افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

جلوگیری از خروج 100 میلیون دلار ارز از طریق تولید کاغذ ایرانی

  • کد خبر : 141384
جلوگیری از خروج 100 میلیون دلار ارز از طریق تولید کاغذ ایرانی

به گزارش خبرنگار بازار، امید نیک نژاد، صبح جمعه در مراسم جشن خودکفایی در تولید کاغذ ایران، با بیان اینکه کاغذ چاپ و تحریر اگرچه ممکن است نسبت به سایر محصولات سودآور نباشد، افزود: تجهیزات نصب شده به ارزش 600 میلیون تومان. در این کارخانه و باید محصولاتی تولید شود که برای کشور استراتژیک محسوب […]

به گزارش خبرنگار بازار، امید نیک نژاد، صبح جمعه در مراسم جشن خودکفایی در تولید کاغذ ایران، با بیان اینکه کاغذ چاپ و تحریر اگرچه ممکن است نسبت به سایر محصولات سودآور نباشد، افزود: تجهیزات نصب شده به ارزش 600 میلیون تومان. در این کارخانه و باید محصولاتی تولید شود که برای کشور استراتژیک محسوب می شوند.

وی کاغذ چاپ و تحریر را یکی از موانع راهبردی عنوان کرد و افزود: صرف هزینه برای رسیدن به این مانع استراتژیک و تولید کاغذ یک سرمایه گذاری است.

وی مهمترین مسئولیت اجتماعی در چوب و کاغذ را تامین کالاهای مورد نیاز کشور عنوان کرد و افزود: پیام دولت را دریافت کرده ایم و برای تولید کاغذ تحریر و خودکفایی تلاش می کنیم.

نیک نژاد افزود: 30 هزار تن ظرفیت تولید بلااستفاده در کارخانه داریم. وی افزود: سال گذشته و تابستان امسال سه ماه با کمبود برق مواجه بودیم و این سه ماه 20 هزار تن ظرفیت تولید را از بین برده است.

مدیرکل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: طی دو سال گذشته 100 هزار دلار تولید کاغذ ایران مانع خروج ارز شد و اگر 20 هزار تن در چرخه تولید قرار می گرفت می توانستیم بسیاری از نیازها را تامین کنیم.

و ادامه داد: در صورت توجه دقیق به این کارخانه می توانیم تولید را به 85 هزار تن برسانیم.

وی به مشکلات حوزه تولید اشاره کرد و گفت: متاسفانه بانک امروز و جمعه با ارسال پیامک حساب های شخصی و غیرشخصی ما را مسدود کرد و باید بدانیم که وضعیت در حوزه تولید چندان باز نیست.

به گزارش بازار، در حاشیه جشن خودکفایی در تولید کاغذ، اولین رویداد رقابتی جام رسانه امید با #خودکفایی کاغذ و #پیشرفت مازندران برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=141384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.