افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

جشن پنجمین کمیسیون اقتصادی ایران و سنگال

  • کد خبر : 155290
جشن پنجمین کمیسیون اقتصادی ایران و سنگال

به گزارش بازار، لیلا باغبان مدیرعامل سازمان توسعه تجارت آفریقا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه بازرگانی خارجی خبرگزاری صدا و سیما گفت: آفریقا قاره ای غنی از منابع طبیعی، پتانسیل ها و قابلیت های بالا است که به دلیل مشکل دسترسی، امکانات لجستیکی پایین و جذابیت بازارهای همجوار کمتر مورد توجه تجار کشورمان قرار […]

به گزارش بازار، لیلا باغبان مدیرعامل سازمان توسعه تجارت آفریقا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه بازرگانی خارجی خبرگزاری صدا و سیما گفت: آفریقا قاره ای غنی از منابع طبیعی، پتانسیل ها و قابلیت های بالا است که به دلیل مشکل دسترسی، امکانات لجستیکی پایین و جذابیت بازارهای همجوار کمتر مورد توجه تجار کشورمان قرار گرفته است.

باغبان در ادامه افزود: سال گذشته صادرات کشورمان به قاره آفریقا یک هزار و سیصد میلیون بوده است. این رقم در 8 ماه سال جاری حدود 500 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. در حال حاضر بیشترین صادرات ما به این قاره در حوزه صنایع غذایی مانند کشمش، ماکارونی، خشکبار و … است.

وی در خصوص خطوط دریایی ایران با قاره آفریقا گفت: خطوط دریایی مستقیم از کشورمان به دو منطقه از قاره آفریقا راه اندازی شده است. این اولین خط کشتیرانی ایران به شرق آفریقا است که ماهی یک بار به طور منظم فعالیت می کند.
به سمت کنیا و تانزانیا در حال پیشروی است و دومین خط دریایی کشورمان با آفریقا به سمت شمال آفریقا است که دو ماه پیش راه اندازی شد.

باغبان قاره آفریقا را قاره فرصت های ناشناخته دانست و گفت: این قاره با توجه به اقلیم، بارندگی و زمین های خشک بهترین فرصت برای همکاری در حوزه کشاورزی است. ما می توانیم با صادرات ماشین آلات کشاورزی، بذر، سموم، کود، واکسن های دامی و محصولات دریایی از این فرصت استفاده کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حوزه‌های صنایع غذایی، معدن، مصالح ساختمانی، دارو و تجهیزات پزشکی، پلیمرها و پلاستیک‌ها از دیگر حوزه‌هایی هستند که قابلیت‌های خوبی برای فعالیت صادرکنندگان کشورمان در قاره آفریقا دارند.

رئیس سازمان توسعه تجارت آفریقا گفت: مذاکراتی را با کشورهای آفریقایی آغاز کرده ایم که به عنوان مثال می توان به پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سنگال اشاره کرد. این کمیسیون پس از 12 سال وقفه، 29 دسامبر در داکار با حضور وزرای ایران و سنگال تشکیل جلسه می دهد. در پایان این کمیسیون، قراردادهایی در زمینه های مختلف تجاری بین دو کشور امضا خواهد شد. کمیسیون چهارم در سال 1388 برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=155290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.