افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

جهان با شکوه جود بلینگهام آشنا می شود

  • کد خبر : 2834
جهان با شکوه جود بلینگهام آشنا می شود

این بازیکن 19 ساله در برد یک هشتم نهایی انگلیس مقابل سنگال بسیار هیجان انگیز بود و ارزش و جایگاه او برای سه شیرها در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی افزایش یافت. الخور، قطر – فوتبال این روزها دیگر قرار نیست در مورد افراد باشد. حتی در بازی های بین المللی، هیاهوهای پیش از […]


این بازیکن 19 ساله در برد یک هشتم نهایی انگلیس مقابل سنگال بسیار هیجان انگیز بود و ارزش و جایگاه او برای سه شیرها در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی افزایش یافت.

الخور، قطر – فوتبال این روزها دیگر قرار نیست در مورد افراد باشد. حتی در بازی های بین المللی، هیاهوهای پیش از مسابقات برای بازیکن خوش فرم لیگ برتر نسبت به گذشته کمتر پر سر و صدا است. این یک بازی ساختارها و انسجام است که بازی کاملاً سیستماتیک شده است. و با این حال، اگر یک تیم بتواند یک بازیکن استثنایی پیدا کند، کمک می کند، به ویژه اگر او در یک تورنمنت در شکل زندگی خود شرکت کند.

جود بلینگهام فقط 19 سال سن دارد، اما تاثیری که او در این تیم انگلیس داشته است در حال حاضر قابل توجه است. وقتی بلینگهام در 17 سالگی بیرمنگام سیتی را ترک کرد، باشگاه پیراهن شماره 22 او را بازنشسته کرد تا بداند که او در 44 بازی خود برای باشگاه چقدر درخشان بوده است. این ژست توخالی از سوی برخی از جوانان لیگ پایین‌تر نبود: از بیرمنگام بود که تروور فرانسیس به ناتینگهام فارست پیوست که اولین فوتبالیست یک میلیون پوندی بریتانیا شد و هیچ توجه مشابهی برای او نداشت. می دانست که بلینگهام در آن زمان چقدر خاص است – و قرار است به چه چیزی تبدیل شود.

بقیه جهان در حال کشف کردن هستند. در حالی که انگلیس با شکست 3-0 سنگال در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی مقابل فرانسه قرار گرفت، بلینگهام نقش اصلی را ایفا کرد. او یک هافبک فوق‌العاده کامل، ماهر، باهوش و از نظر بدنی قدرتمند است. اما بر خلاف افرادی مانند استیون جرارد یا حتی پل پوگبا که تقریباً بیش از حد کامل بودند و در یک هافبک مدرن بین پست‌ها قرار می‌گرفتند، او کاملاً راحت به نظر می‌رسد چه در عمق بازی کند و چه در مقابل سنگال، در نقشی پیشرفته‌تر.

بلینگهام در شکست 3-0 انگلیس مقابل سنگال در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی نقش مهمی داشت.

فرانسیسکو سکو/AP

هری کین کاپیتان تیم ملی انگلیس گفت: “او بازیکن فوق العاده ای است.” او همه چیز را با توپ و بدون توپ دارد. او خوب پرس می کند، دور زمین می چرخد، تکل می زند، می تواند با توپ بازی کند. او واقعاً برای سنش بالغ است.»

انگلیس این روزها به شیوه ای بسیار غیرانگلیسی بازی می کند، توپ را در اختیار دارد، توپ را به آرامی در خط دفاعی کار می کند که بسته به حالت شما یا به طرز هوشمندانه ای صبور یا بی حس کننده است. هرازگاهی یکسری پاس های ناگهانی وجود دارد که معمولاً فیل فودن را درگیر می کند. در بخش اعظم نیمه اول یکشنبه، تزریق سرعت منجر به شعله ور شدن کوتاهی از تهدید می شود تا حرکت به جایی که شروع شده ختم شود.

