افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

جهانگیری: ایده اصلاحات محدود به اصلاح طلبان نیست/ توسعه ایران در گرو روابط با آمریکا نیست

  • کد خبر : 109825
جهانگیری: ایده اصلاحات محدود به اصلاح طلبان نیست/ توسعه ایران در گرو روابط با آمریکا نیست

معاون اول رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم گفت: هیچکس برای توسعه ایران به دنبال رابطه با آمریکا نیست، اما باید تنش با آمریکا را کاهش دهند تا خللی در توسعه کشور ایجاد نشود. ” به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در کنگره حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به وقایع منطقه و وقوع جنگ در سرزمین […]

معاون اول رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم گفت: هیچکس برای توسعه ایران به دنبال رابطه با آمریکا نیست، اما باید تنش با آمریکا را کاهش دهند تا خللی در توسعه کشور ایجاد نشود. ”

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در کنگره حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به وقایع منطقه و وقوع جنگ در سرزمین های اشغالی، اظهار کرد: من نیز مانند مردم ایران و دست اندرکاران بشردوستانه جهان هستم. همبستگی خود را با مردم عزا، به ویژه با کسانی که بمباران وحشیانه و بدون هیچ سرپناهی هستند، اعلام می کنم. سرشان خواهد افتاد. متأسفانه نظام بین الملل نمی تواند این مشکلات را حل کند. ملت فلسطین 70 سال است که به دنبال حق اولیه خود یعنی زندگی است.

جهانگیری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه اگر اراده داشته باشید می توانید در شرایط سخت هم کار کنید، یادآور شد: تا سال 1394 عضو شورای مرکزی حزب سازندگی بودم اما پس از چند سال به عنوان معاون اول در دولت یازدهم در آنجا دو مشکل به وجود آمد، یکی عدم حضور و شرکت در جلسات احزاب و دیگری انتقاد از دولت و اعضای حزب سازندگی آن به دلیل ماهیت سیاست بود که باعث شد دوستان دولت به آنها توجه کنند. بلافاصله شکایت کرد و انتظار داشت من به این انتقاد واکنش نشان دهم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که از حزب استعفا بدهم و از آن روز به صورت مستقل نظرات خود را اعلام خواهم کرد.

معاون اول رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم با بیان اینکه همچنان دغدغه اصلاحات را دارم، تصریح کرد: اصلاح طلبی در راهبرد، رویکرد و روش کم هزینه ترین و موثرترین راه خروج کشور از تنگناها و بحران هاست. من راهی جز اصلاح طلبی برای حل مشکلات کشور نمی شناسم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه معتقدم اصلاح طلبی فراتر از احزاب اصلاح طلب است، تصریح کرد: هرکس در هر نقطه از کشور اصلاحات کند اصلاح طلب است. چه عضو احزاب اصلاح طلب باشید چه نباشید. هرکس نیروی انسانی مستعدی را در دانشگاه تربیت کند تا در پیشرفت کشور موثر باشد، اقدام اصلاحی انجام می دهد.

وی افزود: هرکس در یک کارخانه توجه کند و برای به دست آوردن محصولات با کیفیت بالاتر و قیمت پایین تر که منجر به تصاحب بازارهای صادراتی می شود، اقدام کند، قطعاً کار اصلاحی انجام می دهد. پس با این ذهنیت معتقدم باید از همه کارهای اصلاح طلبی حمایت کرد. با این ایده می توانیم با هزینه کم کشور را از تنگناها خارج کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه توسعه محوری ترین موضوع کشور است، گفت: ایران از هر جهت شایسته توسعه است. در مواجهه با این شرایط باید راهکارهایی اندیشیده شود تا بتوانیم افق خوبی را به ملت نشان دهیم. افق های باز مهمترین رسالتی است که بر دوش نخبگان و سیاستمداران ایران است. ترسیم افق آینده ای امیدوارکننده برای مردم ایران و نسل جوان ایران نیازمند اقدام همه کسانی است که می توانند ایفای نقش کنند.

جهانگیری ادامه داد: نخبگان و احزاب سیاسی می توانند در این امر کمک کنند، اما مهم این است که موضوع اصلی چیست تا اکثریت نخبگان، سیاسیون و توده مردم حول آن جمع شوند. در واقع چیزی که می خواهم بگویم این جمله است که چرا ما مانند کشورهای دیگر که همزمان یا بعد از ما روند توسعه را آغاز کرده اند به نتیجه نمی رسیم؟ و مهم ترین دلیل عدم تداوم سیاست های توسعه ای در ایران چیست؟

وی تاکید کرد: باید حول محور توسعه، تفکر توسعه و گفتمان توسعه جمع شویم. ابتدا نظام تکنوکراتیک کشور را احیا کنیم تا همه علاقمندان به توسعه و آینده ایران برای توسعه دور هم جمع شوند.

جهانگیری پیش نیاز توسعه کشور را فضای بین المللی مناسب عنوان کرد و تصریح کرد: همین که می گوییم فضای بین المللی مناسب است می گویند دنبال آمریکا هستند. من معتقدم هیچکس برای توسعه ایران به دنبال رابطه با آمریکا نیست، بلکه باید تنش با آمریکا را کاهش دهد تا در توسعه کشور خللی ایجاد نکند.

معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم گفت: نیاز داریم فضای بین المللی و ملی به فضای توسعه تبدیل شود. اگر بخواهیم از افراط گرایی یا رادیکالیسم جلوگیری کنیم، می توان با تمرکز بر توسعه این کار را انجام داد. با توسعه ایران می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد. اگر به دنبال ایران قدرتمند باشیم، ایران قدرتمند، ایران توسعه یافته است. اگر به دنبال ایرانی باشیم که قدرت بازدارندگی بالایی داشته باشد، آن چیزی که توسعه یافته است، بازدارندگی ایرانی است. این توسعه نه تنها مخالف عدالت و آزادی است، بلکه هر دو ثمره توسعه هستند. به مردم این باور را بدهیم که با توسعه به خواسته های خود می رسند.

وی با اشاره به تأثیر انسجام داخلی و حمایت متقابل ملت و نظام در زمان احتمال حمله آمریکا به ایران پس از 11 سپتامبر و ایجاد بازدارندگی برای کشور، گفت: امروز همچنان به بازدارندگی نیاز داریم و راه در باید از رادیکالیسمی که نیروهای وفادار به نظام را با بهانه های مختلف از صحنه خارج می کند، جلوگیری کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=109825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.