افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

جنگنده جدید ترکیه F-22 را شکست داد

  • کد خبر : 401757
جنگنده جدید ترکیه F-22 را شکست داد

به گزارش خبرآنلاین، ترکیه یکی از شرکای این پروژه بود. F 35 اما پس از خرید سامانه دفاعی اس-400 روسیه از این پروژه کنار گذاشته شد. از آن زمان، ترکیه پروژه های داخلی و خارجی را برای پر کردن این شکاف در نیروی هوایی خود انجام می دهد. یکی از این پروژه ها خرید جنگنده […]

به گزارش خبرآنلاین، ترکیه یکی از شرکای این پروژه بود. F 35 اما پس از خرید سامانه دفاعی اس-400 روسیه از این پروژه کنار گذاشته شد. از آن زمان، ترکیه پروژه های داخلی و خارجی را برای پر کردن این شکاف در نیروی هوایی خود انجام می دهد. یکی از این پروژه ها خرید جنگنده اروپایی یوروفایتر است.

برای خرید یوروفایتر، ترکیه باید با کنسرسیوم اروپایی شامل انگلیس، آلمان، ایتالیا و اسپانیا به توافق برسد. همه این کشورها به جز آلمان نظر مثبتی در مورد فروش این دارند جنگنده به ترکیه

با سفر صدراعظم آلمان به ترکیه شاید دو کشور به توافق برسند و در نهایت یوروفایتر در نیروی هوایی ترکیه پرواز کند. حتی برخی گزارش ها حاکی از آن است که آلمان برای آغاز مذاکرات فنی چراغ سبز نشان داده است.

یوروفایتر، جنگنده ای که F-22 را شکست داد

Eurofighter که یک جنگنده نسل 4.5 است حدود یک دهه پیش توانست این کار را انجام دهد. F-22 Raptor آمریکایی را در یک نبرد هوایی شبیه سازی شده شکست دهید.. این حادثه در سال 2012 در جریان تمرینات هوایی مشترک “پرچم سرخ” در آسمان آلاسکا رخ داد.

در این نبرد هوایی آموزشی، آلمان با هشت جنگنده یوروفایتر حضور داشت و در کمال تعجب، یوروفایتر توانست در تمرینات رزم هوایی از فاصله نزدیک، اف-22 را شکست دهد. یوروفایتر با بال دلتا و کانارد چهره ای متفاوت با دیگر جنگنده ها دارد و محصول سه شرکت بزرگ ایرباس، BAE Systems و لئوناردو است.

طول بدنه این جنگنده منحصر به فرد حدود 16 متر و پهنای باند آن به 11 متر می رسد. موتور توربوفن Eurojet EG 200 به این پرنده امکان پرواز با حداکثر وزن 23000 کیلوگرم را می دهد. موشک های هوا به هوای ساید وایندر، اسرم و امرام و موشک های هوا به زمین هارپون، هارم و بریمستون از سلاح های این جنگنده چابک هستند.

قسمت اصلی ساختار یوروفایتر از یک کامپوزیت قوی و سبک ساخته شده است که شامل فیبر کربن است.

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.