افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
1

جنگل گیسوم کجاست؟ بهترین زمان برای سفر به جنگل و ساحل گیسوم – مجله Flytoday

  • کد خبر : 391780
جنگل گیسوم کجاست؟ بهترین زمان برای سفر به جنگل و ساحل گیسوم – مجله Flytoday

آیا تا به حال به دیدن زیبایی های پنهان شمال ایران فکر کرده اید؟ تا یک روز چمدان ببندم و به یکی از این جاذبه ها بروم. یکی از این جاذبه ها، جنگل گیسوم است که با طبیعت بکر و مناظر خیره کننده، قلب هر مسافری را تسخیر می کند. جنگل گیسوم با درختان انبوه […]

آیا تا به حال به دیدن زیبایی های پنهان شمال ایران فکر کرده اید؟ تا یک روز چمدان ببندم و به یکی از این جاذبه ها بروم. یکی از این جاذبه ها، جنگل گیسوم است که با طبیعت بکر و مناظر خیره کننده، قلب هر مسافری را تسخیر می کند. جنگل گیسوم با درختان انبوه و سر به فلک کشیده و هوای مطبوع مکانی برای گذراندن لحظاتی آرام و دلنشین است. اما جنگل گیسوم کجاست و چه ویژگی هایی دارد که آن را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است؟ با این مقاله از مجله گردشگری امروز پرواز کن با

جنگل گیسوم کجاست؟

جنگل گیسوم پارکی جنگلی و ساحلی در استان گیلان است که در نزدیکی سواحل دریای خزر واقع شده است. این جنگل در فاصله کمی از شهر تلاش قرار دارد و با طبیعت زیبا و سواحل شنی خود یکی از مقاصد محبوب گردشگران داخلی و خارجی است. این منطقه به دلیل ترکیب جذاب جنگل و دریا، تجربه طبیعت گردی بی نظیری را برای مسافران فراهم می کند.

جنگل گیسوم یکی از زیباترین جنگل هاست. مکان های گردشگری گیلان jw.org هیچ محدودیت زمانی برای کاوش در جنگل‌های شمالی گیسوم وجود ندارد، بنابراین می‌توانید در هر زمانی از روز یا شب به آنجا بروید.

  • آدرس جنگل گیسوم: گیلان، شهرستان تالش، بخش اسلم، منطقه خالص سرا

جنگل گیسوم روی نقشه

جاده های دسترسی به گیسوم

بهترین راه برای رسیدن به گیسوم زمینی است. می توانید از طریق زمینی به جنگل گیسوم تلاش دسترسی داشته باشید و در طول سفر از مناظر طبیعی لذت ببرید. برای این کار کافی است این سفر را با ماشین شخصی یا حتی اتوبوس های بین شهری انجام دهید. نزدیک ترین شهرها به جنگل های ساحلی گیسوم، تالش و انزلی هستند که از آنجا به راحتی می توانید به این جنگل برسید.

  • فاصله تلاش تا گیسوم: 10 کیلومتر
  • فاصله رشت تا جنگل گیسوم: 86 کیلومتر
  • فاصله بندر انزلی تا گیسوم: 52 کیلومتر
  • فاصله ماسال تا جنگل گیسوم: 46 کیلومتر
  • فاصله آستارا تا گیسوم: 125 کیلومتر
  • فاصله تهران تا گیسوم: 407 کیلومتر
دسترسی به جنگل گیسوم

آب و هوای جنگل گیسوم

آب و هوای جنگل زیبای گیسوم معتدل و مرطوب است و به دلیل قرار گرفتن در کوهپایه‌ها، دمای هوا در این جنگل معمولاً در تابستان معتدل و در زمستان سردتر است. باران های فصلی و هوای تازه جنگل فضای دلپذیر و پر جنب و جوشی را ایجاد می کند که برای پیاده روی و گشت و گذار در طبیعت بسیار مناسب است. می توانید یکی از آنها را رزرو کنید هتل های تلاشدر این شهر بمانید و دسترسی خوبی به جنگل گیسوم داشته باشید.

جنگل گیسوم در فصل بهار

بهار همچنین زمان گل دهی جنگل گیسوم است. گل ها و گیاهان در این فصل رنگ و زندگی را بازیابند و محیطی سرشار از طراوت و شادابی ایجاد می کنند. در این فصل جنگل با عطر گل ها و صدای دلنشین پرندگان به بهشت ​​تبدیل می شود. پس اگر می خواهید بهترین زمان سفر به جنگل گیسوم تلاش را انتخاب کنید، فصل بهار انتخاب مناسبی است.

جنگل گیسوم در فصل بهار

جنگل گیسوم در تابستان

در تابستان می توانید از هوای مطبوع و مطبوع در میان درختان پارک جنگلی گیسوم لذت ببرید. صدای پرندگان و جریان آب در کنار آب و هوای ایده آل این جنگل را به یکی از بهترین مکان ها برای فرار از گرما تبدیل کرده است. در این فصل می توانید فعالیت های مختلفی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و کمپینگ را در گیسوم امتحان کنید.

