افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان شد

  • کد خبر : 222738
جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان شد

آفتاب نیوز: بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، تا روز سه شنبه، دارایی جف بزوس به 200 میلیارد دلار رسید. بزوس با افزایش سهام شرکت های بزرگ فناوری که با ظهور هوش مصنوعی تقویت شده اند، این موقعیت را دوباره به دست آورد. بنیانگذار آمازون آخرین بار در سال 2021 این سمت را داشت. سهام آمازون […]

آفتاب نیوز:

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، تا روز سه شنبه، دارایی جف بزوس به 200 میلیارد دلار رسید.

بزوس با افزایش سهام شرکت های بزرگ فناوری که با ظهور هوش مصنوعی تقویت شده اند، این موقعیت را دوباره به دست آورد. بنیانگذار آمازون آخرین بار در سال 2021 این سمت را داشت.

سهام آمازون از ابتدای سال 2024 تا کنون 17 درصد رشد داشته است و حدود 90 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. سهام این شرکت روز دوشنبه با کاهش 0.4 درصدی به 177.58 دلار بسته شد.

از آنجایی که بزوس حدود 9 درصد از سهام فروشگاه آنلاین آمازون را در اختیار دارد، با افزایش ارزش سهام این شرکت، ثروت او افزایش خواهد یافت. این میلیاردر همچنین مالک شرکت اکتشاف فضایی Blue Origin است.

بزوس 60 ساله، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا را که به مدت 9 ماه مقام ثروتمندترین مرد جهان را در اختیار داشت، برکنار کرد. ماسک در مقطعی 142 میلیارد دلار از بزوس ثروتمندتر بود.

در ابتدا، بزوس در سال 2017 از بیل گیتس به عنوان ثروتمندترین فرد جهان پیشی گرفت، اما ماسک در سال 2021 با افزایش ارزش سهام تسلا توانست از این موقعیت پیشی بگیرد.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ماسک و مدیر عامل LVMH برنارد آرنو اکنون دومین و سومین میلیاردرهای بزرگ جهان هستند. دارایی خالص آنها در حال حاضر به ترتیب 198 و 197 میلیارد دلار است.

بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، سهام تسلا از ابتدای سال 2024 تا کنون 24 درصد کاهش یافته و نسبت به سال گذشته 3 درصد کاهش یافته است. با کاهش فروش این شرکت در چین در ماه فوریه، سهام این سازنده خودروهای الکتریکی روز دوشنبه 7 درصد کاهش یافت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=222738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.