افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

جزئیات پوشش بیمه ای جدید برای خدمات توانبخشی منتشر شد

  • کد خبر : 172852
جزئیات پوشش بیمه ای جدید برای خدمات توانبخشی منتشر شد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، مهدی رضایی گفت: خدمات فیزیوتراپی برای بیمه شدگان عمومی تا 2 حوزه و برای بیماران ام اس، گلن بار، دوشن، میاستنی گراویس، فلج مغزی، دیستروفی عضلانی و ALS تا 4 منطقه را پوشش می دهد. در هر جلسه برای بیمه.es معاون بیمه ای و خدمات درمانی سازمان […]

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، مهدی رضایی گفت: خدمات فیزیوتراپی برای بیمه شدگان عمومی تا 2 حوزه و برای بیماران ام اس، گلن بار، دوشن، میاستنی گراویس، فلج مغزی، دیستروفی عضلانی و ALS تا 4 منطقه را پوشش می دهد. در هر جلسه برای بیمه.es

معاون بیمه ای و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: همچنین در اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق معلولان در آبان ماه 1398 تفاهم نامه ای بین سلامت منعقد شد. سازمان بیمه و سازمان بهزیستی در خصوص مزایای معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور دارای پوشش بیمه ای معتبر بیمه سلامت هستند که بر اساس تفاهم نامه 9 کد خدمت در حوزه های کاردرمانی منعقد شده است. ، گفتار درمانی و شنوایی شناسی با سهم 70 درصدی از هزینه دولتی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفت.

وی تاکید کرد: متعاقباً از شهریور ماه سال گذشته با گسترش تفاهم نامه مشترک این سازمان و سازمان بهزیستی کشور، تعداد خدمات توانبخشی که قبلاً تحت پوشش بیمه نبودند به 59 کد خدمت در حوزه های شغلی افزایش یافت. درمان، گفتار درمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، فیزیوتراپی و ارتوپدی. پوشش بیمه ای 70 درصدی سازمان بیمه سلامت با توجه به نوع مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمات افزایش یافت.

رضایی ادامه داد: همچنین با مجوز شورای عالی بیمه سلامت، پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی بیماران مولتیپل اسکلروزیس، ضایعات مغزی، ضایعات نخاعی به صورت پایلوت در بیمارستان رفیده تهران انجام شده است. سکته. در مرحله بعد، در صورت درخواست بیمارستانی مشابه، این نسخه به کل کشور گسترش خواهد یافت.

معاون بیمه ای و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: یکی از برنامه های اصلی سازمان بیمه سلامت ایران پوشش خدمات توانبخشی بیماران خاص و صعب العلاج است که در این راستا به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های سازمان بیمه سلامت ایران در نظر گرفته شده است. از این حیث پوشش خدمات توانبخشی بیماران خاص و صعب العلاج طبق استانداردهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تا 100 درصد می باشد. نرخ دولتی و نرخ 80 درصد غیردولتی در حال اجراست.

وی بیان کرد: این خدمات شامل کاردرمانی، گفتار درمانی و مداخلات روانشناختی برای بیماران اوتیسم، کاردرمانی و گفتار درمانی و فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی برای بیماران ضایعه نخاعی، کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی برای بیماران سکته مغزی است. کاردرمانی، گفتار درمانی. ، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی برای بیماران مبتلا به ام اس. ، کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی برای بیماران SMA، کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی برای بیماران مبتلا به دوشن و غیردوشن، کاردرمانی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی و فیزیوتراپی برای بیماران موکوپلی ساکاریدوزیس، کاردرمانی ، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی برای بیماران با بال پروانه، کاردرمانی و گفتار درمانی برای بیماران. کاردرمانی متابولیک، فردی و گروهی برای بیماران روانی مزمن، کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی برای بیماران سرطانی.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.