افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

جنگ غزه؛ درگیری بر سر انرژی و تسلط جهانی دلار است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 402585
جنگ غزه؛ درگیری بر سر انرژی و تسلط جهانی دلار است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشید باقریان، تحلیلگر مسائل بین الملل. بین المللی و امور ترکيه پس از شهادت يحيي زیبا کردنحماسه آفرین جنبش حماس در عملیات تهاجمی الاقصی در گفت و گو با تلویزیون لیدر هابر، طرح ترور رهبر حماس در غزه را که صهیونیست ها آن را پدیده ای تصادفی خواندند، رد کرد و […]

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشید باقریان، تحلیلگر مسائل بین الملل. بین المللی و امور ترکيه پس از شهادت يحيي زیبا کردنحماسه آفرین جنبش حماس در عملیات تهاجمی الاقصی در گفت و گو با تلویزیون لیدر هابر، طرح ترور رهبر حماس در غزه را که صهیونیست ها آن را پدیده ای تصادفی خواندند، رد کرد و آن را آمریکایی خواند. پروژه ای در دست اسرائیل با هدف مذاکره برای تحت فشار قرار دادن نتانیاهو. وی خواستار آتش بس همزمان با شرایط سرنوشت ساز واشنگتن در انتخابات ریاست جمهوری آتی شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه واشنگتن در این ترور شهید شد. زیبا کردن همانطور که در سلسله ترورهای اخیر رهبران و فرماندهان مقاومت، با شناخت گزارش های صریح خود، یادآور شد که ایالات متحده در تمامی ترورهای اخیر به این رژیم کمک کرده است و در واقع، ایالات متحده نویسنده فکری است. و طراح این قتل ها

باقریان در ادامه اختلافات بین هیئت حاکمه آمریکا و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در تفسیر ترور شهید سنور گفت: آمریکا با نشان دادن مواضع سینوار در غزه برای از بین بردن وی پیامی را برای نتانیاهو به همراه داشت.

به گفته باقری، آمریکا در حال مذاکره است با اسرائیل اعلام کرده بود که با توجه به شرایطی که هست اگر موقعیت سنوار را پیدا نکردید، من می‌توانم موقعیت او را زیر نظر بگیرم و آن را بیابم و در اختیار شما قرار دهم، اما با حذف او، باید تسلیم آتش‌بس شوید. در غیر این صورت شما هدف بعدی (نتانیاهو) خواهید بود. ).

تسلط انرژی بر اتحادیه اروپا، هدف واشنگتن و اسرائیل برای ایجاد زمین سوخته در لبنان و غزه

تحلیلگر برجسته مسائل ترکیه و بین المللی ادامه داد: آمریکایی ها به همراه کشورهای اروپایی (فرانسه و انگلیس) تلاش کردند پس از ترور شهید سنور، وضعیتی را در بین جامعه جهانی ایجاد کنند که اکنون اسرائیل باید توقف آن را بپذیرد. آتش و سعی کردند با نسبت دادن موضوع جنگ و ذهنیت نسل کشی اسرائیل به سینوار، عاملان تراژدی های مرگباری را که اسرائیل در غزه مرتکب شده بود به تصویر بکشند.

تحلیلگر منطقه غرب آسیا در پاسخ به سوالی مبنی بر چشم انداز جنگ پس از شهادت سنور، همزمان با بلند شدن صدای پایان جنگ و نقشه بعدی صهیونیست ها در غرب، اظهار داشت: این جنگ پس از شهادت سنوار چگونه است؟ وی افزود: در ذهنیت کابینه جنگی اسرائیل جایی برای صلح وجود ندارد و برنامه آنها ادامه دادن به طرح اشغالگری و طرح اشغال غزه و حمله نظامی به لبنان و نابودی سوریه و تحت فشار قرار دادن است. قدرت ها . (روسیه، ایران و…) در واقع طرح گام به گام ایالات متحده وجود دارد.

