افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

جلسه بررسی مسائل بازار سرمایه امروز در مجلس برگزار می شود

  • کد خبر : 281734
جلسه بررسی مسائل بازار سرمایه امروز در مجلس برگزار می شود

به گزارش بازار، جلسه رفع مشکلات اخیر بازار سرمایه به دعوت نایب رئیس شورای اسلامی و با حضور وزیر اقتصاد و دارایی امروز (شنبه) در مجلس برگزار می شود. ، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس. نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس دوازدهم با بیان اینکه این جلسه روز شنبه برگزار می شود، گفت: […]

به گزارش بازار، جلسه رفع مشکلات اخیر بازار سرمایه به دعوت نایب رئیس شورای اسلامی و با حضور وزیر اقتصاد و دارایی امروز (شنبه) در مجلس برگزار می شود. ، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس.

نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس دوازدهم با بیان اینکه این جلسه روز شنبه برگزار می شود، گفت: متاسفانه وضعیت بازار سرمایه در دو ماه گذشته خوب نبوده و همیشه شاخص ها منفی است.

وی با اشاره به تاثیر شکل گیری بازارهای اوراق قرضه کم ریسک یا بدون ریسک، درباره مشکلات اخیر بازار سرمایه اظهار کرد: این بازارها دستاوردهای چشمگیری داشته و متأسفانه بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده اند، بنابراین مسئولان بازار سرمایه شکل گیری را مد نظر قرار می دهند. بازار سرمایه به عنوان یکی از عوامل موثر بر مشکلات بازار سرمایه. آنها اوراق قرضه کم ریسک یا بدون ریسک را در نظر گرفته اند.

زنگنه تاکید کرد: مسئولان بازار سرمایه نیز اذعان دارند که سیاست های بانک مرکزی در این بخش در یکی دو ماه اخیر به بازار سرمایه آسیب رسانده است و شاهد خروج پول از بازار سرمایه به سمت اوراق هستیم. بازارها

زنگنه با بیان اینکه موضوعات برشمرده در این جلسه برای رسیدگی به مشکلات بازار سرمایه مطرح می شود، ادامه داد: در این جلسه رئیس سازمان بورس گزارشی از وضعیت بازار ارائه خواهد کرد. در ادامه آقای عشقی در جلسه مذکور تحلیل خود را از وضعیت فعلی بازار سرمایه ارائه خواهد کرد.

این نماینده مجلس دوازدهم با اشاره به دعوت فرزین رئیس کل بانک مرکزی برای حضور در جلسه مذکور، ادامه داد: در واقع سیاست های بانک مرکزی در برخی مواقع با حمایت از بازار سرمایه تداخل دارد، بنابراین رئیس کل بانک مرکزی از بانک مرکزی برای شرکت در این جلسه دعوت به عمل آمد. آمد و تحلیل خود را از شرایط موجود ارائه کرد.

زنگنه ادامه داد: در واقع اگر تحلیل درستی از مشکلات بازار سرمایه، بازار پول و بازارهای موازی که به دنبال جذب سرمایه های مردمی هستند نداشته باشیم، ممکن است مسیر اشتباه را طی کنیم و آسیب جدی تری متحمل شویم.

وی با اشاره به تکرار شاخص های منفی سهام در 2 یا 3 ماه گذشته، تصریح کرد: برخی این موارد را به قیمت تمام شده خوراک و برخی دیگر به قوانینی که در حوزه مالی تصویب شده است، مربوط می کنند. پس از تجزیه و تحلیل، تصمیماتی اتخاذ شده است. از آنجایی که هم دولت و هم مجلس مبنای حمایت از بازار سرمایه را داشتند و برای این موضوع بسیار تلاش کردند، اگر این بازار را به درستی تحلیل نکنیم، ممکن است زیان های این بازار چند وجهی باشد و این بدان معناست که در بازار سرمایه a باید از یک طرف تصمیمی بگیریم که درآمد دولت را کاهش دهیم یا منابع کشور را به نوعی هدر دهیم و از طرف دیگر بازار سرمایه تغییر نکند که در واقع ضرر دو طرفه است.

این عضو شورای اسلامی با بیان اینکه در سال های اخیر منابع زیادی را برای حمایت از صندوق های بازار سرمایه اختصاص داده ایم، گفت: علاوه بر این در دولت و مجلس در زمینه خوراک تصمیماتی گرفته شد اما پس از اعتراض برخی بورس ها. فعالان، این موارد تعدیل شد، ضمناً در این بند، بند (س) تبصره 6 لایحه بودجه سال 1403 اخیراً اصلاح شد، البته برخی از دوستان دلیل قرمز شدن شاخص ها در بورس را مربوط به غیره عنوان کردند. -اصلاح بند (س) تبصره 6 طرح بودجه 1403. معافیت های مجلس اصلاحات و حتی بورس افزایش یافت.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس دوازدهم ادامه داد: با این حال با توجه به همه موارد همچنان شاهد وضعیت نابسامان بازار سرمایه در کشور هستیم، بنابراین لازم است برای این کار هم مجلس و هم دولت. باید دلایل این مشکلات را درک کند. بنابراین معتقدم این جلسه می تواند شروع خوبی برای حل مشکلات بازار سرمایه باشد.

زنگنه با اشاره به عدم تشکیل کمیسیون های تخصصی در مجلس دوازدهم، ادامه داد: با توجه به عدم تشکیل کمیته های تخصصی در مجلس دوازدهم، از نایب رئیس مجلس درخواست کردیم که دعوت کننده این جلسه باشد و به دعوت وی. ، وزرا و برخی مقامات مسئول حضور در جلسه برای یافتن بودند.

وی تاکید کرد: بدون شک از این نظر نمایندگان اقتصادی مجلس نیز در این جلسه دعوت خواهند شد. بنابراین امیدواریم این جلسه جلسه خوبی باشد و نتایج آن هماهنگ کننده سیاست های اقتصادی باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=281734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.