افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
1

جشنواره بین المللی شاهنامه خوانی در کرمانشاه برگزار شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 207204
جشنواره بین المللی شاهنامه خوانی در کرمانشاه برگزار شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

وی در گفتگو با خبرنگار مهر، ایمان درخشی با اشاره به آغاز این جشنواره از بیست و دوم بهمن ماه امسال، گفت: بین المللی شاهنامه خوانی در 2 قسمت انجام می شود که قسمت اول آن به صورت مجازی از 22 بهمن آغاز شده و تا 15 اسفند ادامه دارد. وی افزود: در این قسمت […]

وی در گفتگو با خبرنگار مهر، ایمان درخشی با اشاره به آغاز این جشنواره از بیست و دوم بهمن ماه امسال، گفت: بین المللی شاهنامه خوانی در 2 قسمت انجام می شود که قسمت اول آن به صورت مجازی از 22 بهمن آغاز شده و تا 15 اسفند ادامه دارد.

وی افزود: در این قسمت از جشنواره افراد آثار خود را از طریق ایمیل به آدرس [email protected] و یا از طریق شبکه های اجتماعی ارسال کنند. واتس اپ به شماره 09378672981 ارسال کنید.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به انتخاب شبکه اجتماعی خارجیواتس اپوی به دلیل اینکه شرکت کنندگانی از کشورهای دیگر در این جشنواره شرکت کرده اند، تصریح کرد: مخاطبان این جشنواره همگی فارسی زبانان سراسر جهان هستند.

وی ادامه داد: شریک ما در برگزاری این جشنواره بنیاد فردوسی درخت توس است که راه ارتباطی بین آن هاست بین المللی و دعوتنامه جشنواره از طریق آنها به کشورهای مختلف ارسال شده است و برای شرکت در این جشنواره محدودیت سنی وجود ندارد.

درخشی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره می توانند شاهنامه را به دو زبان فارسی و کردی بخوانند و فیلم را ارسال کنند، گفت: این آثار باید در قالب یک فایل تصویری کمتر از پنج دقیقه باشد و مردم حتما به صورت افقی فیلمبرداری کنند.

وی افزود: پس از پایان مهلت ارسال آثار، از 24 تا 23 اسفندماه، تمامی آثار به مدت یک هفته داوری خواهند شد و از بین آثار ارسالی، 10 اثر در بخش شاهنامه خوانی فارسی و 10 اثر برگزیده بخش کردی شاهنامه است. . آنها برای شرکت در بخش انتخاب می شوند که با حضور جشنواره انتخاب می شوند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: بخش حضوری این جشنواره بین بین المللی 24 و 25 اردیبهشت ماه سال آینده در سالن انتظار برگزار می شود و از سه نفر اول هر بخش با اهدای جوایز نفیسی تجلیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.