برای مدتی، ناامیدی به وجود آمد و مطبوعات سنگال شروع به ایجاد مشکلات کردند. جردن پیکفورد مجبور شد یک دفع تیز را انجام دهد تا بوآلیه دیا را رد کند، پس از اینکه بوکایو ساکا مالکیت توپ را به اسماعیل سار از دست داد. اما شش دقیقه قبل از وقت استراحت، درست زمانی که سنگال تهدیدآمیز به نظر می‌رسید، انگلیس ضربه‌ای زد، عمدتاً به این دلیل که بالاخره فضایی برای حمله وجود داشت. هدف در مفهوم و اجرا با شکوه بود: لوک شاو به فودن. یک تلنگر از درون به کین، در حالی که او اکنون به نظر می رسد جرات کرده است، به عمق فرو می رود. یک پاس رو به جلو به بلینگهام، حرکتی رو به جلو که زمانی برایان رابسون انجام می داد. و سپس یک صلیب کم برای جردن هندرسون که وارد آن شود.

گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس درباره بلینگهام گفت: «بزرگترین چیز ذهنیت است. ما در طول سال‌ها کار زیادی با بازیکنان جوان و پیشرفت جوانان انجام داده‌ایم، و چیزی که تفاوت را ایجاد می‌کند طرز فکر، انگیزه، تمایل به پیشرفت است و او همه اینها را دارد. در نیمه اول، جود – با هندو – بدون مالکیت واقعا ما را وارد بازی کرد. ما کمی با توپ گیر کردیم و بهترین موقعیت‌هایمان برای برگرداندن توپ بود.»

هندرسون به بلینگهام پس از نقش او در راه اندازی بازی بازکن انگلیس در مقابل سنگال اشاره می کند.

حسن عمار/آپ

پس از عقب افتادن، سنگال مجبور به بیرون آمدن شد و این فضای بیشتری را برای انگلستان ایجاد کرد تا به داخل آن برود. دومی، در زمان مصدومیت نیمه اول، باز هم فوق‌العاده ساخته شد و بلینگهام به جلو می‌رفت و توپ را بیرون از محوطه‌ی خود به دست آورده بود. فودن و کین از هم جدا شدند، بلینگهام آن را برای فودن پخش کرد، که فودن آن را بلافاصله به کین در فضا واگذار کرد. مهاجم تاتنهام که چهار سال پیش برنده کفش طلای جام جهانی بود، هنوز در این تورنمنت گل نزده بود و نقش او بسیار بیشتر از یک تامین کننده بود. اما این موقعیتی بود که او در آن عالی بود و او در پایان خود از ادوارد مندی گذشت و هشتمین گلزن انگلیس در جام جهانی شد و یکی از رکوردهای وین رونی در تیم ملی را ثبت کرد.

هر فکری که سنگال ممکن است برگردد خاموش شد زیرا ساکا با یک تلنگر ماهرانه یک کراس فودن را تبدیل کرد. پس از یک دوره کمی سخت در نیمه اول، این یک پیروزی بی رحمانه بود. یکی از نگرانی های انگلیس درباره رحیم استرلینگ است که پس از دزدی مسلحانه در خانه خانوادگی خود به بریتانیا بازگشته است. مشخص نیست که آیا او به قطر بازمی گردد یا خیر.

این معیاری است که نشان می‌دهد انگلیس چقدر تاثیرگذار بوده است که سنگال در این بازی بیشتر از کل مسابقات قهرمانی جام ملت‌های آفریقا در اوایل سال جاری گل خورد. این تیم نه سال در یک مسابقه رقابتی بیش از دو گل دریافت نکرده بود.

آلیو سیسه، سرمربی سنگال گفت: “تفاوت زیادی بین تیم ها وجود داشت.” ما سال‌ها تلاش کرده‌ایم تا بهترین تیم آفریقا باشیم، اما در اینجا با یکی از پنج تیم برتر جهان بازی می‌کردیم و فکر می‌کنم شما تفاوت را دیدید.»

وقتی بلینگهام در حالی که 14 دقیقه باقی مانده بود عقب نشینی کرد، واضح بود که به پاهایش استراحت می داد و از او در امان بود. آزمون بسیار بزرگ تری در راه است، در برابر فرانسه که جایگاهی در نیمه نهایی در خطر است. و صحنه ای بسیار بزرگتر برای تماشاگران جهانی که شاهد شکوه او باشند.

پوشش بیشتر جام جهانی:

  • لیتلتون: بلینگهام بهترین بازیکن در بین 22 بازیکن زیر 22 سال جام جهانی
  • اشتراوس: فرانسه و امباپه در این جام جهانی عظمت دارند
  • استراوس: خروج از جام جهانی باعث می‌شود، اما 2026 امید بزرگی را برای USMNT به ارمغان می‌آورد



Source link

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=2834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.