افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

جشنواره اقوام و نمایشگاه صنایع دستی در سنندج

  • کد خبر : 99861
جشنواره اقوام و نمایشگاه صنایع دستی در سنندج

محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کردستان در سنندج از ۱۶ تا ۲۱ مهر ماه میزبان چهارمین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی و نمایشگاه تخصصی صنایع دستی غرب کشور (سوغات و هدایا) است. با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در سنندج، طاها سمیعی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: «این نمایشگاه، […]

محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کردستان در سنندج از ۱۶ تا ۲۱ مهر ماه میزبان چهارمین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی و نمایشگاه تخصصی صنایع دستی غرب کشور (سوغات و هدایا) است.

با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در سنندج، طاها سمیعی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: «این نمایشگاه، ششمین نمایشگاه تخصصی است که امسال برگزار می‌شود. ننمایشگاه صنایع دستی در سنندج با حضور استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان برپا شده و در ۵۷ غرفه، صنایع دستی و سوغات این این استان‌ها را به نمایش می‌گذارد.»

البته هم‌زمان با این نمایشگاه، جشنواره بزرگ اقوام ایرانی هم از ۱۶ مهر برگزار شده و شهروندان کردستانی می‌توانند از ۷۵ غرفه که سوغات استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اراک، اصفهان و همدان را عرضه‌ کرده‌اند، بازدید کنند. اجرای موسیقی اقوام ایرانی هم ازجمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

به گفته‌ فرهاد حامدی، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد بستر مناسب برای ظهور استعدادها و هنرهای بومی و محلی عنوان است.

همچنین برگزاری این گونه جشنواره‌ها باعث انتقال فرهنگ و زمینه‌ای برای تشویق هنرمندان در تداوم هنرشان محسوب می‌شود.

«نمایشگاه تخصصی صنایع دستی غرب کشور، سوغات و هدایا» تا روز جمعه ۲۱ مهرماه از ساعت ١۶ الی ٢١ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=99861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.