افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

جلیلی به جای پاسخ به سوالات به دولت روحانی حمله کرد/دولت گفت: من برنامه نمی نویسم!

  • کد خبر : 301562
جلیلی به جای پاسخ به سوالات به دولت روحانی حمله کرد/دولت گفت: من برنامه نمی نویسم!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در دومین بخش از مناظره کاندیداها در صدا و سیما به سوالات کارشناسان در خصوص مردمی شدن اقتصاد پاسخ داد. پیش از آغاز دور دوم مناظره انتخاباتی، سوالات زیر از کارشناسان مطرح شد: محمدجواد ایروانی: برای جهش تولید و سرمایه گذاری و مشارکت مردم […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در دومین بخش از مناظره کاندیداها در صدا و سیما به سوالات کارشناسان در خصوص مردمی شدن اقتصاد پاسخ داد.

پیش از آغاز دور دوم مناظره انتخاباتی، سوالات زیر از کارشناسان مطرح شد:

محمدجواد ایروانی: برای جهش تولید و سرمایه گذاری و مشارکت مردم چه مدل ها و برنامه های خاصی دارید؟

محمد خوش تیپ: رویکرد رئیس جمهور برای تاکید بر برنامه های مردمی سازی اقتصاد چیست؟

فولادساز: سیاست های اصل 44 تغییر اقتصاد کشور و انتقال اقتصاد دولتی به حالتی بود که دولت نقش نظارتی و نظارتی خاص خود را داشته باشد. وقتی سیاست ها به طور کامل اجرا نشد چه اتفاقی افتاد؟ چرا ما فقط کارهایی را با دیدگاه درآمد انتخاب می کنیم؟ و آیا بخش خصوصی و تعاونی توانمند نشد، رقابت ایجاد نشد، انحصارها از بین رفت و فضای کسب و کار برای حضور مردم مهیا نشد؟

سیدحمید پورمحمدی: برنامه شما برای باز کردن دست بخش خصوصی و محدود کردن رقابت شرکت های دولتی و موسسات دولتی غیردولتی در بازار چیست؟

محمدرضا بهنار: خوسلتی نه دولتی است و نه خصوصی. چه برنامه ای دارید که بهره وری این شرکت های خصولتی را از این چرخه اقتصادی خارج کنید و به دست مردم برسانید؟

جعفری دانمارکی: نقش شبه دولتی ها برجسته است و به جای اینکه به مردم و بخش خصوصی واقعی اختصاص یابد، تخصیص ها به شبه دولتی ها اختصاص یافته است. این منابع همچنین به طور غیرمستقیم با دولت یا بخش عمومی مرتبط هستند. به نظر شما اگر بخواهیم یک طرح اقتصادی در کشور اجرا کنیم، نقش شبه دولت ها را در واگذاری قدرت چگونه می بینید؟ سیاست شما برای استفاده از منابع مردمی در اقتصاد چیست؟

پاسخ های اصلی سعید جلیلی به شرح زیر است:

*بحث های خوبی مطرح شد و به انتخاب کمک می کند چون به انتخاب افراد کمک می کند. مهم این است که با چه رویکردی می خواهید کشور را اداره کنید.

*آقای پورمحمدی گفتند برنامه ششم اجرا نشد. در دولت اول آن برنامه حضور داشت. آن دولت به این طرح اعتقادی نداشت. اولین بار بود که دولت می گفت من برنامه نمی نویسم! مجلس نوشت. دولتی بود که اعلام کرد و به مجلس نامه نوشت که اگر توافقی امضا نشود نمی توانیم حقوق اسفند 1396 را پرداخت کنیم! هنوز امضا نشده و الان 1403 است.

* اما رویکرد دیگر شهید رئیسی است که خیلی از کارهایی که می گفتند نمی شود کرد.

* سوالاتی که کارشناسان گفتند بر همین اصل است. اگر دولت دانش نداشته باشد، چه بخش خصوصی، چه بخش دولتی و چه چیزی در این بین، از خود سوء استفاده می کند و ناکارآمدی نتیجه می دهد.

* یک دولت فهیم و کارآمد برای تسلط بر کار لازم است. اگر اینطور نیست، واگذاری دولتی، خصوصی یا خصوصی فرقی نمی کند.

* در یک مقطع شما آگاهانه کار می کنید و اگر تحویل دهید بر اساس افزایش بهره وری است.

* در درود لرستان کارخانه ای که 1200 کارگر داشت چون به افرادی که صلاحیت نداشتند واگذار شد و الان 4 نگهبان مانده است. در هپکو و آذرآب هم همین اتفاق می افتد.

*این جایی است که باید فردی را انتخاب کنید که می داند چگونه از فرصت ها استفاده کند.

*اگر شخصی اجاره یا حتی سهام داشته باشد اما صلاحیت نداشته باشد مشکل ایجاد می کند.

2929

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=301562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.