افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

جزیره شنی شیف در نزدیکی بوشهر

  • کد خبر : 244461
جزیره شنی شیف در نزدیکی بوشهر

در قسمت شمالی بندر بوشهر جزیره شنی زیبایی وجود دارد که بومیان آن را به نام جزیره شیف می شناسند. این جزیره زیبا در کنار تالاب هاله قرار دارد و فاصله کمی با دریا دارد. اگر به استان و شهر بوشهر سفر کردید، می توانید با فاصله کمی از بندر این شهر به جزیره شیف […]

در قسمت شمالی بندر بوشهر جزیره شنی زیبایی وجود دارد که بومیان آن را به نام جزیره شیف می شناسند. این جزیره زیبا در کنار تالاب هاله قرار دارد و فاصله کمی با دریا دارد. اگر به استان و شهر بوشهر سفر کردید، می توانید با فاصله کمی از بندر این شهر به جزیره شیف بروید و زیبایی های آن را تامل کنید. در این مقاله از مجله گردشگری flytoday با این جزیره زیبا و دیدنی آشنا خواهید شد.

جزیره شیف کجاست؟

جزیره شانی شیف یکی از جزایر کوچک و زیبا است که در ساحل خلیج فارس در استان بوشهر واقع شده است. شیف دارای دو محله اصلی حیاره و آواسی است که توسط رودخانه ای کوچک به دو قسمت تقسیم می شود. جزیره شیف در 12 کیلومتری شمال شرقی شهر بوشهر و 6 کیلومتری بندر بوشهر قرار دارد. به طور متوسط ​​4200 نفر در این جزیره زندگی می کنند که از طریق ماهیگیری و کشتیرانی دریایی امرار معاش می کنند. زبان مردم شیف عربی است اما با لهجه خاص و متفاوت.

تاریخچه جزیره شیف

یکی از مهم ترین اطلاعاتی که در مورد جزایر استان هرمزگان وجود دارد و ما را به مشاهده آن ترغیب می کند، تاریخ پرفراز و نشیب هایی است که آنها طی کرده اند. شیف نیز از این موضوع مستثنی نیست، جالب است بدانید که نام اصلی این جزیره «شیخ سعد یا سیف» بوده که برگرفته از نام شیخ سعدون یکی از رزمندگان توانمند ایرانی است.

در آن زمان جزیره شیف به دلیل موقعیت استراتژیک خود در مسیر تجاری ایران و کشورهای خلیج فارس از رونق اقتصادی زیادی برخوردار بود. پس از آن احمد خان انگلی تا سال 1327 بر این جزیره حکومت کرد، اما مردم بر ضد او قیام کردند و مجبور به مهاجرت شدند. اقامتگاه احمدخان امروزه به صورت مخروبه باقی مانده است.

غروب آفتاب در جزیره شیف

راه های سفر به جزیره شیف Way of the sea!

شاید در سفر به بوشهر فکر کنید که برای رفتن به جزیره شیف به یک بارج و قایق نیاز دارید، اما اشتباه می کنید. برای رسیدن به این جزیره شنی کافیست با ماشین شخصی از جاده صدرا به سمت شیف برانید. اگر از تهران به این جزیره سفر می کنید، چندین گزینه حمل و نقل هوایی، ریلی و حتی زمینی پیش روی شماست. بسته به شرایط خود می توانید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید. ابتدا به بوشهر رسیده و سپس به سمت بندر بوشهر و جاده صدرا حرکت کنید. فاصله جزیره شیف تا بوشهر حدود 12 کیلومتر است.

