افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

جنگ غزه تجارت اسرائیل را به بن بست خطرناکی رسانده است

  • کد خبر : 154728
جنگ غزه تجارت اسرائیل را به بن بست خطرناکی رسانده است

به گزارش بازار، پس از آن که شرکت کشتیرانی مرسک، بزرگترین شرکت کشتیرانی کانتینری جهان، عبور کشتی های خود از تنگه باب المندب، کانال سوئز و دریای سرخ را به حالت تعلیق درآورد، نگرانی در اسرائیل نسبت به تاخیر در کشتیرانی افزایش یافته است. ورود کشتی ها و هزینه های حمل و نقل افزایش یافته […]

به گزارش بازار، پس از آن که شرکت کشتیرانی مرسک، بزرگترین شرکت کشتیرانی کانتینری جهان، عبور کشتی های خود از تنگه باب المندب، کانال سوئز و دریای سرخ را به حالت تعلیق درآورد، نگرانی در اسرائیل نسبت به تاخیر در کشتیرانی افزایش یافته است. ورود کشتی ها و هزینه های حمل و نقل افزایش یافته است.

روزنامه عبری زبان «اسرائیل هوم» امروز نوشت تاخیر در رسیدن محموله ها به بنادر اسرائیل باعث افزایش پنج تا ده درصدی قیمت خواهد شد.

به گفته یارون بن الی، مدیر عامل والا شاپس، نگرانی های اقتصادی در اسرائیل از زمان شروع جنگ چیز جدیدی نیست.

وی افزود: این مشکل تنها مربوط به حمل و نقل دریایی نیست، زیرا با کاهش پروازها به اسرائیل آغاز شد، زمانی که خرید آنلاین از خارج از اسرائیل به ویژه آمریکا و چین به تاخیر افتاد و زمان تحویل کالا سه تا چهار برابر بیشتر.” وقت همیشگی خود را گذراند.

بن الی در گفت و گو با اسرائیل هیوم افزود: بسته هایی وجود دارد که حدود یک ماه پیش از چین سفارش داده شده و هنوز از آنجا ارسال نشده است. در مورد آمریکا تقریبا هیچ پروازی به سرزمین های اشغالی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در نتیجه تجارت الکترونیک با اسرائیل یا به طور کامل مختل می شود یا در اروپا مسیر انحرافی را طی می کند که منجر به طولانی شدن قابل توجه زمان تحویل می شود.

همانطور که بن الی به روزنامه Israel Hum توضیح داد، اکنون بحران به دریاهای اسرائیل رسیده است و بدون شک این موضوع باعث کمبود موجودی کالا و افزایش قیمت موجودی فعلی خواهد شد، زیرا زمانی که مرسک شرکتی با آن اندازه ضربه ای از این نوع دریافت می کند، دیگران نیز مسیر آن را دنبال می کنند.

این تاجر صهیونیست گفت: در حالی که کشتی ها معمولا کالاها، وسایل نقلیه و مواد اولیه را به مقدار زیاد حمل می کنند، کمبود عرضه این مواد در اسرائیل می تواند منجر به افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت محصولات الکتریکی، وسایل نقلیه و مواد اولیه شود. در کشور تولید می شود.

وی معتقد است که اسرائیل سال 2024 را با چالش های جدی به دلیل کمبود موجودی کالا و حتی افزایش قیمت ها آغاز خواهد کرد، به ویژه با توجه به آینده مبهم جنگ، تقاضا برای کالا در اسرائیل بیشتر از حد معمول خواهد بود و شرکت های داخلی نیز این کار را انجام خواهند داد. بنابراین. به دلیل کمبود مواد یا زمان تحویل طولانی مدت با مشکل مواجه می شوند.

آدام فریدلر، مدیر عامل Good Pharm در سرزمین های اشغالی، نیز گفت که این اقدام مرسک تاثیر قابل توجهی خواهد داشت و به طور قابل توجهی قیمت حمل و نقل را به ویژه از خاور دور افزایش می دهد. فریدلر به Israel Hayom توضیح داد که هر چه محصول ارزانتر و بزرگتر باشد، هزینه حمل و نقل بیشتر بر قیمت محصول برای مصرف کننده نهایی تأثیر می گذارد.

معاون حمل‌ونقل بین‌الملل شرکت یو پی‌اس در سرزمین‌های اشغالی نیز خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر پس از فشارهایی که بر شرکت‌های کشتیرانی وارد شد، این شرکت به بررسی تاثیر حملات یمنی پرداخت و با تأخیر فوری متوجه تاثیر آن شد. دریافت محموله ها و افزایش هزینه ها

وی ادامه داد: از آنجایی که تمامی شرکت های کشتیرانی مستقیماً به اسرائیل نمی رسند، بلکه از طریق سایر بنادر، زمان ورود حدود 20 روز افزایش می یابد که این موضوع بر جیب مصرف کننده اسرائیلی نیز تأثیر می گذارد.

پس از آن که شرکت کشتیرانی مرسک، بزرگترین شرکت کشتیرانی جهان، عبور کشتی های خود را از تنگه باب المندب، کانال سوئز و دریای سرخ در پی حملات یمنی ها به کشتی ها و کشتی های اسرائیلی که به سمت بنادر اشغالی در حرکت بودند، به حالت تعلیق درآورد. قلمروها . نگرانی هایی در اسرائیل در مورد تاخیر در رسیدن کشتی ها و افزایش هزینه های حمل و نقل مطرح شده است.

