افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

جعبه های یخچال میلیونی شد

  • کد خبر : 261825
جعبه های یخچال میلیونی شد

با توجه به اینکه نمی توان آمارهای کالای قاچاق را به طور دقیق محاسبه کرد و تنها برآوردهایی در این زمینه وجود دارد، به طور کلی در مورد آمار قاچاق در برخی حوزه ها اختلاف نظر وجود دارد که در این میان این تفاوت بیشتر به میزان کالای قاچاق مربوط می شود. بازار پوشاک؛ بنابراین […]

با توجه به اینکه نمی توان آمارهای کالای قاچاق را به طور دقیق محاسبه کرد و تنها برآوردهایی در این زمینه وجود دارد، به طور کلی در مورد آمار قاچاق در برخی حوزه ها اختلاف نظر وجود دارد که در این میان این تفاوت بیشتر به میزان کالای قاچاق مربوط می شود. بازار پوشاک؛ بنابراین تولیدکنندگان می گویند نسبت کالاهای قاچاق در بازار پوشاک 30 درصد است اما رقم اعلام شده از سوی مرکز مبارزه با قاچاق کالا بسیار کمتر است.

از سوی دیگر، دست اندرکاران بخش های مختلف از جمله پوشاک و دخانیات، فروش بخشی از کالاهای قاچاق را به دست فروشان خیابانی نسبت می دهند، در حالی که این مرکز معتقد است که دستفروشان اغلب کالاهای تقلبی هستند.

حمیدرضا دهقانی نیا در این خصوص با اشاره به اتهامات وارده به فروش کالاهای قاچاق از سوی فروشندگان، تصریح کرد: اطلاعی مبنی بر اینکه فروشندگان به صورت سازماندهی شده اقدام به فروش کالای قاچاق می کنند وجود ندارد و ما این موضوع را قبول نداریم. بیش از 95 درصد از فروشندگان خیابانی محصولات تقلبی را با جعل برند عرضه می کنند و فروشنده محصولات قاچاق نیستند. البته فروش پوشاک دست دوم توسط دستفروشان باید مورد توجه قرار گیرد زیرا ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد.

وی با بیان اینکه شاخص شناسایی کالاهای قاچاق شناسه کالا است، گفت: برخی تولیدکنندگان پوشاک هنوز شناسه کالا را روی محصولات خود درج نکرده اند. مشاهدات میدانی نشان می دهد که حدود 10 درصد از بازار پوشاک به کالاهای قاچاق اختصاص دارد، زیرا در این بازار کالاهای تقلبی فراوانی وجود دارد و بخش زیادی از کالاهایی که به عنوان کالای قاچاق شناخته می شوند، در واقع تقلبی هستند.

این مسئول با بیان اینکه این امر در حوزه لوازم خانگی نیز صدق می کند و برخی از محصولات کره ای واقعا تقلبی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر جعبه های خالی یخچال فریزر کره ای در فروشگاه های اینترنتی حتی چند میلیون تومان به فروش می رسد. ادعا کنید که محصولات تقلبی هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=261825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.