افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

جزئیات پیگیری سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی به جزایر سه گانه – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 408878
جزئیات پیگیری سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی به جزایر سه گانه – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دومین روز از سفر نظارتی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به استان هرمزگان اظهار داشت: این موضوع در حال بررسی است. اعضای کمیسیون از سه جزیره بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک هستند. بازدید کرد […]

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دومین روز از سفر نظارتی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به استان هرمزگان اظهار داشت: این موضوع در حال بررسی است. اعضای کمیسیون از سه جزیره بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک هستند. بازدید کرد

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون پس از پذیرایی از سوی سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و پس از زیارت مزار شهدای گمنام در دیداری مشترک با فرمانده نیروی دریایی سپاه وارد جزیره بوموسی شدند گروهی دیگر فرماندهان مرکز فرماندهی و کنترل قرارگاه تاکتیکی امام سجاد (ع) (رهکنشی) در جزیره بوموسی شرکت کردند.

ما یک سد دفاعی کامل در برابر دشمن تشکیل می دهیم.

وی افزود: سرلشکر تنگسیری در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تشریح وضعیت نیروی دریایی کشور به ویژه در خلیج فارس پرداخت و تصویر روشنی از وضعیت کنونی منطقه به ویژه دریا ارائه کرد. منطقه تاکید ایشان این بود که ما یک سد دفاعی کامل در برابر دشمن تشکیل داده ایم و به هر تهاجم دشمن پاسخ قاطع خواهیم داد و توانایی پاسخگویی به هر حمله دشمن را خواهیم داشت.

رضایی افزود: پس از این جلسه در جزیره بوموسی، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به همراه فرمانده نیروی دریایی سپاه از جزیره تنب کوچک بازدید هوایی کردند و سپس وارد جزیره تنب بزرگ شدند و از قرارگاه تاکتیکی بازدید کردند. . توسط حضرت قمر بنی هاشم (ع) آخرین وضعیت جزیره و خلیج فارس را مشاهده کردند و فرماندهان این منطقه آخرین وضعیت را برای اعضای کمیسیون تشریح کردند.

ما در دفاع از منافع کشورمان با کسی شوخی نمی کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در پاسخ به ادعای مکرر مقامات اماراتی درباره جزایر سه گانه ایرانی، اظهار داشت: خلیج فارس خانه ماست و سه جزیره بو موسی، تب بزرگ و تب کوچک هستند و جزایر ایرانی هستند و برای همیشه ایرانی خواهند ماند.» طبق اسناد معتبر و اسناد تاریخی و حقوقی، این سه جزیره متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و تمامی مراجع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد نیز این موضوع را تایید کرده اند، علاوه بر این که نقشه های باستانی که گاه در کشورهای عربی وجود دارد. خلیج فارس نامگذاری شدند.

وی تاکید کرد: ما در دفاع از منافع کشورمان با کسی شوخی نمی کنیم و تسلیم نمی شویم و همچنین تاکید می کنیم که این کار با ارعاب امکان پذیر نیست و نمی توانند چیزی را به ملت ایران تحمیل کنند، البته ما آمادگی داریم. در جزایر ایرانی مذاکره کنیم، اما در جزایر سه گانه بوموسی نه. ما حاضر به مذاکره و بازگرداندن این جزایر ایرانی به کشورمان هستیم.

رهبران امارات به جای تبدیل شدن به بازیچه آمریکایی ها و غرب، باید منطقی فکر کنند.

رضایی افزود: به سران امارات توصیه می کنیم که از هدر دادن پول خود دست بردارند و به جای اینکه بازیچه آمریکایی ها و غرب شوند، منطقی و منطقی فکر و عمل کنند. آمادگی نیروهای مسلح یعنی نیروی دریایی، ارتش و سپاه در خلیج فارس بالاست و آماده پاسخگویی به هرگونه تجاوزی از هر منبعی هستند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته ویژه ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای بررسی و پیگیری ویژه مسائل جزایر سه گانه تشکیل می شود و با فعال شدن این کمیته به دنبال مردمی سازی این جزایر و حضور مردم در این جزایر و حل مشکلات آنها.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از نمایشگاه توانمندی های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس و منطقه یکم دریایی، گفت: در نمایشگاه راهیان آخرین دستاوردها و سلاح و تجهیزات نیروی دریایی سپاه از جمله انواع شناورها، پهپادها، موشکی و سامانه های دفاعی و جنگ الکترونیک به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از ناو جنگی شهید سلیمانی گفت: اعضای کمیسیون از زحمات نیروی دریایی سپاه و پرسنل آن بویژه سرلشکر تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کردند. کارهای انجام شده در زمینه تجهیزات و ساخت تجهیزات کشتی و ساخت انواع سلاح و شناور و دفاع از مرزهای دریایی کشور و رشادت ها و تلاش فداکارانه نیروی دریایی ارتش و آنان. حمایت همه جانبه و قاطع نیروی دریایی سپاه را برجسته کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.