افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
6

جمعه بازارهای استانبول را مانند پشت دست خود تجربه کنید!

  • کد خبر : 18469
جمعه بازارهای استانبول را مانند پشت دست خود تجربه کنید!

اگر شما هم علاقه مند به بازدید از بازارهای محلی و معاشرت با مردم هستید، باید بگوییم جمعه بازارهای استانبول یکی از دیدنی ترین جاذبه های استانبول آنها در گوشه و کنار شهر برمی خیزند. خرید و خرید یکی از دلایل مهم سفر گردشگران به استانبول است. بنابراین، اگر شما هم عاشق خرید و تجربه […]

اگر شما هم علاقه مند به بازدید از بازارهای محلی و معاشرت با مردم هستید، باید بگوییم جمعه بازارهای استانبول یکی از دیدنی ترین جاذبه های استانبول آنها در گوشه و کنار شهر برمی خیزند. خرید و خرید یکی از دلایل مهم سفر گردشگران به استانبول است. بنابراین، اگر شما هم عاشق خرید و تجربه های جدید هستید، این مقاله از مجله گردشگری Fly Today را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم معروف ترین جمعه بازارهای استانبول برای معرفی شما

جمعه بازار یا مرکز خرید لوکس؟

خرید و خرید به تنهایی می تواند انگیزه ای قوی برای سفر باشد. وجود مراکز خرید سنتی و مدرن در استانبول باعث شده تا افراد زیادی حتی برای خرید و بازارگردی به این شهر سفر کنند. یکی از تجربیات متفاوتی که در سفر به استانبول می توانید داشته باشید، بازدید از جمعه بازار، بازارهای محلی و بازارهای هفتگی استانبول است. در ادامه شما را با برخی از این بازارها آشنا می کنیم.

1- جمعه بازار اسکودار جمعه ها در اوسکودار

یکی از جمعه بازارهای معروف استانبول در محله Uskudar نزدیک اسکله برگزار می شود و جمعیت زیادی را به خود جلب می کند. که در جمعه بازار اسکودارمحصولات مختلفی مانند میوه ها و سبزیجات البته اخیراً به فروش می رسد توگری گسترش یافته است. بیشتر فروشندگان این بازار بومی استانبولی هستند که به زبان ترکی صحبت می کنند. جمعه بازار اسکودار یکی از بازارهای ارزان استانبول این یک تجربه خرید سودآور و اقتصادی محسوب می شود.

جمعه بازار استانبول اسکودار

جمعه بازار اسکوداراز ساعت 9:30 صبح تا 17:00 کار می کند و از طریق خط مترو M5 و خطوط اتوبوسرانی 12 و 6 می توانید به این بازار برسید.

نشانی: خیابان امین اونگان، منطقه اسکودار، استانبول

نقشه 1

2- بازار فیندیک زاده بازار فیندیک زاده

بازار فیندیک زاده در قسمت اروپایی استانبول در محله فاتح واقع شده است. این جمعه بازار از یک راسته اصلی و 6 ردیف فرعی تشکیل شده و محصولاتی مانند پوشاک، کیف و کفش، منسوجات خانگی، مواد غذایی و میوه و تره بار با قیمت های بسیار مناسب به فروش می رسد.

جمعه بازار یا مرکز خرید لوکس؟
بازار فیندیک زاده استانبول روز جمعه

بازار فیندیک زاده از ساعت 10 صبح تا 20 شب باز است و برای رسیدن به آن می توانید از میدان تقسیم با مترو به سمت کاباتاش بروید. پس از پیاده شدن در کاباتاش با تراموا به سمت بازار فیندیک زاده بروید.

نشانی: محله فاتح خیابان حکیم اوغلو علی پاشا

نقشه 1

3- بازار تاریخی کادیکوی بازار طریحی سالی

بازار دیگری که در روزهای جمعه در استانبول برگزار می شود، بازار تاریخی کادیکوی است. این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای خیابانی استانبول است و از دیرباز سه شنبه ها برپا می شده است اما امروزه می توانید جمعه ها نیز از آن دیدن کنید. بازار تاریخی Kadikoy در بخش آسیایی استانبول در محله Göztepe واقع شده است. فروش اقلام قدیمی و عتیقه یکی از ویژگی های جالب این بازار است و فروشندگان این اقلام تنها در روزهای جمعه به بازار می آیند.