راه های سفر به جزیره شیف

جزیره شیف در نقشه گوگل

بهترین زمان برای سفر به جریزه زیبا

بهترین زمان برای سفر به جزیره شیف پاییز و زمستان است. در این فصول هوا خنک و مطبوع است و خبری از گرمای طاقت فرسا تابستان نیست. علاوه بر این، در این زمان دریا آرامتر است و سفر با قایق و کشتی به جزیره امن تر است. همچنین اگر تصمیم دارید از بوشهر به شیف بروید، می توانید از آب و هوای مطبوع استفاده کنید و زمانی برای بازدید داشته باشید. مکان های گردشگری بوشهر اختصاص دهد

مکان های گردشگری جزیره شنی شیف بوشهر

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم جزیره شیف جزیره کوچکی به مساحت حدود 10 تا 14 کیلومتر مربع است که تنها حدود یک کیلومتر مربع آن مسکونی است. بنابراین می توان گفت مکان گردشگری خاصی در این منطقه وجود ندارد. اما نگران نباشید، مکان هایی در نزدیکی جزیره وجود دارد که می توانید از آنها دیدن کنید:

فروشگاه ماهی: جزیره شیف به دلیل موقعیت مکانی خود دارای منابع دریایی غنی است. بازدید از بازار ماهی در این جزیره و دیدن ماهیگیران در حال عمل می تواند تجربه جالب و منحصر به فردی باشد. البته این بازار با دیگر بازارهای ماهی فروش در شهرهای جنوبی متفاوت است. بازار ماهی سرآشپز جزیره در واقع قسمت شمالی اسکله معروف جزیره است که ماهی فروشان صید خود را در آن می فروشند.

جاذبه های جزیره شیف

تماشای طلوع و غروب خورشید در ساحل: لنج های قدیمی سرگردان در ساحل جزیره منظره طلوع و غروب خورشید زیبایی را ایجاد می کنند که می توانید برای لحظاتی از تماشای آن لذت ببرید. ساحل شنی و بکر جزیره شیف مکانی عالی برای شنا، آفتاب گرفتن و لذت بردن از طبیعت زیبای خلیج فارس است. اما در سال های اخیر به دلیل انباشته شدن زباله ها از زیبایی آن کاسته شده است، پس شاید این منظره شما را شگفت زده کند.

اقامت در جزیره شیف از یک هتل 5 ستاره تا یک استراحتگاه

شاید مهم باشد که پس از سفر به جزیره، یک شب را در محیط بکر و سنتی آن بگذرانید. متاسفانه هیچ اقامتگاهی در این جزیره وجود ندارد. نزدیکترین هتل و اقامتگاه به جزیره در شهر بوشهر قرار دارد. البته برخی از ساکنان ممکن است اقامتگاه های بوم گردی را به مسافران ارائه دهند. بهترین هتل های بوشهر ما موارد زیر را به شما ارائه می دهیم که می توانید رزرو کنید:

تجربه ای خاطره انگیز از سفر به جزیره شیف

جزیره شیف گزینه ای ایده آل برای کسانی است که به دنبال سفری به یاد ماندنی و متفاوت هستند. سفر به جزیره ای با ساحل شنی، مردمی خوش قلب و فضای محلی و سنتی می تواند بسیار دلپذیر باشد. جزیره شیف مرواریدی در آب های نیلگون خلیج فارس، مقصدی بکر و دست نخورده برای دوستداران طبیعت و تجربه های هیجان انگیز است. این جزیره شنی در 6 کیلومتری شمال بندر بوشهر قرار دارد و به عنوان یکی از خاص ترین جزایر جنوب ایران شناخته می شود.

اگر به این جزیره زیبا سفر کرده اید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول در مورد جزیره شیف بوشهر

جزیره شانی شیف کجاست؟

جزیره شیف در 12 کیلومتری شمال شرقی شهر بوشهر و 6 کیلومتری بندر بوشهر قرار دارد.

راه های سفر به شیف چیست؟

مسافران می توانند به شیف ابتدا به استان و شهر بوشهر سفر کنند. پس از آن به بندر معروف این شهر رفته و از جاده صدرا به جزیره برسید.

جاذبه های جزیره شیف چیست؟

بازار ماهی و ساحل شیف دو جاذبه دیدنی این جزیره زیبا و سنتی هستند.

بهترین زمان برای بازدید از جزیره شیف چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به شیف پاییز و زمستان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=244461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.