جنگل گیسوم در تابستان

جنگل گیسوم در پاییز

پاییز فصل رنگارنگ جنگل وسیع گیسوم است. در این زمان درختان رنگ های گرم و زیبایی به خود می گیرند و ریزش برگ از درختان جلوه ای رویایی در این فصل ایجاد می کند. قدم زدن در میان این رنگ ها و لذت بردن از هوای تازه پاییزی، تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد.

عکس جنگل گیسوم در پاییز.

جنگل گیسوم در زمستان

زمستان در گیسوم زیبایی خاص خود را دارد. در این فصل درختان پوشیده از برف هستند و فضای جنگل جلوه ای جادویی به خود می گیرد. البته به یاد داشته باشید که در این فصل هوا سرد است، پس اگر از سرما زیاد لذت نمی برید و حد وسط ندارید، انتخاب این فصل از سال گزینه مناسبی برای سفر نیست.

جنگل گیسوم در زمستان

مکان های دیدنی در اطراف جنگل گیسوم

زمانی که از جنگل گیسوم دیدن می کنید، امکان بازدید از مکان های دیدنی دیگری که در چند قدمی آن هستند را دارید. در زیر با برخی از بهترین جاذبه های نزدیک این جنگل آشنا می شوید:

راه اسلام به خلخال

جاده اسلامی به خلخال یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاده های کوهستانی ایران است که از میان جنگل های انبوه و مراتع سرسبز می گذرد. این جاده پر پیچ و خم که ارتفاعات رشته کوه های البرز را به خلخال در استان اردبیل متصل می کند به دلیل مناظر بکر و شگفت انگیزی که در مسیر خود پیدا می کند یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری طبیعت است. در فصل بهار و تابستان منظره سبز این جاده بی نظیر است و در پاییز با رنگ های گرم برگ درختان بسیار جذاب می شود.

راه اسلام به خلخال
  • آدرس: بزرگراهی که از شهر اسلام در استان گیلان شروع و به شهرستان خلخال در استان اردبیل ختم می شود.
  • فاصله تا جنگل گیسوم: حدود 15 کیلومتر تا ابتدای جاده اسلام

آبشار ویسادار

آبشار ویسادار این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای استان گیلان است که در نزدیکی شهر پرسر واقع شده است. نام ویسادار در زبان تالشی به معنای سایه بید است. این آبشار از صخره ای سنگی به ارتفاع حدود 15 متر می ریزد و اطراف آن را درختان سبز و بکر احاطه کرده اند. راه دسترسی به این آبشار بسیار جذاب است و مسافران می توانند از تماشای طبیعت بکر و صدای آرامش بخش آب جاری لذت ببرند.

آبشار ویسادار
  • آدرس: استان گیلان، 16 کیلومتری شهر پرسر، نزدیک شهر اویار.
  • فاصله تا جنگل گیسوم: حدود 25 کیلومتر.

شهر تابستانی زندان

روستای ییلاقی زنده در نزدیکی شهر ماسال قرار دارد و به عنوان یکی از ییلاقی‌های محبوب گیلان شناخته می‌شود. این شهر در ارتفاعات واقع شده و با آب و هوای خنک و چشم اندازهای طبیعی باورنکردنی، مقصدی عالی برای فرار از گرمای تابستان است. مسیرهای پیاده روی و پیاده روی محصور در طبیعت، خانه های سنتی و فرهنگ بومی مردم محلی، زنده را به یک مقصد گردشگری جذاب و آرامش بخش تبدیل کرده است.

شهر تابستانی زندان
  • آدرس: گیلان، شهرستان رضوانشهر، بخش پرهاسر
  • فاصله تا جنگل گیسوم: حدود 70 کیلومتر.

حیوانات جنگل گیسوم

زمانی که به این پارک جنگلی بی نظیر سفر می کنید، علاوه بر گونه های مختلف گیاهی، امکان مشاهده گونه های جانوری متنوعی را خواهید داشت که زیبایی این جاذبه دیدنی را دو چندان می کند. در ساعات مختلف شبانه روز می توان انواع بز، خرگوش، قرقاول و… را دید که در میان درختان به دنبال غذا می گردند.

خرید سوغاتی گیسوم

هنگام بازدید از جنگل زیبای گیسوم، می توانید سوغاتی های بی نظیری را از بازارهای محلی خریداری کنید. البته بهترین سوغاتی های محلی که می توانید در این سفر بخرید در فصل بهار موجود است. از غذاها و وعده های غذایی سنتی گرفته تا صنایع دستی و محصولات کشاورزی، اینها بهترین اقلامی هستند که می توانید به عنوان سوغاتی انتخاب کنید.

