به گزارش رکنا، دوشنبه 23 اسفند 1402 اولین جلسه رسیدگی به اتهامات. امیرحسین مقصودلو معروف به ” tetlo به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور مستشار، وکیل متهم و نماینده دادستان برگزار شد.

تشویق نسل جوان به فساد و فحشا و فراهم کردن شرایط آن، فعالیت تبلیغی علیه نظام، رواج سایت شرط بندی برای قماربازی و تشویق دیگران به آن، انتشار مطالب سخیف در قالب کلیپ و آهنگ، تحریک و دعوت مخاطبان به ارتکاب جرایم منافی عفت، مصرف مواد مخدر، اجتماعات اجتماعی و تبانی علیه امنیت کشور از طریق توصیه به هواداران، مشاوره آموزشی و تبلیغی فعالیت های خلاف شرع، اتهامات امیرحسین مقصودلو است. تتلو در دفاع از خود گفت: قصد تبلیغ مواد مخدر را نداشتم، می‌خواستم جایگزین گیاهی برای مبتلایان به الکل و مواد مخدر معرفی کنم تا مضرات آن کمتر شود که اشتباه بود و اشتباه خود را می‌پذیرم. قطعا اشتباه کردم و خیلی از رفتارهایم اشتباه بود. بابت اشتباهاتم عذرخواهی میکنم

در آخرین جلسه دادگاه، وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و اظهار داشت: با توجه به صحبت هایی که با متهم داشتم، وی تاکید کرد که می خواهد به جوانان و نوجوانان بگوید که این مسیر را تا آخر طی کرده ام که آنجا پایان راهی که من رفتم باقی نمانده است. اشتباه منوجه نشوید. دولت های متخاصم برای استفاده از ابزار توسط افرادی مانند امیرحسین مقصودلو فرش قرمز پهن کردند. در نهایت قضات دادگاه وتالو را به زندان و مجازات بعدی محکوم کردند.

الهام رحیمی فر وکیل تتلو با تایید این موضوع گفت: با توجه به اینکه رای دادگاه بدوی است نمی توان به جزئیات آن اشاره کرد. آرای مراجع مختلف داده می شود و گاهی سبک و سنگین. هنوز تصمیم گیری نشده است و شامل حبس های طولانی و کوتاه می شود. ضمنا مجازات های ثانویه و تکمیلی نیز در نظر گرفته شده است.