افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

جزئیات واکنش تل آویو به اصلاحیه آتش بس حماس – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 204185
جزئیات واکنش تل آویو به اصلاحیه آتش بس حماس – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المیادین، منابع مقاومت اسلامی فلسطین جزئیاتی از واکنش رژیم صهیونیستی به اصلاحیه حماس در مورد مذاکرات آتش بس در غزه و تبادل اسرا که بر اساس 3 مرحله انجام شد، اعلام کردند. با توجه به واکنش اسرائیلی ها به اصلاحیه حماس، چنین طرحی باید شامل سه […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المیادین، منابع مقاومت اسلامی فلسطین جزئیاتی از واکنش رژیم صهیونیستی به اصلاحیه حماس در مورد مذاکرات آتش بس در غزه و تبادل اسرا که بر اساس 3 مرحله انجام شد، اعلام کردند.

با توجه به واکنش اسرائیلی ها به اصلاحیه حماس، چنین طرحی باید شامل سه مرحله باشد و در مرحله اول آتش بس 35 روزه با 7 روز دیگر و مرحله دوم 30 روزه پیشنهاد می شود. مرحله سوم برنامه مشخصی ندارد.

در جزئیات طرح اسرائیل برای مرحله اول، به ویژه در زمینه خروج نیروهای اسرائیلی، آمده است که اسرائیلی ها به جای عبارت «مناطق مسکونی»، واژه «مناطق مسکونی» را انتخاب کرده اند. اسرائیلی ها از همه مناطق مسکونی عقب نشینی نخواهند کرد، بلکه از مناطقی که آنها را پرجمعیت می دانند عقب نشینی نخواهند کرد.

در پاسخ تل آویو عبارت فعال سازی مجدد بیمارستان ها به جای نوسازی ذکر شده و همچنین ممنوعیت تردد هواپیماهای جنگنده اسرائیلی تنها به مدت 6 ساعت در روز لغو می شود و محدودیتی برای هواپیماهای شناسایی وجود ندارد.

سوهیبونیست ها اعلام کرده اند که تنها با خروج مجروحان بالای 50 سال موافق هستند و تنها 50 نفر در روز.

در چارچوب عملیات تبادل اسرا، رژیم صهیونیستی پیشنهاد آزادی 3 اسیر فلسطینی به ازای هر اسیر صهیونیست را مطرح کرده و آزادی تمامی اسرای فلسطینی را در ازای اسرای صهیونیستی نپذیرفته است.

در مورد جزئیات مرحله دوم، اسرائیلی ها معتقدند که در این مرحله تبادل اسرا انجام می شود و باید درباره تعداد اسیران مبادله شده و نحوه بازگشت پناهجویان به مناطق مسکونی خود مذاکره شود. به گفته مذاکره کنندگان صهیونیست، این مرحله شامل خروج نیروهای اسرائیلی نمی شود.

مرحله سوم طرح آتش بس صهیونیست ها به عنوان طرح پیشنهادی در نشست پاریس تدوین شده است.

منابع آمریکایی و اسرائیلی به سایت صهیونیستی والا گفتند که مشکل اصلی مذاکرات، تعداد زیاد اسرای فلسطینی است که باید آزاد شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=204185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.