افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

جمعیت فعال این کشور به 24.7 میلیون نفر رسید. فعال شدن مجدد 7 هزار شرکت راکد

  • کد خبر : 202235
جمعیت فعال این کشور به 24.7 میلیون نفر رسید.  فعال شدن مجدد 7 هزار شرکت راکد

به گزارش بازار، محمود کریمی بیرانوند روز سه شنبه در پنجمین کارگاه تجربی با موضوع پایش اکوسیستم اشتغال کشور افزود: دولت سیزدهم اقدامات بی سابقه ای را در خصوص بازار کار انجام داده و افتخار دولت حمایت است. کار و کسب های خرد. وی ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی […]

به گزارش بازار، محمود کریمی بیرانوند روز سه شنبه در پنجمین کارگاه تجربی با موضوع پایش اکوسیستم اشتغال کشور افزود: دولت سیزدهم اقدامات بی سابقه ای را در خصوص بازار کار انجام داده و افتخار دولت حمایت است. کار و کسب های خرد.

وی ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را مهم ترین سند اقتصادی کشور دانست و گفت: این سند راهگشای تمامی امور اقتصادی کشور است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی زیربنای همه فعالیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و باید لازمه همه دستگاه های اجرایی باشد.

کریمی بیرانوند به ارائه سند ملی اکوسیستم اشتغال کشور در آبان 1400 اشاره کرد و گفت: این اکوسیستم در واقع بسیج همه امکانات برای ایجاد اشتغال با دو رویکرد تولید و اشتغال است.

وی ادامه داد: این دو رویکرد موازی هستند به این معنا که اشتغال بدون تولید و تولید بدون نیروی کار بهره وری لازم را ندارند و باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرند.

معاون توسعه کسب و کار و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مشکلات اساسی در محیط کار را شناسایی و بیان کرد: عدم شناخت کارفرمایان از افراد جویای کار از چالش های این بازار است.

کریمی بیرانوند یکی دیگر از چالش های بازار کار را عدم انطباق آموزش با نیازهای بازار برشمرد و گفت: کل جمعیت کشور 85.4 میلیون نفر است که 64.6 میلیون نفر در سن کار و جمعیت زیر 15 سال کشور هستند. 20.8 میلیون نفر است.

وی نرخ بیکاری امسال را کاهشی اعلام کرد و ادامه داد: نرخ بیکاری در پاییز امسال به 7.6 درصد کاهش یافت که دستاوردی نادر است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمعیت فعال کشور را 26.8 میلیون نفر و جمعیت غیرفعال را 37.8 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: جمعیت شاغل کشور 24.7 میلیون نفر و جمعیت بیکار 2.1 میلیون نفر است. مردم.

کریمی بیرانوند نرخ مشارکت اقتصادی را 41.5 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: دولت در تلاش است تا فاصله نرخ بیکاری فارغ التحصیلان با سایر بیکاران را کاهش دهد تا این فاصله به کمتر از 2 درصد برسد.

وی نرخ بیکاری را یک متغیر اقتصادی دانست که کاهش آن ناشی از فعالیت یک دستگاه نیست و همه باید تلاش کنند.

معاون وزیر کار تلاش های دولت سیزدهم در بازار کار را موفق توصیف کرد و گفت: بهبود فضای کلان اقتصادی، هدایت، نظارت و حمایت از دولت و تقویت اکوسیستم اشتغال از عوامل مهم این موفقیت است.

کریمی بیرانوند ادامه داد: دولت سیزدهم معتقد است برای حل مشکلات کشور نباید منتظر برجام باشیم.

وی به حضور پرتعداد روسای جمهور در شورای اشتغال کشور اشاره کرد و گفت: در دولت های گذشته یکی دو بار روسای جمهور در این جلسه شرکت کردند و این در حالی است که دولت سیزدهم در این زمینه سابقه کار دارد. حضور پرتعداد روسای جمهور در شورای اشتغال، تحرک اقتصادی را به همراه داشته است.

معاون توسعه کسب و کار و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تقسیم کار برای ایجاد یک میلیون شغل را از وظایف مهم دولت سیزدهم دانست و گفت: اجرای سامانه نظارت بر اشتغال از دیگر موارد مهم است. دستاورد دولت سیزدهم که برای اولین بار در کشور دستورالعمل نظارت بر اشتغال توسط دو وزارتخانه برای افزایش اعتبار مشاغل ایجاد شده صادر می شود.

کریمی بیرانوند فعال شدن 7000 شرکت راکد و نیمه راکد در دولت سیزدهم را مهمترین گام در توسعه اشتغال در کشور دانست و گفت: تسهیلات بسیار خوبی به حوزه مالی تزریق شده است و هیچ زمانی نبوده است. زمانی که در این دولت پرداخت تسهیلات اشتغال به حالت تعلیق درآمده است.

وی از پرداخت 150 تا 160 همات مزایا در حوزه کار در دولت سیزدهم خبر داد و تاکید کرد: اشتغال فارغ التحصیلان یکی از مهمترین چالش های بازار کار است.

معاون وزیر کار از تلاش برای افزایش نرخ مشارکت از 42 درصد فعلی به 50 درصد خبر داد و گفت: اکنون سه مدل رهگیری فعال در سامانه رهگیری اشتغال وجود دارد.

کریمی بیرانوند نظارت پیامکی را یکی از این سه مدل دانست و گفت: تاکنون با 681 هزار کد ملی تماس و تایید شده است. حدود 50000 بازرسی حضوری نیز انجام شده است.

وی راه اندازی سامانه اشتغال را یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم اعلام کرد و افزود: در شش ماهه سال جاری 300 هزار فرصت شغلی خصوصی در سامانه بارگذاری شده و 300 هزار متقاضی کار برای دریافت آن اقدام کرده اند.

نماینده توسعه کسب و کار و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شدیدترین کنترل دستگاه های نظارتی در حوزه اشتغال در حال انجام است که بی سابقه است.

کریمی بیرانوند از برنامه ریزی برای ایجاد تعهد اشتغال در دستگاه های اجرایی برای سال آینده خبر داد و گفت: نرخ بیکاری ایده آل 3 تا 4 درصد است که باید به آن برسیم.

وی به اشتغال زنان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 80 درصد مشاغل خانگی به زنان پرداخت شد و مشاغل خانگی در این دولت پیشرفت زیادی داشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=202235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.