افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
1

جزئیات دیدار پزشکان با نخست وزیر تایلند/ همه باید برای رسیدن به صلح تلاش کنیم + عکس

  • کد خبر : 384125
جزئیات دیدار پزشکان با نخست وزیر تایلند/ همه باید برای رسیدن به صلح تلاش کنیم + عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود بیزیکیان در سفر دو روزه خود به قطر و در حاشیه اجلاس گفتگوی همکاری های آسیایی با پاونگترن شیناواترا نخست وزیر تایلند دیدار و در خصوص روابط 400 ساله ایران و تایلند. وی بستر مناسبی برای افزایش روابط و ارتباطات دو کشور […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود بیزیکیان در سفر دو روزه خود به قطر و در حاشیه اجلاس گفتگوی همکاری های آسیایی با پاونگترن شیناواترا نخست وزیر تایلند دیدار و در خصوص روابط 400 ساله ایران و تایلند. وی بستر مناسبی برای افزایش روابط و ارتباطات دو کشور دانست و تصریح کرد: بدون شک تشکیل کمیسیون‌ها و کارگروه‌های مشترک بین ایران و تایلند امکان‌پذیر است که این ارتباطات را به سمت تصمیم‌گیری‌های خوب به نفع هر دو کشور سوق دهد. کشورها و دو ملت».

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به اتفاقات ناگواری که در منطقه رخ می دهد اشاره کرد وی تجاوزات رژیم صهیونیستی که موجب مرگ ده ها هزار زن و کودک بی گناه در غزه و لبنان شده است را برای جهان بسیار تلخ، تاسف بار و شرم آور توصیف کرد و افزود: این رژیم به کشتار زنان، کودکان و بیمارستان ها می پردازد. و مدارس و اهداف غیرنظامی را به بهانه دفاع مشروع بمباران می کند و این اتفاقات در سکوت جامعه جهانی مایه تاسف است.

پزشکان بر اهمیت هم افزایی و همفکری کشورهای آسیایی برای جلوگیری از ایجاد تنش و بحران این رژیم در منطقه تاکید کردند و گفتند: کشورهای آسیایی با استفاده از ظرفیت سازمان های منطقه ای مانند مجمع گفت وگوی همکاری آسیایی باید جلوی این جنایات را بگیرند. در عین حال از دخالت خارجی در منطقه جلوگیری شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه باید برای رسیدن به صلح تلاش کنیم و برای ایجاد جهانی بدون خشونت تلاش کنیم.

پاونگترن شیناواترا نخست وزیر تایلند نیز در دیدار با دکتر مدشکیان با ابراز خرسندی گفت: نشست هایی مانند مجمع گفتگوی همکاری های آسیایی فرصت بسیار خوبی برای گفت وگو درباره مشکلات و دغدغه های مشترکمان است.

نخست وزیر تایلند با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: برای ما بسیار غم انگیز است که شاهد کشتار مردم بیگناه هستیم؛ ما خواهان برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان هستیم و هستیم. آماده مشارکت در ایجاد صلح است.

27215

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.