وی گفت: بدی‌های دولت بایدن در پوشش اسرائیل در منطقه غرب آسیا بر سرنوشت انتخابات ریاست‌جمهوری علیه آمریکا تأثیر نمی‌گذارد، بلکه به عنوان یک نیروی محرکه و محرک برای ایجاد تأثیر و تصویر جهانی است. و افزود: انتخابات کنونی آمریکا هیچ تاثیری در معادلات و سیاست ندارد. هیچ سرمایه گذاری ایالات متحده وجود نخواهد داشت و عملکرد سیستم پنتاگون و Dominion به همین ترتیب ادامه خواهد داشت.

باقریان ادامه داد: هیئت حاکمه آمریکا به طرح اشغال خود در لبنان و بخشی از سوریه تا پیشروی به سمت عراق ادامه خواهد داد.

این مفسر سیاسی منطقه غرب آسیا در بخشی دیگر از تحلیل خود با بیان اینکه آمریکا پس از این عملیات (قتل شهید سنور) پروژه اسرائیل را به طور کامل از سیطره انگلیسی ها خارج کرد، افزود: این ادعا که … جنبش صهیونیستی بر نظام سیاسی آمریکا حاکم است. دقیق و آکادمیک نیست، بلکه از خلاقیت های رسانه ای سرچشمه می گیرد و در واقع این آمریکاست که هژمونی و سلطه خود را در جهان گسترش داده است.

هدف آمریکا از حمله به لبنان چیست؟

این پژوهشگر مسائل سیاسی بین‌الملل در اثبات ادعای خود یادآور شد: هدف از برنامه اشغالگری آمریکا تحت عنوان حمله اسرائیل به خاک لبنان این است که اتحادیه اروپا را به تدریج در تنگنا قرار دهد و نفوذ فرانسه را در بخشی از لبنان از بین ببرد. زیرا طرح واشنگتن برای اشغال بخش هایی از لبنان و نوار غزه و بسان، ایجاد پدیده تاریخی «دیوار برلین» در ساحل باریکه به دنبال تصرف شریان های انرژی و کنترل منابع سوخت و فروش آن به اروپا به میل خود است. ، کنترل بازار سوخت و انرژی اروپا را در دست بگیرد.

به گفته باقریان، آلمان که یکی از حامیان رژیم صهیونیستی است، حتی گاهی در تجهیز تسلیحات بیش از آمریکا تلاش می کند. در واقع، برلین نگران اقدامات آتی ایالات متحده و اسرائیل برای تحت فشار قرار دادن اعضای اتحادیه اروپا در صحنه است. از انتقال انرژی آنها تلاش می کنند سیاست های مورد علاقه اسرائیل و آمریکا را در غرب آسیا و علیه محور مقاومت اجرا کنند.

این گزارش می افزاید: آمریکا تنها به دنبال تسلط بر منابع انرژی و انتقال آن به مشتریان خود در بحبوحه جنگ در فلسطین اشغالی بر اساس سیاست های هژمونیک خود است و به همین دلیل اروپا از قطع شریان های انرژی هراس دارد. غرب آسیا که تسلیم خواسته های آمریکا شده و اسرائیل تسلیم شده است.

پلان پیجرها یک طرح آمریکایی بودند.

وی در خصوص مشکلات کنونی جنگ لبنان نیز اغراق در رسانه ها درباره قدرت اطلاعاتی موساد را رد کرد و گفت: موضوع انفجار پیجر یک پروژه آمریکایی بود و واشنگتن به طور کامل کمک های اطلاعاتی، نظامی و نظارتی کرد. . در مورد لبنان، برخلاف جنگ غزه، زیرا هدف آمریکا پاکسازی انسانی لبنان با هدف تسلط بی‌تردید بر شریان‌های انرژی به اروپا است.

وی خاطرنشان کرد: در ماجرای انفجار پیجر، نتانیاهو و کابینه جنگ حرهان به لطف کمک همه جانبه آمریکا در این حادثه به عنوان قهرمانان شهربازی معرفی شدند، اما اگر نتانیاهو به سیاست‌ها ادامه ندهد. ایالات متحده است و به سیاست های آینده کاخ سفید گوش نمی دهد. هدف ترور بعدی نتانیاهو خواهد بود.

