افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

جلسه هیأت عالی بدون صدور مصوبه به پایان می رسد

  • کد خبر : 226589
جلسه هیأت عالی بدون صدور مصوبه به پایان می رسد

به گزارش بازار، نشست های مربوط به بررسی پرونده هسته ای ایران در نشست فصلی شورای حکام که از دوشنبه هفته گذشته آغاز شده بود، روز پنجشنبه به پایان رسید. جلساتی که با وجود فضاسازی و متهم کردن مدیرکل آژانس، آمریکا و کشورهای اروپایی منجر به صدور قطعنامه علیه ایران نشد. پیشتر یک دیپلمات غربی […]

به گزارش بازار، نشست های مربوط به بررسی پرونده هسته ای ایران در نشست فصلی شورای حکام که از دوشنبه هفته گذشته آغاز شده بود، روز پنجشنبه به پایان رسید. جلساتی که با وجود فضاسازی و متهم کردن مدیرکل آژانس، آمریکا و کشورهای اروپایی منجر به صدور قطعنامه علیه ایران نشد. پیشتر یک دیپلمات غربی به خبرگزاری رویترز گفته بود صدور قطعنامه ضدایرانی در نشست شورای حکام آژانس بسیار خطرناک خواهد بود. چرا که منطقه در شرایط متشنجی است و آتش بس و قطعنامه ای در غزه وجود ندارد. البته این دیدار با انتقادات تند آمریکا از ایران و اعلام ترویکای اروپایی همراه بود.

با همه این اوصاف، لورا هولگیت، سفیر ایالات متحده آمریکا در سخنرانی خود در نشست مربوط به برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، ادعاهای سیاسی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان را تکرار کرد و اظهار داشت: تحولات هسته ای ایران ماهیت فعالیت های این کشور را زیر سوال برده است. به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: نگرانی جدی در مورد ذخایر اورانیوم بسیار غنی شده که ایران همچنان به حفظ آن ادامه می دهد، داریم. وی با نادیده گرفتن زرادخانه های مملو از تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امروز هیچ کشور دیگری اورانیوم غنی شده 60 درصدی را با هدف ادعای ایران تولید نمی کند. توقف تولید اورانیوم غنی شده با خلوص 60 درصد.

سفیر آمریکا با اشاره به اقدامات متقابل ایران در برجام پس از خروج غیرقانونی کشورش از این توافق، گفت: اقدامات ایران سوالات مهمی را درباره ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران ایجاد می‌کند. بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از سطح انرژی اتمی ایران انتقاد کردند. همکاری با آژانس که در چارچوب حقوق حاکمیتی مندرج در ماده 9 موافقتنامه جامع پادمان انجام شد.

آمریکا همچنین در بیانیه ای در نشست شورای حکومتی گفت: معتقدیم به نقطه ای رسیده ایم که ما و جامعه جهانی باید مسیر جدیدی را برای پاسخ به ادامه محاصره ایران در نظر بگیریم. ما نمی توانیم اجازه دهیم الگوی رفتاری فعلی ایران ادامه پیدا کند. رویترز نوشت: «ایالات متحده روز پنجشنبه تهدید کرد که اگر تهران به «مانع» عدم همکاری و عدم پاسخگویی به آژانس در مورد موضوعاتی از جمله آثار غیرقابل توضیح اورانیوم ادامه دهد، در آینده علیه ایران در شورای حکومت اقدام خواهد کرد. ، ایالات متحده در حال حاضر به دنبال قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام نیست. دیپلمات ها به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر اشاره می کنند که یکی از دلایلی است که واشنگتن تمایلی به انجام این کار نداشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=226589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.