افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

جشنواره شکرگزاری انبه ثبت ملی شد

  • کد خبر : 407181
جشنواره شکرگزاری انبه ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: با همکاری دبیرخانه جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل و شهرداری میناب این جشنواره در فهرست رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید. به گزارش صبح تایم، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: با همکاری دبیرخانه جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل و شهرداری […]







مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: با همکاری دبیرخانه جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل و شهرداری میناب این جشنواره در فهرست رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.



به گزارش صبح تایم، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: با همکاری دبیرخانه جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل و شهرداری میناب، این جشنواره در فهرست رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان امروز چهارشنبه 11 آبان با اشاره به اینکه این جشنواره نقش مهمی در معرفی محصولات کشاورزی و صنایع دستی منطقه دارد، اظهار داشت: علاوه بر ارائه انبه و فرآورده های آن، جشنواره انبه و یاسمین گل صنایع دستی و آیین های سنتی و فرهنگی نیز برگزار می شود.

وی گفت: جشنواره شکرگزاری انبه و گل یاسمین میناب نه تنها به تقویت فرهنگ بومی کمک می کند بلکه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

محسنی افزود: جشنواره گل انبه و یاس به نوعی پیوند عمیق مردم با طبیعت را بیان می کند و در این جشنواره شکرگزاری محصولاتی مانند انبه و گل یاس که از محصولات مهم کشاورزی شهرستان میناب محسوب می شود آورده می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان تاکید کرد: ممکن است هر سال زمان دقیق برگزاری جشنواره تغییر کند اما معمولا این جشنواره در تیرماه برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره شکرگزاری انبه و گل یاس میناب در تاریخ 9 مهر 1403 به شماره 20328289 در فهرست رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی به ثبت رسید.

جشنواره گل انبه و یاس معمولا هر ساله در فصل برداشت انبه و یاس در شهرستان میناب برگزار می شود.

منبع: بهترین ها




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.