افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

جزئیات پرداختی سازمان تامین اجتماعی به داروخانه ها

  • کد خبر : 355657
جزئیات پرداختی سازمان تامین اجتماعی به داروخانه ها

به گزارش بازار، مهدی اسلامی افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان اولین و بزرگترین خریدار خدمات سلامت در کشور علاوه بر تامین و ارائه خدمات درمانی، دارویی و پاراکلینیکی به بیش از 47 میلیون نفر در کشور خدمات خصوصی آن مراکز درمانی؛ از همکاری ارائه دهندگان این خدمات در بخش های خصوصی، دولتی و دانشگاهی […]

به گزارش بازار، مهدی اسلامی افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان اولین و بزرگترین خریدار خدمات سلامت در کشور علاوه بر تامین و ارائه خدمات درمانی، دارویی و پاراکلینیکی به بیش از 47 میلیون نفر در کشور خدمات خصوصی آن مراکز درمانی؛ از همکاری ارائه دهندگان این خدمات در بخش های خصوصی، دولتی و دانشگاهی بهره می برد و از خدمات ارزنده و جمعی خدمات رسان در ارائه و ارائه خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان قدردانی می کند.

رشد 23 درصدی داروخانه های طرف قرارداد

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر تمرکز بر توسعه خدمات درمانی در این سازمان گفت: احترام سازمان تامین اجتماعی به تفاهم نامه های همکاری بین طرفین و تلاش برای پرداخت به موقع مطالبات طرفین در قرارداد، باعث شد تعداد داروخانه های مشمول قرارداد این سازمان در پایان سال 1402 و نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 23 درصدی به 12754 داروخانه در سراسر کشور برسد.

اسلامی در پاسخ به اظهارات اخیر رئیس انجمن داروسازان ایران در خصوص انباشت بدهی سازمان تامین اجتماعی به داروخانه ها، گفت: داروسازان و داروسازان بخش خصوصی از شرکای دیرینه سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات خدمات به بیمه شدگان این سازمان. مبلغ پرداختی سازمان تامین اجتماعی به مراکز طرفین قرارداد در سال 1402 با احتساب سهم ارزی تعهد شده توسط سازمان یارانه ها بیش از 70 میلیارد تومان بوده که 30 میلیارد تومان آن مربوط به قسمت پرداختی به داروخانه ها بوده است. .

وی افزود: علاوه بر این از 30 هزار میلیون تومان پرداختی به داروخانه ها 13 هزار میلیون تومان سهم سازمان تامین اجتماعی بوده و مابقی به تعهدات ارزی سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته است که مبالغ کمک دولت است. . سهم ارزی توسط سازمان تامین اجتماعی محاسبه و بر اساس مدارک دریافتی، سازمان مشمولان یارانه طبق مقررات و در قالب آخرین تصمیمات در خصوص اجرای طرح درور اعلام می شود. سازمان مشمولان یارانه به حساب داروخانه ها واریز می شود.

معاون سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه بر خلاف برخی اظهارات کذب، ارقام سهم 1402 این سازمان به داروخانه های پیمانکار به طور کامل پرداخت شده است، افزود: همچنین در روزهای اخیر و به دلیل مطالبات داروخانه ها در فروردین ماه ۹۰۰ میلیارد تومان و بابت مطالبات داروخانه های سرپایی دانشگاهی و غیردانشگاهی مربوط به اسناد اردیبهشت ۱۳۰۰ میلیارد تومان به حساب داروخانه های طرف قرارداد این سازمان واریز شده است و با توجه به پرداخت ها. مطالبات داروخانه های طرف قراردادی سازمان تا پایان فروردین 1403 اعم از سهم سازمان و ارز دارویی. همچنین بخشی از مطالبات داروخانه های سرپایی این سازمان پرداخت شده و این سازمان در تلاش است تا مابقی مطالبات را در اسرع وقت پرداخت کند.

اسلامی افزود: سازمان تامین اجتماعی در ماه گذشته 21 میلیارد تومبا به مراکز طرف قرارداد این سازمان پرداخت کرد که پیش بینی می شد با توجه به بدهی دانشگاه ها و داروخانه ها به توزیع دارو، بخشی از این مبلغ به چرخه دارویی کشور بازگردد. و مراکز توزیع متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که سازمان بزرگ تامین اجتماعی سازمانی متکی به درآمد از حق بیمه است که اگرچه از نظر تعهدی مشکلی ندارد اما به دلیل بدهی انباشته دولت ها و کارفرمایان دچار مشکل شده است. . با تامین نقدینگی در صورت تحقق به موقع تعهدات دولت و کارفرمایان مشکل نقدینگی سازمان برطرف می شود. اگر قرار است مشکل سیستم تولید و توزیع داروی کشور حل شود، باید کل این زنجیره به درستی کار کند و با تمرکز بر یک بخش نمی توان مشکلات سایر بخش ها را نادیده گرفت.

وی همچنین مجموع مطالبات رسیدگی شده توسط داروخانه های جزء قرارداد این سازمان را که مربوط به خرداد و تیرماه سال جاری است بالغ بر 5.9 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این رقم، مشارکت سازمان تامین اجتماعی تنها 2.4 میلیارد تومان است. 3.5 میلیارد تومان نیز مربوط به سهم ارز ممتاز و تعهد سازمان به برنامه و بودجه است. این در حالی است که بر اساس گزارش معاونین اقتصادی و مالی سازمان تامین اجتماعی؛ مطالبات معوق 27 شرکت تولید کننده مواد اولیه دارویی، تولید محصولات نهایی و توزیع دارو و فرآورده های دارویی که در حوزه اقتصادی سازمان تامین اجتماعی فعالیت می کنند و مهمترین تامین کننده دارو به دانشگاه های علوم پزشکی و داروخانه های خصوصی در سراسر کشور می باشند. جهان در کل کشور بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان و کل مطالبات این شرکت ها بالغ بر 22 هزار میلیارد تومان است که متاسفانه در این بخش از معضل چرخه دارویی کشور همواره مورد بی توجهی قرار گرفته است.

اسلامی خاطرنشان کرد: منظور از این ارقام این است که شرکت های دارویی تامین اجتماعی بدون دریافت وجه، دارو و فرآورده های دارویی معادل 22 میلیارد تومان را به داروخانه های دانشگاهی و خصوصی تحویل داده اند و سازمان تامین اجتماعی نیز بارها اعلام کرده است که مایل است. بدهی های این سازمان را با داروخانه ها و بدهی داروخانه ها را به شرکت های دارویی این سازمان پرداخت کنید تا بخشی از مشکل چرخه تولید و توزیع دارو حل شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=355657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.