افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

جزئیات خرید تجهیزات بومی اولویت دار شبکه ملی اطلاعات

  • کد خبر : 269423
جزئیات خرید تجهیزات بومی اولویت دار شبکه ملی اطلاعات

به گزارش بازار، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره قرارداد خرید تجهیزات بومی اولویت دار شبکه ملی اطلاعات گفت: سیاست ها و اولویت های شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی تدوین شده و یک. از اولویت‌های مهم در اجرای شبکه ملی اطلاعات، حمایت از تولید ملی و بومی‌سازی دانش برای تولید تجهیزات […]

به گزارش بازار، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره قرارداد خرید تجهیزات بومی اولویت دار شبکه ملی اطلاعات گفت: سیاست ها و اولویت های شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی تدوین شده و یک. از اولویت‌های مهم در اجرای شبکه ملی اطلاعات، حمایت از تولید ملی و بومی‌سازی دانش برای تولید تجهیزات لازم برای زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی این شبکه است.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران به عنوان مجری اصلی توسعه شبکه های دسترسی، تجمیع، انتقال و ثابت کشور نقش مهمی در توسعه شبکه ملی اطلاعات استان های مختلف کشور داشته است، تصریح کرد: مخابرات. طبق سیاست های اعلام شده از سوی مسئولین، Upstream از سازندگان ملی که موفق به تولید تجهیزات باکیفیت مورد نیاز این شرکت شده اند نهایت استفاده را می کند.

وی افزود: قراردادهای اخیر مربوط به توسعه شبکه انتقال دو استان مهم کشور از جمله اصفهان و خراسان رضوی است که با اجرای این قراردادها ظرفیت شبکه انتقال این استان ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. . و از این ظرفیت برای تامین پهنای باند مورد نیاز شبکه های ثابت و سیار مورد استفاده در این دو استان استفاده خواهد شد.

سلطانی ادامه داد: در واقع با توسعه شبکه انتقال درون استانی، شرکت مخابرات ایران علاوه بر تامین پهنای باند مورد نیاز مشتریان خود، ظرفیت لازم را برای سایر اپراتورهای ثابت و سیار نیز فراهم می کند که منجر به گسترش این شبکه می شود. خدمات کاربردی شبکه ملی اطلاعات به مردم و شرکت ها و توسعه خدمات دولت الکترونیک.

وی با اشاره به اصرار شرکت مخابرات ایران بر استفاده از تجهیزات بومی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت مخابرات ایران در لایه های مختلف شبکه از تجهیزات ایرانی استفاده می کند و به عنوان مثال از تولیدات داخلی برای توسعه شبکه دسترسی استفاده می شود. بر اساس فیبر نوری و همچنین برای توسعه شبکه انتقال و شبکه سوئیچینگ تلفن ثابت، قراردادهای متعددی با شرکت های تولیدی ملی منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره قرارداد خرید تجهیزات بومی اولویت دار و تاثیر آن بر شبکه ملی اطلاعات گفت: در مجموع این قرارداد پهنای باند لازم را در استان برای توسعه شبکه اطلاعات در سطح ملی در حال گسترش فراهم می کند. از شبکه انتقال شبکه فیبر نوری Obran Telecomunicaciones در کمترین زمان ممکن اجرا می شود و علاوه بر Obran Telecomunicaciones، سایر اپراتورها نیز از توانایی آن در خدمت رسانی به مشتریان نهایی بهره مند خواهند شد.

سلطانی افزود: با توجه به پتانسیل دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور و تعداد فارغ التحصیلان رشته های مختلف صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و سایر صنایع مرتبط با این حوزه، علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی مناسب، در زمینه بومی سازی تجهیزات سرمایه گذاری کنید. . برای جوانان کشور از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند و از وابستگی کشور به خارج می کاهد که توسعه اقتصادی پایدار کشور را نیز تضمین می کند.

وی در خصوص خرید این تجهیزات داخلی نیز گفت: اخیراً قراردادهایی با شرکت های دانش بنیان داخلی برای خرید تجهیزات شبکه انتقال منعقد شده است، اما شرکت مخابرات ایران با ده ها سازنده داخلی دیگر قرارداد خرید دارد از فیبر نوری ، سیستم های دسترسی، مبادلات تلفنی NGN و سوئیچ های لایه 2 و 3 در شبکه های IP و علاوه بر آن قراردادهای متعددی را با شرکت های ملی برای ارائه نرم افزارهای لازم در لایه های عملیاتی و تجاری منعقد کرده است.

سلطانی در پایان گفت: خرید تجهیزات بومی از شرکت مخابرات ایران از قبل در دستور کار قرار داشت، اما در صورت تامین منابع مالی لازم، توانایی ما برای توسعه شبکه افزایش می یابد و در نهایت توسعه اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=269423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.