شما می توانید در بازار Kadikoy انواع غذاهای خوشمزه در استانبول همچنین این بازار فرصت مناسبی را برای گردشگران فراهم می کند تا از استانبول چیزهای قدیمی و تاریخی را ببینند یا خریداری کنند. قبلاً این بازار نامیده می شد سه شنبه بازار تاریخی کادیکوی امروز معلوم شد خیابان راسیم پاشا انجام خواهد شد.

جمعه بازار یا مرکز خرید لوکس؟
بازار تاریخی استانبول

برای رفتن به جمعه بازار کادیکوی می توانید استفاده کنید با خط مترو M4 به ایستگاه Göztepe بروید و پس از خروج از ایستگاه، علائم را دنبال کنید. همچنین مینی بوس ها و اتوبوس هایی وجود دارند که شما را از Kadiko به مترو می برند. goztepe آنها تحویل می دهند ساعت کاری بازار Kadikoy از 9:30 صبح تا 6:00 بعد از ظهر است.

نشانی: محله Guztepe استانبول، خیابان Uzunçayır

نقشه 1

4- جمعه بازار دوملوپینار جمعه بازار دوملوپینار

این جمعه بازار در منطقه Kadikoy و در محله Dumlupinar واقع شده است. میوه، سبزی و پوشاک عمده محصولات و کالاهای عرضه شده در این بازار است و سایر کالاها کمتر در آن به چشم می خورد. این بازار نسبت به بازارهای دیگر فضای کوچک تری دارد اما فرصت خوبی برای خرید هفتگی و گپ زدن با مردم استانبول محسوب می شود.

جمعه بازار یا مرکز خرید لوکس؟

برای بازدید از بازار Dumlupinar، باید با خط اتوبوس C52 سفر کنید. این بازار از ساعت 9:30 الی 18 آماده پذیرایی از گردشگران و خریداران خواهد بود.

نشانی: منطقه Kadikoy استانبول، محله Dumlupinar

نقشه 1

بازارهای هفتگی استانبول

بازارهای محلی یا هفتگی استانبول نوع دیگری از بازارها هستند که در روزهای خاصی از هفته در محله های مختلف استانبول برپا می شوند. در این بازارها امکان خرید اقلام مختلف از عتیقه تا لباس های مارک دار که به فروش نرسیده اند را با قیمت مناسب و ارزان تری دارید.

شنبه بازارهای استانبول

شنبه بازارهای استانبول در اولین روز هفته در مناطق مختلف شهر برگزار می شود. این بازارها به دلیل قیمت پایین محصولات و امکان معاشرت با مردم محلی بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. یکی از مهم ترین شنبه بازارهای استانبول می تواند باشد شنبه، بازار بشیکتاش، باغچه شهیر، باکرکوی و فاریکوی فوق الذکر.

مرکز خرید پردیس قشم 2

یکشنبه بازارهای استانبول

یکشنبه ها یک روز رایگان در استانبول است و فرصت خوبی برای مردم محلی است تا محصولات خود را در این بازارها بفروشند و یا با شرکت در یکشنبه بازار مایحتاج خود را با قیمت ارزان تری خریداری کنند. اگر روز یکشنبه در استانبول بودید، پیشنهاد می کنیم حتما از این شهر دیدن کنید بازار مجیدیه و شهرک های اینبولو و کوشویلو اصابت.

بازارهای هفتگی استانبول

دوشنبه بازارهای استانبول

به دلیل تقارن با هفته اول، دوشنبه بازارهای استانبول آرام‌تر هستند. این بازارها عمدتاً برای فروش محصولات و غذا به مسافران و گردشگران راه اندازی می شوند. برای بازدید از این بازارها می توانید از محله های مختلف استانبول دیدن کنید. دوشنبه بازارهای استانبول شامل دوشنبه بازار گزتپه، بازار باغچلی اولر و کیت هان بودن.

