افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

جزئیات کاهش 3 ماه خدمت سربازی

  • کد خبر : 189708
جزئیات کاهش 3 ماه خدمت سربازی

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره مصوبه مجلس با کاهش 3 ماهه خدمت سربازی توضیحاتی ارائه کرد. سید محسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به مصوبه امروز مجلس مبنی بر کاهش خدمت سربازی گفت: از ابتدای شروع به کار مجلس شورای اسلامی، خدمت سربازی […]

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره مصوبه مجلس با کاهش 3 ماهه خدمت سربازی توضیحاتی ارائه کرد.

سید محسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به مصوبه امروز مجلس مبنی بر کاهش خدمت سربازی گفت: از ابتدای شروع به کار مجلس شورای اسلامی، خدمت سربازی مورد توجه نمایندگان مجلس یازدهم بوده است. بحث افزایش حقوق، تسهیلات برای افراد تحت تکفل غایب، وام ازدواج سربازان و… از جمله اقدامات انجام شده در مجلس بود.

وی افزود: پس از مخالفت شورای نگهبان به مصوبه مجلس در خصوص خدمت سربازی، آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس با سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جلساتی و سپس جلسات کارشناسی برگزار کرد. آنها برگزار شد.

دهنوی بیان کرد: بر این اساس یکی از تصمیمات اتخاذ شده کاهش دوره سربازی بود که با احتساب دوره آموزشی دو ماهه به 14 ماه رسید. مجلس همچنین تصویب کرد که در برخی سمت‌ها، ستاد کل نیروهای مسلح جایگزین سربازان دیگر شود. به عنوان مثال، برای برخی از درجات و برخی مشاغل و خدماتی که سربازان استفاده می کنند، باید از نیروهای دیگر به صورت قراردادی استفاده شود. البته انجام این کار منوط به تامین منابع لازم توسط دولت است.

یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس گفت: مجلس در مصوبه ای دیگر موافقت کرد مشمولان غایب و غیر غایب بالای 35 سال و دارای دو فرزند یا بیشتر از دوران وظیفه عمومی به منظور تشویق مادر شدن معاف شوند. و از خانواده حمایت کنند. بحث دیگر در مورد معافیت تحصیلی مشمولان خارج از کشور بود که معتقدم این امر به بازگشت نخبگان به کشور کمک می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.