افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

جهانی شدن روستای «سراخیه» شادگان مستلزم تقویت زیرساخت ها است

  • کد خبر : 135672
جهانی شدن روستای «سراخیه» شادگان مستلزم تقویت زیرساخت ها است

به گزارش رکنا از خوزستان، سید مصطفی فاطمی فیروزآبادی در دومین روز از همایش ملی گردشگری سبز که به همت شادگان در روز پنجشنبه 11 آذر 1402 برگزار شد، اظهار کرد: شادگان دارای روستاهای متعددی است که می توان آنها را به مناطق گردشگری تبدیل کرد که به عنوان یک منطقه گردشگری محسوب می شود. […]

به گزارش رکنا از خوزستان، سید مصطفی فاطمی فیروزآبادی در دومین روز از همایش ملی گردشگری سبز که به همت شادگان در روز پنجشنبه 11 آذر 1402 برگزار شد، اظهار کرد: شادگان دارای روستاهای متعددی است که می توان آنها را به مناطق گردشگری تبدیل کرد که به عنوان یک منطقه گردشگری محسوب می شود. ظرفیت مهم برای جذب گردشگران داخلی و خارجی

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در بازدید از روستای صراخیه با بیان اینکه در بین این روستاها روستای سرخیه شادگان با توانمندی های کافی می تواند کاندیدای جمهوری اسلامی ایران باشد، اظهار داشت: این روستا در سال 1380 به عنوان یکی از روستاهای صراخیه در نظر گرفته شده است. در سازمان گردشگری با بیان اینکه این روستا چشم اندازی منحصر به فرد در حوزه گردشگری دارد، اما برای کاندید شدن دهکده جهانی باید زیرساخت های دیگری در این روستا فراهم شود.

وی افزود: اگر این روستا خود را کاندیدای دهکده جهانی معرفی کند عزم ملی برای تکمیل زیرساخت ها را شکل می دهد.

فاطمی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: برای حفظ محیط زیست با نگاه حفاظت محور با مشارکت جامعه محلی و فعالان گردشگری اقداماتی را انجام خواهیم داد و در کنار آن توسعه گردشگری نیز انجام می شود.

وی بیان کرد: ایجاد زیرساخت های گردشگری به رونق اقتصادی و اشتغال این منطقه کمک می کند و امید است با ایجاد زیرساخت های گردشگری گامی برای ساکنان آن منطقه برداشته شود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: یکی از مشکلات گردشگری در شهرها تغییر کاربری برخی مجموعه های گردشگری است. نوع نگاهی که در گردشگری وجود دارد این است که منفعت گردشگری به شهر برمی گردد و این منفعت گردشگری در سطح شهر پخش می شود.

صراخیه نام یکی از روستاهای خوزستان است که در نزدیکی تالاب شادگان در خنافره دهستان ناصری شهرستان شادگان قرار دارد. این شهر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری خوزستان معرفی شده است. روستای بافت سنتی سرخیه یکی از روستاهای قابل مطالعه در استان خوزستان است.

این شهر از نظر مردم شناسی بسیار مهم است و می تواند بخشی از فرهنگ بومی منطقه را بازگو کند. رفت و آمد در این شهر و بین شهرهای اطراف مانند سفر در ونیز ایتالیا است.

ارائه خدمات گردشگری به گردشگران یکی از مشاغل اهالی سرخیه است. گردشگران را با قایق هایشان به تالاب می برند و قسمت های مختلف آن را به آنها نشان می دهند.

شادگان در 70 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.