به گفته این تحلیلگر بین المللی، طرح آمریکا شامل تلاش برای برقراری آتش بس در غزه و خالی کردن باریقه و لبنان از ساکنان، تسلط بر منابع انرژی و به زانو درآوردن فرانسه و تامین سوخت اتحادیه اروپا از منطقه خود بدون استفاده از انرژی است. منابع روسیه، ایران و ترکیه.

خطر انفجار خطوط انرژی به اروپا جدی تر می شود

به گفته باقریان، نباید تعجب کرد که خرابکاری و انفجار در خطوط انتقال برق شرق به اروپا رخ می دهد، زیرا این طرح آمریکایی ها برای تسلط بر بازار انرژی اروپا در در حال آمدن است خواهد بود

دکتر فرشید باقریان همچنین در تحلیل تهدیدات اسرائیل مبنی بر تجاوز احتمالی به ایران پس از عملیات صادق 2 گفت: آمریکا به اسرائیل اجازه حمله به ایران را نخواهد داد، زیرا پویایی در این منطقه اجازه نمی دهد و در طرح انرژی آمریکا چنین طرحی نیست، زیرا اگر نتانیاهو بدون توجه به مجوز آمریکا، تأسیسات انرژی ایران و غیره را دستکاری کند، مقامات ایران در مورد منابع انرژی در منطقه و تهدید جدی ایران برای حمله به منافع انرژی آمریکا به آمریکا و اسرائیل هشدار دادند. در منطقه، واشنگتن هرگز اجازه نخواهد داد نتانیاهو این ریسک را بپذیرد. زیرا با دکترین انرژی ایالات متحده در مورد دیوار جدایی برلین که در غزه و لبنان در نظر گرفته است، کاملاً مضر و مغایر با رویای انرژی آن خواهد بود.

برکناری نتانیاهو توسط هیئت حاکمه آمریکا در صورت تجاوز به ایران!

باقریان در ادامه تاکید کرد: اگر نتانیاهو به ایران حمله کند و رویای انرژی واشنگتن در منطقه را نادیده بگیرد، بدون شک از آمریکا حذف خواهد شد.

و افزود: این بدان معنا نیست که اسرائیل قدرت خرابکاری و ترور را ندارد.

آمریکا آتش زیر خاکستر است، درگیری بین نومحافظه‌کاران و چندضلعی‌ها پس از انتخابات سرنوشت‌ساز جدی است.

مترجم میدانی بین المللی وی درباره انتخابات آمریکا نیز گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهد اتفاقات داخلی خواهیم بود و اکنون شاهد درگیری زیر خاکستر جهانی گرایان، نومحافظه کاران یا چند ضلعی ها هستیم و چه ترامپ در انتخابات پیروز شود یا نه، پیروز خواهد شد. . ما در این میدان، در این درگیری پیروز نخواهیم بود. و درگیری در جریان های قدرت در ایالات متحده ادامه خواهد یافت، زیرا جهانی گرایان رویای سلطه بر جهان تک قطبی را در سر می پرورانند و از هر وسیله ای برای رسیدن به آن استفاده خواهند کرد.

رویارویی احتمالی آمریکا و چین در میدان آرامکو و تهدید سلطه دلا آر

باقریان در بخشی دیگر از تحلیل خود درباره تقابل آمریکا، روسیه و چین در حوزه نفت و گاز و هژمونی دلار گفت: چین اکنون با خرید 10 درصدی در پروژه مشترک نفتی آرامکو شریک شده است. . اقدامات آنها در قبال سعودی ها برخلاف میل آمریکا از نظر آمریکا، سعودی ها اشتباهی نابخشودنی در قبال واشنگتن مرتکب شدند و اگر سلطه دلار توسط این کشورها تهدید شود، آمریکا می تواند به آتش بکشد. تمام چاه های نفت کشور مناطق انرژی؛ زیرا هدف آمریکا تثبیت سلطه دلار در معاملات جهانی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.