افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

جمع آوری داده های کاربران در شبکه های اجتماعی برای هوش مصنوعی

  • کد خبر : 371530
جمع آوری داده های کاربران در شبکه های اجتماعی برای هوش مصنوعی

به گزارش بازار، در گزارشی جدید، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اعلام کرد که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی حجم زیادی از اطلاعات کاربران خود را بدون داشتن شفافیت در مورد نحوه استفاده از آن توسط سیستم‌های اطلاعاتی، به اشتراک می‌گذارند و پردازش می‌کنند امکان کنترل نحوه استفاده از داده های شخصی برای کاربران. این گزارش مدیریت پلتفرم […]

به گزارش بازار، در گزارشی جدید، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اعلام کرد که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی حجم زیادی از اطلاعات کاربران خود را بدون داشتن شفافیت در مورد نحوه استفاده از آن توسط سیستم‌های اطلاعاتی، به اشتراک می‌گذارند و پردازش می‌کنند امکان کنترل نحوه استفاده از داده های شخصی برای کاربران.

این گزارش مدیریت پلتفرم هایی مانند Meta، Tik Tok Byte Dance و پلتفرم بازی آمازون Twitch را از جمله تجزیه و تحلیل کرد و به این نتیجه رسید که بسیاری از شرکت ها برای حفظ داده ها و سیاست های مدیریتی به طرز تاسف باری ناکافی هستند.

یوتیوب، شبکه اجتماعی X، اسنپ، دیسکورد و ردیت نیز در این گزارش مورد بررسی قرار گرفتند، اما یافته های گزارش ناشناس بود و شرکت های خاصی را فاش نکرد. یوتیوب متعلق به گوگل است.

پلتفرم ارتباطی Discord گفت که این گزارش مدل های تجاری بسیار متفاوتی را گروه بندی کرده است و در زمان مطالعه، Discord تبلیغاتی ارائه نکرده است.

سخنگوی «ایکس» همچنین اعلام کرد که این گزارش بر اساس روش‌های فعالیت از سال ۲۰۲۰ است که این سایت با نام «توئیتر» شناخته می‌شود و از آن زمان تاکنون «ایکس» روش‌های ذکر شده را بهبود بخشیده است. این پلتفرم حریم خصوصی داده‌های کاربر را جدی می‌گیرد و تضمین می‌کند که کاربران می‌دانند چگونه داده‌هایشان در پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شود و چگونه از آن استفاده می‌شود، در حالی که به آنها اجازه می‌دهد جمع‌آوری داده‌ها را از حساب‌هایشان محدود کنند.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده اعلام کرد که شرکت های رسانه های اجتماعی داده های کاربران را از طریق فناوری های ردیابی مورد استفاده در تبلیغات آنلاین و خرید اطلاعات از کارگزاران داده و روش های دیگر جمع آوری می کنند.

حفظ حریم خصوصی داده ها به ویژه برای کودکان و نوجوانان یک مسئله مهم بوده است. مجلس نمایندگان ایالات متحده در حال بررسی لوایحی است که در ماه ژوئیه توسط سنا تصویب شد و هدف آن رسیدگی به اثرات رسانه های اجتماعی بر کاربران جوان است. شرکت متا نیز اخیرا حساب های کاربری نوجوانان را معرفی کرده است که شامل کنترل های پیشرفته والدین می شود.

در همین حال، شرکت های بزرگ فناوری در حال تلاش برای به دست آوردن منابع داده برای آموزش فناوری های نوظهور هوش مصنوعی خود هستند. تراکنش های داده به ندرت فاش می شوند و اغلب حاوی محتوای خصوصی هستند که در پشت دیوارهای پرداخت و صفحه ورود به سیستم قفل شده اند. بدون اطلاع کاربرانی که آن را ارسال کرده اند یا نمی دانند.

علاوه بر جمع‌آوری داده‌ها در مورد نحوه تعامل کاربران با خدماتشان، اکثر شرکت‌هایی که FTC مورد بررسی قرار می‌دهند، سن و جنسیت کاربران را بر اساس اطلاعات دیگر جمع‌آوری یا حدس می‌زنند. به گفته رگولاتور ایالات متحده، برخی نیز اطلاعات مربوط به درآمد، تحصیلات و وضعیت خانوادگی کاربران را جمع آوری کردند. این شرکت‌ها داده‌هایی را در مورد افرادی که از خدمات آنها استفاده نمی‌کردند جمع‌آوری کردند و برخی از این کاربران قادر به شناسایی همه روش‌های جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها نبودند.

بر اساس گزارش رویترز، گروه‌های صنعت تبلیغات از این گزارش انتقاد کردند و گفتند که مصرف‌کنندگان ارزش خدماتی که از طریق تبلیغات تامین می‌شود را درک می‌کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.