افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

جنگ فلسطین پس از پایان آتش بس، حماس و اسرائیل جنگ را از سر گرفتند

  • کد خبر : 141266
جنگ فلسطین پس از پایان آتش بس، حماس و اسرائیل جنگ را از سر گرفتند

با وجود از سرگیری درگیری ها، مذاکرات برای آزادی گروگان ها ادامه دارد آفتاب نیوز: پس از پایان آتش بس هفت روزه در غزه، ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز جمعه اول دسامبر اعلام کرد که جنگ علیه حماس را از سر گرفته است. آخرین گزارش ها حاکی از آن است که ارتش اسرائیل حملات هوایی […]

با وجود از سرگیری درگیری ها، مذاکرات برای آزادی گروگان ها ادامه دارد

آفتاب نیوز:

پس از پایان آتش بس هفت روزه در غزه، ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز جمعه اول دسامبر اعلام کرد که جنگ علیه حماس را از سر گرفته است.

آخرین گزارش ها حاکی از آن است که ارتش اسرائیل حملات هوایی و توپخانه ای را علیه شهر غزه آغاز کرده است.

پیش از این گمانه زنی ها مبنی بر ادامه آتش بس میان دو طرف در غزه پس از دو بار تمدید آن وجود داشت.

سخنگوی دولت اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد که آتش بس تا زمانی که حماس گروگان ها را آزاد نکند ادامه خواهد داشت.

بر اساس برخی گزارش ها، حماس شرایط جدیدی را برای آزادی گروگان های باقی مانده پیشنهاد کرد که تل آویو آن را نپذیرفت. از جمله این پیشنهادها آزادی تمامی گروگان ها علیه تمامی اسرای فلسطینی بود.

مذاکرات برای آزادی گروگان ها ادامه دارد

یک منبع به سی ان ان گفت با وجود از سرگیری درگیری ها بین اسرائیل و حماس در غزه پس از آتش بس هفت روزه، مذاکرات بر سر آزادی گروگان ها همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، یک ساعت پس از پایان آتش بس تمدید شده که در ساعت 7 صبح به وقت محلی پایان یافت، هیچ یک از طرف های اصلی درگیری و میانجی های قطری، مصری و آمریکایی به طور رسمی شکست مذاکرات را اعلام نکرده بودند. آزادی گروگان ها

طبق مفاد توافق قبلی، حماس قرار بود در ازای تمدید یک روزه آتش بس، هشتمین لیست گروگان ها شامل 10 زن و کودک را برای آزادی در روز جمعه منتشر کند.

به گزارش سی ان ان، اسرائیل هشدار داده بود که با پایان یافتن مرحله کنونی آزادسازی گروگان ها، عملیات نظامی گسترده علیه حماس از سر گرفته خواهد شد.

در همین حال، به گزارش سی ان ان، مقامات آمریکایی گفته اند که به مذاکرات برای آزادی گروگان های باقی مانده ادامه خواهند داد.

درگیری شدید در شمال و مرکز نوار غزه

شبکه الجزیره به نقل از شاهدان و منابع خبری در غزه گزارش داد که درگیری های شدیدی بین گروه های شبه نظامی فلسطینی و نظامیان اسرائیلی در شمال نوار محاصره شده فلسطین در جریان است.

بر این اساس گفته می شود در مرکز نوار غزه، تانک های اسرائیلی مناطق اطراف اردوگاه آوارگان نصیرت و بوریج را گلوله باران کردند.

آغاز حملات اسرائیل به غزه؛ حماس از کشته شدن 6 نفر در رفح خبر داد

مقامات دولتی حماس در غزه از کشته شدن دست کم 6 نفر در پی آغاز حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح خبر دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت حماس به خبرگزاری فرانسه گفت: شش فلسطینی در حمله هوایی اسرائیل به رفح در جنوب نوار غزه بامداد جمعه کشته شدند.

از سوی دیگر، به گفته یکی از پزشکان بیمارستان عرب الحلی، علاوه بر این، دو کودک فلسطینی نیز در حمله هوایی صبح جمعه ارتش رژیم صهیونیستی به شهر غزه کشته شدند.

ارتش اسرائیل از رهگیری موشک حماس خبر داد

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از اعلام رسمی از سرگیری درگیری ها در غزه، از رهگیری موشک پرتاب شده توسط حماس در خاک خود خبر داد.

خبرگزاری فرانسه همچنین از صدای آژیرهای هشدار حمله راکتی در چندین نقطه در نزدیکی نوار غزه اسرائیل خبر داد.

بر اساس این گزارش، پس از آن ارتش اسرائیل به شهر غزه حمله کرد.

برخی منابع خبری دیگر نیز از شنیده شدن صدای تیراندازی و چندین انفجار در شمال نوار غزه بامداد جمعه خبر دادند.

بر اساس این گزارش ها، شمار زیادی از جنگنده ها و پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از پایان آتش بس بر فراز شمال نوار غزه به پرواز درآمدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=141266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.