بازارهای هفتگی استانبول

سه شنبه بازارهای استانبول

به وسط هفته یعنی سه شنبه رسیدیم. در بازارهایی که روز سه شنبه برگزار می شود شاهد حضور بیشتر مردم محلی استانبول خواهیم بود. اگر گشت و گذار در محله بشیک نش شما تمام شده است، حتما برای سوغاتی و قیمت مناسب سری بزنید. بازار لونت در روز سه شنبه اصابت. مطمئن شوید که دست خالی از این بازار برنگردید.

بازارهای هفتگی استانبول

چهارشنبه بازارهای استانبول

با نزدیک شدن به آخر هفته، بازارهای محلی استانبول شلوغ تر می شوند. یکی از معروف ترین چهارشنبه بازارهای استانبول که محل مناسبی برای خرید عتیقه و لباس است، بازار فاتح است. این بازار به دلیل نزدیکی به مسجد استانبول از محبوبیت خاصی برخوردار است. از دیگر چهارشنبه بازارهای استانبول می توانید به آن بروید یشیلکوی و ایاز آقا فوق الذکر.

بازارهای هفتگی استانبول

پنج شنبه بازارهای استانبول

برای معاشرت با مردم استانبول توصیه می کنیم از بازارهای پنجشنبه استانبول دیدن کنید. در این بازارها می توانید اجناس با نام تجاری را با قیمت ارزان تری پیدا کنید. پنج شنبه بازار استانبول بهترین مکان برای خرید لباس و پارچه با قیمت مناسب است. برای گشت و گذار در پنج شنبه بازارهای استانبول می توانید از بازارهای Karaköy، Ortaköy و Beykoz دیدن کنید.

بازارهای هفتگی استانبول

جمعه بازارهای استانبول فرصتی برای خرید و معاشرت با مردم محلی است.

بازارهای محلی استانبول علاوه بر اینکه فرصت مناسبی برای خرید ارزان به حساب می آیند، از جاذبه های استانبول نیز به شمار می روند. این بازارها شاید ظاهری مجلل و مدرن نداشته باشند، اما محلی بودن و امکان معاشرت با مردم محلی از ویژگی های آنهاست. در این مقاله سعی داریم شما را با جمعه بازارهای استانبول و بازارهای محلی و هفتگی آن آشنا کنیم.

اگر جمعه بازار دیگری در استانبول می شناسید به ما معرفی کنید تا لیست کامل تری از این بازارها را در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.

سوالات متداول در مورد جمعه بازارهای استانبول

هتل های نزدیک جمعه بازار کدامند؟

بازارهای جمعه استانبول در محله های مختلفی قرار دارند، اما هتل رادیسون بلو بسفر در بشیکتاش و دابل تری بای هیلتون اولد سیتی از جمله هتل های نزدیک به بازار جمعه هستند.

آیا بازار بزرگ استانبول جمعه باز است؟

بله، بازار بزرگ استانبول همه روزه به جز یکشنبه از ساعت 8:30 صبح تا 19:00 باز است.

ارزان ترین بازارهای استانبول کدامند؟

بازار کادیکوی در روز سه شنبه، بازار باکرکوی در روز شنبه و بازار فاتح در روز جمعه از ارزان ترین بازارهای استانبول هستند.

بازار بشیکتاش استانبول کجاست؟

بازار بشیکتاش استانبول در یک پارکینگ قدیمی واقع در خیابان نوزتیه بشیکتاش واقع شده است.

ب.بهترین بازارهای هفتگی استانبول کدامند؟

از بهترین بازارهای هفتگی استانبول می توان به بازار بشیکتاش در روز شنبه، بازار کادیکوی در روز سه شنبه، بازار فاتح و یشیلکوی در روز چهارشنبه و بازار فیندیک زاده در روز جمعه اشاره کرد.

پست جمعه بازارهای استانبول را مثل کف دست بشناسید! اولین بار در مجله گردشگری. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.