امروز روزنامه اسرائیل هوم می نویسد تاخیر در رسیدن محموله ها به بنادر باعث افزایش پنج تا ده درصدی قیمت می شود.

به گفته یارون بن الی، مدیرعامل والا شاپس، نگرانی های اقتصادی در اسرائیل چیز جدیدی نیست.

وی افزود: این موضوع تنها به حمل و نقل دریایی مربوط نمی شود، زیرا با کاهش پروازها به اسرائیل آغاز شد، زمانی که خرید آنلاین از خارج از اسرائیل به ویژه آمریکا و چین به تاخیر افتاد و زمان تحویل کالا سه تا بود. چهار گاهی اوقات زمان همان کاری را می کرد که همیشه انجام می داد.

بن الی در گفت و گو با اسرائیل هیوم افزود: بسته هایی وجود دارد که حدود یک ماه پیش از چین سفارش داده شده و هنوز از آنجا ارسال نشده است. در مورد آمریکا تقریبا هیچ پروازی به سرزمین های اشغالی وجود ندارد.

او ادامه داد که در نتیجه، تجارت الکترونیک با اسرائیل یا به طور کامل مختل می شود یا در اروپا مسیری انحرافی را طی می کند که منجر به طولانی تر شدن زمان تحویل می شود.

همانطور که بن الی به روزنامه اسرائیل هوم توضیح داد، اکنون بحران به دریاهای اسرائیل رسیده است. این مشکل بدون شک “به کمبود موجودی کالا و افزایش قیمت موجودی فعلی منجر خواهد شد، زیرا زمانی که مرسک این اقدام را انجام دهد، دیگران نیز به دنبال آن خواهند رفت.”

این تاجر صهیونیست گفت: در حالی که کشتی ها معمولا کالاها، وسایل نقلیه و مواد اولیه را به مقدار زیاد حمل می کنند، کمبود عرضه این مواد در اسرائیل می تواند منجر به افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت محصولات الکتریکی، وسایل نقلیه و مواد اولیه شود. در کشور تولید می شود.

وی گفت: اسرائیل سال 2024 را با چالش های جدی به دلیل کمبود موجودی کالا و حتی افزایش قیمت ها آغاز خواهد کرد، به ویژه با توجه به آینده مبهم جنگ، تقاضا برای کالا در اسرائیل بیش از حد معمول و شرکت های ملی خواهد بود. همچنین به دلیل کمبود مواد یا زمان تحویل طولانی مدت با مشکل مواجه خواهند شد.

آدام فریدلر، مدیر عامل Good Pharm نیز اظهار داشت که این اقدام مرسک تأثیر قابل توجهی خواهد داشت و به طور قابل توجهی قیمت حمل و نقل را به ویژه از شرق دور افزایش می دهد. فریدلر به اسرائیل هیوم توضیح داد که هر چه محصول ارزانتر و بزرگتر باشد، “هزینه حمل و نقل بر قیمت محصول برای مصرف کننده نهایی تاثیر می گذارد.”

او گفت که در مورد معاون حمل و نقل بین المللی UPS، یک شرکت حق رای در اسرائیل، وی خاطرنشان کرد که این شرکت “در هفته های اخیر، به دنبال فشار بر شرکت های کشتیرانی، بررسی تاثیر حملات یمن را آغاز کرده است.” تاثیر آنی خواهد بود. اولاً، ما در بارگیری کشتی های آسیب دیده مرسک با تاخیر مواجه خواهیم شد و ثانیاً شاهد افزایش هزینه ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: اهمیت این اقدام این است که همه شرکت‌های کشتیرانی مستقیماً وارد اسرائیل نمی‌شوند، بلکه از طریق سایر بنادر وارد اسرائیل می‌شوند که «قیمت‌ها و زمان ورود را حدود 20 روز افزایش می‌دهد که بر جیب مصرف‌کننده نیز تأثیر می‌گذارد».

هان هرتزوگ، اقتصاددان ارشد شرکت مشاوره BDO، همچنین معتقد است که اعلام مرسک علاوه بر افزایش هزینه های حمل و نقل، باعث تاخیر حدود 30 روزه در تاریخ تحویل محموله های دریایی به اسرائیل می شود.

وی افزود: بدترین گزینه ای که هنوز اتفاق نیفتاده این است که مرسک به عنوان بزرگترین شرکت کشتیرانی جهان تصمیم بگیرد اسرائیل را از مسیر دریایی شرق به غرب خود حذف کند و از تردد در بنادر خود امتناع کند.

هرتزوگ گفت: افزایش هزینه های حمل و نقل از شرق به تمام اروپا و نه فقط اسرائیل آسیب می رساند و این منجر به افزایش قیمت ها برای همه کشورهای اروپایی خواهد شد.

وی همچنین توضیح داد که این افزایش هزینه های حمل و نقل می تواند به اسرائیل به ارزش 700 میلیون NIS در ماه خسارت وارد کند که این امر در افزایش قیمت محصولات وارداتی به اسرائیل از طریق حمل و نقل دریایی از شرق منعکس می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=154728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.