترسی برابر و بدون تبعیض به توسعه پایدار، از این جنبش بدون سازش باید همانطور که به شدت با استفاده از اقدامات قهری یکجانبه علیه اعضای خود مخالف است.

وی در پایان خواستار اقدام فوری رژیم شد: “زمان اقدام قاطع فرا رسیده است. صدای بی گناهان خواستار عدالت است و تاریخ در مورد کسانی که دست به عمل می زنند – و کسانی که چشم خود را بر روی ماشین آدم کش رژیم می بندند، قضاوت خواهد کرد.” جامعه بین المللی رافا و در سراسر آسیای غربی توقف کنید. جامعه بین المللی باید بر قضاوت همه پافشاری کند آمینعاملان و همدستان این رژیم تروریستی در محاکم داخلی و بین المللی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.