افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 11 October , 2024
0

جزئیات دیدار روسای جمهور ایران و روسیه

  • کد خبر : 393208

رئیس جمهوری اسلامی ایران در چارچوب شرکت در همایش بین المللی «پیوستگی زمان ها و تمدن ها: اساس صلح و توسعه» که به مناسبت 2017 در ترکمنستان برگزار شد، با رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد. سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی». ولادیمیر پوتین با دعوت از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس بریکس […]

رئیس جمهوری اسلامی ایران در چارچوب شرکت در همایش بین المللی «پیوستگی زمان ها و تمدن ها: اساس صلح و توسعه» که به مناسبت 2017 در ترکمنستان برگزار شد، با رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد. سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی». ولادیمیر پوتین با دعوت از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس بریکس و برگزاری نشست مشترک دوجانبه گفت: ما در سطح بین المللی همکاری مشترک داریم و ارزیابی ها و رویکردهای جهانی ما یکسان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا به نقل از انتخابات، رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه شرکت در همایش بین المللی «پیوستگی زمان ها و تمدن ها؛ اساس صلح و توسعه» با رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد. در ترکمنستان به مناسبت سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی» دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش «انتخاب»؛ دکتر مسعود بیزیکیان در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه بر توسعه همکاری های مشترک بین دو کشور تاکید کرد و گفت: رابطه ما با روسیه صمیمانه و راهبردی است.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از فرصت دیدار با همتای روس خود گفت: روابط ما از لحاظ اقتصادی و فرهنگی هر روز تقویت می شود. روند رو به رشد همکاری های ایران و روسیه باید مطابق با خواست رهبران ارشد دو کشور و لزوم تقویت این روابط تسریع شود.

دکتر مزیکیان با بیان اینکه ایران و روسیه قابلیت های دوجانبه و مکمل خوبی دارند و می توانند به یکدیگر کمک کنند، افزود: موقعیت های ما در دنیا بسیار نزدیکتر از دیگران است.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری برای تسریع در امضای سند مشارکت راهبردی ایران و روسیه، توسعه همکاری های فیمابین را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: امیدوارم در اجلاس سران بریکس در روسیه این معاهده را نهایی کنیم.

دکتر مزیکیان با اشاره به شرایط بحرانی منطقه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ چارچوب حقوقی و انسانی بین المللی احترام نمی گذارد و وضعیت منطقه بحرانی است. کشورهای اروپایی و آمریکایی نمی خواهند روابط بین کشورهای منطقه آرام بماند.

رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از این گفتگو اظهار داشت: همکاری دو کشور برای ما و توسعه و افزایش روابط اولویت بالایی دارد. کسب و کار اوضاع بین دو طرف خیلی خوب پیش می رود.

ولادیمیر پوتین با دعوت از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس بریکس و برگزاری نشست مشترک دوجانبه گفت: ما در سطح بین المللی همکاری مشترک داریم و ارزیابی ها و رویکردهای جهانی ما یکسان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.