افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

جشنواره «کرمان کلمپه» آبان ماه برگزار می شود

  • کد خبر : 368597
جشنواره «کرمان کلمپه» آبان ماه برگزار می شود

اطلاع رسانی کند خبرگزاری آنلاین ; معاون فرهنگی شهردار کرمان در مراسم افتتاحیه پوستر جشنواره «کلمپه کرمان» با تاکید بر اینکه باید دارایی های خود را بشناسیم، حفظ و عرضه کنیم، اظهار داشت: ما به عنوان کرمانی غرق در سنت و تاریخ هستیم. کرمان است و شاید به همین دلیل است که برای آنچه که […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری آنلاین ; معاون فرهنگی شهردار کرمان در مراسم افتتاحیه پوستر جشنواره «کلمپه کرمان» با تاکید بر اینکه باید دارایی های خود را بشناسیم، حفظ و عرضه کنیم، اظهار داشت: ما به عنوان کرمانی غرق در سنت و تاریخ هستیم. کرمان است و شاید به همین دلیل است که برای آنچه که داریم ارزش قائل نیستیم.

سید مرتضی حسینی افزود: صنایع دستی سنتی، غذا و شیرینی و تمام داشته های ما جغرافیا و اقلیم کرمان است و این صنایع در خارج از این جغرافیای فرهنگی یعنی کرمان ماهیت اصلی خود را نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت: قدم گذاشتن در فرهنگ کرمان باعث افتخار ماست و امیدوارم در کنار هم بتوانیم گوشه کوچکی از میراث کهن کرمان را به نمایش بگذاریم.

سپس رئیس اتحادیه قنادان و قنادان استان کرمان نیز در این نشست اظهار داشت: در جشنواره کلمپه کرمان مراحل غذاهای سنتی کلمپه و همچنین مراحل تولید مکانیکی آن در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد و آنها آشپزی و ارائه در محل

حمید رنجبر با اشاره به برپایی نمایشگاه تمبرهای برجسته ساخته شده با موچین از قدیم الایام تا به امروز، افزود: این جشنواره بسته های آموزشی اصول بسته بندی، استانداردها، بهداشت و کیفیت را برای تولیدکنندگان ارائه می دهد.

در ادامه نایب رئیس اتحادیه قنادان و قنادان کرمان نیز اظهار داشت: متاسفانه برای معرفی سوغات کرمان آنطور که باید فعالیت چشمگیری صورت نگرفته است و در این زمینه اگر حمایت قنادان را نداشته باشیم. سازمان های اصلی، ما نمی توانیم کاری شایسته انجام دهیم.

حسین شعبانی منش با اشاره به اینکه اتحادیه قنادان و قنادی کرمان در ماه های اخیر به یکی از اصلی ترین اتحادیه های اتاق اصناف تبدیل شده است، افزود: خوشحالیم که جشنواره «کلمپه کرمان» با همت و کمک های مردمی برگزار می شود. سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان و امیدوارم در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.

46

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.