افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

جزییات جلسه شورای عالی بورس برای مقابله با افزایش مالیات بورس

  • کد خبر : 404299
جزییات جلسه شورای عالی بورس برای مقابله با افزایش مالیات بورس

به گزارش بازار، این مطلب را عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در جلسه شورای عالی بورس که بعدازظهر دیروز در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، با اشاره به فشار سازمان امور مالیاتی برای افزایش نرخ مالیات بر عملکرد بیان کرد. از شرکت ها بین 20 تا 25 درصد. لزوم حفظ نرخ مالیات فعلی برای شرکت های […]

به گزارش بازار، این مطلب را عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در جلسه شورای عالی بورس که بعدازظهر دیروز در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، با اشاره به فشار سازمان امور مالیاتی برای افزایش نرخ مالیات بر عملکرد بیان کرد. از شرکت ها بین 20 تا 25 درصد. لزوم حفظ نرخ مالیات فعلی برای شرکت های بورسی تاکید شد. همچنین درخواست حذف معافیت از افزایش سرمایه سود انباشته شد، اما لزوم حفظ این معافیت برای حمایت از شرکت ها مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: از چالش های تاثیرگذار بر عملکرد کسب و کار موضوعات مهمی مانند تفاوت نرخ ارز نیمه آزاد و باز و محدودیت انرژی و صادرات است. پیشنهاد شد این موضوعات در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود تا با اتخاذ تصمیمات مناسب از بازار سرمایه حمایت شود.

این مقام مسئول درباره موضوع عرضه خودرو در بورس کالا نیز توضیح داد: بین نهادهای مختلف در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد. این در حالی است که شورا بر این باور است که عرضه خودرو در بورس کالا می تواند به شفافیت و عملکرد بازار کمک کند که برخی از مسئولان دولتی از جمله وزیر صنعت در این خصوص مخالفت کردند. قرار است مذاکرات جدی بین وزیر اقتصاد و صنعت در این زمینه انجام شود.

همتی با اشاره به لزوم کاهش نرخ سود بانکی گفت: از معاون بانک مرکزی خواسته شد با بانک هایی که این مصوبه را رعایت نمی کنند برخورد جدی شود و مقرر شد جلسه شورای انتظامی بانک مرکزی تشکیل شود. روز بعد این بانک دستگیر و از 4 بانک متخلف رسیدگی می شود. در بخشی دیگر از این نشست موضوع حقوق صاحبان سهام مورد بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.