افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
5

جشنواره آب ارمنستان 17 ژوئیه 1403

  • کد خبر : 279930
جشنواره آب ارمنستان 17 ژوئیه 1403

در ارمنستان یک آیین مذهبی ملی در تابستان برگزار می شود که بسیار شبیه به آب پاشی در جشن تیرگان ایرانی است. این رسم ارمنی که به ورداور یا وارتاوار معروف است، پیشینه ای کهن و جالب دارد. تاریخ جشنواره آب ارمنستان 7 جولای 2024 (17 ژوئیه 1403) است. بنابراین اگر قصد سفر به ارمنستان […]

در ارمنستان یک آیین مذهبی ملی در تابستان برگزار می شود که بسیار شبیه به آب پاشی در جشن تیرگان ایرانی است. این رسم ارمنی که به ورداور یا وارتاوار معروف است، پیشینه ای کهن و جالب دارد. تاریخ جشنواره آب ارمنستان 7 جولای 2024 (17 ژوئیه 1403) است. بنابراین اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، بلیط ایروان برای این تاریخ خرید کنید و از این جشن هیجان انگیز لذت ببرید. در ادامه با مجله گردشگری همراه باشید امروز پرواز کن با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل تری از این جشن در اختیار شما قرار دهیم.

جشنواره وردآور چیست؟

وارداوار جشنواره آب پاشی در ارمنستان است. جشنواره ای پر از شادی و شادی، با تاریخی طولانی که هر سال ۱۴ هفته پس از عید پاک مسیحی، در ماه جولای برگزار می شود. بچه ها این مهمانی را دوست دارند، مهمانی که در آن همه از پیر و جوان، سطل های آب به هم می پاشند و با خنده و شادی از گرمای تابستان فرار می کنند. همه سعی می کنند از این رویداد با همه چیز از شلنگ و سطل گرفته تا تفنگ آب لذت ببرند. حتی شهرداری و آتش نشانان نیز با شلنگ آب در این مراسم شرکت می کنند.

اگر می خواهید در این جشن به ارمنستان سفر کنید، در نظر داشته باشید که این مراسم در سراسر کشور برگزار می شود و آماده باشید، زیرا ممکن است ناگهان شخصی از بالکن یک سطل آب روی سرتان بریزد! اما هوای گرم تنها دلیل برگزاری جشن وارداور در ارمنستان نیست. این جشن باستانی تاریخ و فلسفه خاص خود را دارد که در ادامه می خوانید.

تاریخچه جشنواره وارداور جشنواره آب ارمنی

جشن وارداوار قبل از ورود مسیحیت به ارمنستان برگزار می شد. در آن زمان ارامنه به «آستقیک» الهه آب، زیبایی، باروری و عشق اعتقاد داشتند. نام این جشن که وردآور نامیده می شد از «ورد» به معنای گل سرخ گرفته شده است. گل سرخ نماد استقیق بود و «ور» هم معنای ترفیع داشت.

اما این رسم پس از مسیحیت باقی ماند. با این تفاوت که پاشیدن آب بر یکدیگر به معنای پاکی و شستن گناهان و شفا نیز بوده است. در حال حاضر این جشنواره بین ارامنه و حتی مردم کشورهای دیگر بسیار محبوب است و همه دوست دارند در آن شرکت کنند. هیچکس قبل از ریختن آب از شما اجازه نخواهد گرفت، پس قوانین بازی را بدانید، آماده باشید و لذت ببرید.

تور جشنواره آب ارمنستان

آداب و رسوم جشنواره آب در ارمنستان چیست؟

در صبح روز جشن، ابتدا تجلی مسیح در کلیساهای مختلف صورت می گیرد. پس از آن مراسم تقدیم آب و برکت میوه ها به ویژه سیب انجام می شود. رهاسازی کبوترها، دعا برای جلوگیری از سیل در جهان، رقص ها و آوازهای محلی، بازی های سنتی، نمایش ها و آوازهای محلی، غذاهای آیینی و آثار هنری و برپایی غرفه های جشن وردآور از دیگر آیین ها و آداب و رسوم جشن آب ارامنه است. .

تاریخچه جشنواره آب ارمنستان

نکات مهم برای شرکت در جشنواره وارداور ارمنستان

همانطور که گفتیم، اگر می خواهید در جشنواره آب در ارمنستان باشید، باید خود را برای خیس شدن آماده کنید. مهم نیست کجا هستید و کجا می روید، حتی اگر لباس عروس بپوشید، در خطر آب پاشیدن دیگران هستید! اما برای آماده شدن برای جشنواره وارداور ارمنستان به این نکات توجه کنید:

  • لباس تیره بپوشید: حتی اگر برای خرید بیرون می روید، سعی کنید لباس های تیره بپوشید تا در صورت خیس شدن لباس هایتان متضرر نشوید.
  • لباس اضافی بیاورید: از آنجایی که ممکن است پاهای شما خیس شود، در صورت امکان، یک تعویض لباس همراه داشته باشید.
  • وسایل الکترونیکی گران قیمت همراه نداشته باشید: اگر می ترسید تلفن همراه، لپ تاپ و سایر وسایل شما آسیب ببیند، آنها را بیرون نیاورید زیرا ممکن است خیس شوند.
  • سعی کن لذت ببری: در این مراسم نباید از پاشیدن آب به سر دیگران عصبانی شوید، باید آنها را همراهی کنید و به سادگی لذت ببرید.
جشنواره آب ارمنستان

جشن آب ارمنی در کجا برگزار می شود؟

جشن آب ارمنی در سراسر کشور برگزار می شود، اما مهم ترین مکان برای این آیین باستانی ایروان است، به ویژه در نزدیکی منابع آبی و پارک ها. دریاچه سوان و میدان جمهوری ایروان از مهم ترین مکان هایی هستند که جشن واردار ارمنستان در آن برگزار می شود. علاوه بر بازدید مکان های گردشگری ارمنستان شما هم می توانید از این جشن هیجان انگیز لذت ببرید.

همین الان عمل کن!

جشن وارداوار در سراسر ارمنستان جشن گرفته می شود. اگر می خواهید سفری هیجان انگیز و خاطره انگیز به ارمنستان داشته باشید، در جشن وارداور یا آبپاشان که در تیرماه برگزار می شود، به خرید بروید. تور مسافرتی یا از ایروان به این کشور بلیط بگیرید.

سوالات متداول جشنواره آب ارمنستان

جشن آب در چه تاریخی در ارمنستان برگزار می شود؟

این جشنواره هر ساله در ماه جولای برگزار می شود. همچنین امسال این مراسم در 7 جولای (17 ژوئیه 1403) برگزار می شود.

جشنواره آب ارمنستان کجا برگزار می شود؟

مهم ترین مکان برای این آیین باستانی شهر ایروان است، به ویژه در نزدیکی فواره ها و پارک ها، دریاچه سوان و میدان جمهوری ایروان.

مهمترین آداب و رسوم جشن آب ارمنستان چیست؟

رهاسازی کبوترها، دعا برای جلوگیری از سیل در جهان، رقص ها و آوازهای محلی، بازی های سنتی، نمایش ها و آهنگ های محلی، غذاهای آیینی و آثار هنری و برپایی غرفه های جشن وارداور از جمله آداب و رسوم آب ارمنستان است. جشنواره.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=279930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.