امکانات رفاهی و تفریحی در جنگل و ساحل گیسوم.

جنگل گیسوم دارای خدمات مختلفی از جمله اقامت، رستوران و کافه می باشد. پس اگر واقعاً می خواهید به این جنگل دیدنی و زیبا سفر کنید، برای استفاده از امکانات زیر شک نکنید:

  • پیک نیک ( آلاچیق، توالت، بوفه برای خرید اقلام ضروری)
  • شنا کردن
  • جت اسکی
  • پاراگلایدر
  • ناوبری پاراسلسوس
  • موتور سواری در مزرعه بادی
  • سواری
امکانات ساحل گیسوم

وسایل مورد نیاز برای سفر به گیسوم.

ابتدا لازم است فهرستی از لوازم ضروری سفر برای سفر به جنگل های گیسوم تهیه شود. داشتن وسایلی مانند کفش مناسب پیاده روی، کلاه آفتابگیر، کرم ضد آفتاب و همچنین وسایل لازم برای پیک نیک بسیار مهم است. این دستگاه ها به شما کمک می کنند تا سفری راحت و بدون نگرانی را تجربه کنید.

برای یک سفر دلپذیر به جنگل گیسوم، همراه داشتن موارد زیر ضروری است:

  • لباس مناسب با توجه به فصل و آب و هوا.
  • کفش مناسب برای پیاده روی.
  • دوربین برای ثبت خاطرات
  • تجهیزات کمپینگ (برای کسانی که قصد اقامت در این جنگل را دارند)
  • آب بطری و تنقلات

نکات مهمی که قبل از سفر به گیسوم باید بدانید

قبل از سفر به جنگل زیبای گیسوم، بهتر است شرایط آب و هوایی را بدانید و زمان مناسبی را برای بازدید انتخاب کنید. علاوه بر این، دانستن قوانین محلی و حفاظت از محیط زیست برای محافظت مناسب از زیبایی این جنگل مهم است.

علاوه بر این موارد، حفظ محیط زیست را در سفر اولویت جدی خود قرار دهید تا همانطور که شما از اندیشیدن به این همه زیبایی لذت می برید، سایر مسافران نیز فرصت بهره مندی از این نعمت را داشته باشند. اگر می‌خواهید در وسط جنگل آتش روشن کنید، هنگام خروج از منطقه مطمئن شوید که آتش خاموش است.

جنگل گیسوم

جنگل گیسوم، سفر به بهشت ​​سرسبز ایران

جنگل گیسوم با طبیعت بکر و ترکیب بی نظیر جنگل و دریا مکانی است که آرامش و زیبایی خیره کننده را در دل خود جای داده است. در سفر خود به این جنگل زیبا با هر قدم مناظر متفاوت و حسی جدید خواهید دید. جایی که صدای امواج دریا و نسیم ملایم جنگل با هم ترکیب می شوند و لحظاتی ناب و فراموش نشدنی را رقم می زنند. اگر به دنبال مکانی هستید که بتوانید همزمان از طبیعت سرسبز جنگل و آرامش ساحل لذت ببرید، گیسوم مقصد رویاهای شماست. می توانید رزرو کنید بلیط هواپیما رشت به این شهر سفر کنید و سپس به گیسوم بروید.

اگر تجربه سفر به این بهشت ​​طبیعی را داشته اید، تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. چه لحظاتی در این سفر شما را شگفت زده کرد؟ کدام قسمت از این جنگل برای شما به یاد ماندنی ترین بود؟ منتظر نظرات شما هستیم.

سوالات متداول در مورد سفر به جنگل زیبای گیسوم

جنگل گیسوم در کدام استان قرار دارد؟

این جنگل در قلب استان گیلان قرار دارد.

از تهران تا جنگل گیسوم چند ساعت است؟

فاصله تهران تا جنگل گیسوم حدود 407 کیلومتر است.

بین رامسر و جنگل گیسوم چند کیلومتر فاصله است؟

فاصله این جنگل تا رامسر 200 کیلومتر است.

بهترین زمان برای سفر به جنگل گیسوم چه فصلی است؟

بهترین زمان برای بازدید از جنگل گیسوم بهار و پاییز است اما هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد.

آیا جنگل گیسوم برای خانواده ها مناسب است؟

بله جنگل گیسوم محیطی امن و مناسب برای خانواده ها و کودکان است.

آیا در نزدیکی جنگل های گیسوم امکانات اقامتی وجود دارد؟

بله، در نزدیکی جنگل گیسوم می توانید هتل و ویلاهای اجاره ای پیدا کنید.

آیا در جنگل وسیع گیسوم امکانات تفریحی وجود دارد؟

بله، امکاناتی مانند قایق سواری و مسیرهای پیاده روی در جنگل وجود دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.