افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

جشنواره ملی آش ایرانی محل ملاقات اقوام و ادیان مختلف است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 90466
جشنواره ملی آش ایرانی محل ملاقات اقوام و ادیان مختلف است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید صفوی در شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل نمایشگاه های بین المللی شهر زنجان، با بیان اینکه شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، محل ملاقات اقوام، کشورها و ادیان مختلف است، گفت: این۲ آیین ملی توسط میراث […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید صفوی در شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل نمایشگاه های بین المللی شهر زنجان، با بیان اینکه شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، محل ملاقات اقوام، کشورها و ادیان مختلف است، گفت: این۲ آیین ملی توسط میراث فرهنگی در تقویم رویدادهای ملی ثبت شده است

وی افزود: امروز کلکسیونی از زیبایی ها و هنرمندی زنان و مردان ایران زمین در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان را شاهد هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در کنار برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و اجرای رویدادهای مختلف فرهنگی نیز اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: از مجموع ۲۹۹ رشته صنایع دستی کشور حدود ۵۴ رشته در زنجان فعال و زنجان قطب صنایع‌دستی فلزی ایران است.

صفوی با بیان اینکه سال قبل ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات این اداره کل بود، افزود: امسال فقط از تسهیلات ۱۴۰۰، ۹۲ میلیارد تومان طی یک و نیم ماه جذب شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این بخش صنعت بخشی از تسهیلات نیز برای تکمیل پروژه های گردشگری اختصاص یافت، گفت: طی هفته دولت افتتاح های خوبی انجام شد و ادعا می کنیم این استان به شهر جشنواره ها تبدیل شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه این استان در برگزاری جشنواره های مختلف موقعیت شناس است، گفت: شهر زنجان در شرایط سال گذشته، جشنواره ملی آش را برگزار کرد و امسال هم بلافاصله جشن های ربیع را آغاز کرده است.

علیرضا فیروزفر افزود: در پروژه سبزه میدان به مدت چند روز برنامه نشاط ربیع به مدت چهار روز برگزار شد و امروز هم ۲ نمایشگاه را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: طی روزهای یازدهم و دوازدهم مهر نیز جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم (ص) و سپس برنامه های دیگری مد نظر قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=90466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.