افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

جزئیات عملکرد همزمان 3 ایستگاه مترو

  • کد خبر : 232648
جزئیات عملکرد همزمان 3 ایستگاه مترو

به گزارش بازار، عملیات احداث خط 6 مترو تهران و ایستگاه های آن از اواخر دهه 80 آغاز شد که در صورت تکمیل با 42 کیلومتر طول و 32 ایستگاه، محدوده وسیعی از شمال غرب پایتخت تا جنوب شرق را پوشش می دهد. و تبدیل به یکی از پرترددترین خطوط شبکه فعلی مترو تهران خواهد […]

به گزارش بازار، عملیات احداث خط 6 مترو تهران و ایستگاه های آن از اواخر دهه 80 آغاز شد که در صورت تکمیل با 42 کیلومتر طول و 32 ایستگاه، محدوده وسیعی از شمال غرب پایتخت تا جنوب شرق را پوشش می دهد. و تبدیل به یکی از پرترددترین خطوط شبکه فعلی مترو تهران خواهد شد.

از اسفند 1401 که 4 ایستگاه در میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر، لاله و باغ کارگر در خط 6 به بهره برداری رسید تا اسفند 1402 که آخرین روزهای آن را می گذرانیم، 10 ایستگاه در این خط افتتاح شد. آمار ارزشمندی محسوب می شود. در واقع در مهرماه امسال 3 ایستگاه شهر زیبا، شهران و شهید آرمان علیوردی (کوهسار) در دسترس عموم قرار گرفت. با بهره برداری از این 10 ایستگاه در سال گذشته، تعداد ایستگاه های تکمیل شده در خط 6 به 23 ایستگاه می رسد، بنابراین می توان انتظار داشت که بایگانی کلیه ایستگاه های خط مذکور (به جز بخش توسعه جنوب) بسته شود. در سال 1403

بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی شهرداری تهران، فردا شنبه شاهد افتتاح 3 ایستگاه بهار شیراز، آیت الله کاشانی و شهدای کن خواهیم بود. همانطور که ایستگاه بهار شیراز در قسمت میانی خط 6 و دو ایستگاه دیگر در قسمت شمالی این خط با استفاده از ایستگاه های آیت الله کاشانی و شهدای کن واقع شده است، در واقع تمامی ایستگاه ها در شمال وسط خط 6 قرار دارند. تکمیل شده و مسیری مستمر در اختیار مردم قرار می گیرد. تکمیل و تجهیز این سه ایستگاه در مجموع حدود 3 میلیارد تومان هزینه داشته است.

آنچه در ایستگاه های باز باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به موضوع مناسب سازی ایستگاه ها با افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی است. به این ترتیب هر 3 ایستگاه مجهز به پله برقی و بالابر بوده و برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی مناسب است. در آینده با افتتاح ایستگاه های استاد نجات اللهی، سرباز، شهدای هفدهم شهریور و میدان خراسان، کل ایستگاه های خط 6 در سال آینده تکمیل خواهد شد.

همچنین ایستگاه بهار شیراز در داخل بیمارستان خانواده (منطقه 7) و در تقاطع خیابان شریعتی و بهار شیراز، ایستگاه آیت الله کاشانی در خیابان آیت الله کاشانی (منطقه 5) و در تقاطع جنت آباد جنوبی و شهدایی واقع شده است. . ایستگاه کن در بلوار کوهسار (منطقه 5) در ابتدای اتوبان آبشناسان واقع شده است.

همچنین فردا عملیات سه راهی تربیت مدرس در خط 6 مترو آغاز می شود و پیش از این قطعه مربوط به خط 7 این ایستگاه در دسترس مسافران بود، اما از فردا مسافران خط 6 به صورت جداگانه و مستقل دسترسی خواهند داشت. دسترسی داشته و به این ایستگاه نیز ارسال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=232648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.