افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

جزئیات حراج سکه در مرکز مبادلات ایران اعلام شد.

  • کد خبر : 218493
جزئیات حراج سکه در مرکز مبادلات ایران اعلام شد.

به گزارش بازار، بر اساس دستورالعمل برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات ایران، اولین جلسه حراج سکه طلا روز یکشنبه 21 اسفند ماه 1402 برگزار می شود. در اولین جلسه حراج سکه، ربع سکه بهار آزادی سال 1385 بانک مرکزی ضرب می شود و هر متقاضی می تواند حداکثر 5 قطعه سفارش دهد. […]

به گزارش بازار، بر اساس دستورالعمل برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات ایران، اولین جلسه حراج سکه طلا روز یکشنبه 21 اسفند ماه 1402 برگزار می شود.

در اولین جلسه حراج سکه، ربع سکه بهار آزادی سال 1385 بانک مرکزی ضرب می شود و هر متقاضی می تواند حداکثر 5 قطعه سفارش دهد.

جلسه حراج از ساعت 12:00 شروع و زمان ثبت سفارش از ساعت 12:00 الی 15:00 خواهد بود. زمان نظارت و اهدای جوایز از ساعت 15 الی 16 همان روز می باشد و نتیجه مزایده ساعت 16 اعلام می شود.

بر اساس دومین مصوبه اسفند 1402 کمیسیون ارز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تصویب «دستورالعمل اجرایی معاملات با سکه طلا در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران»، خریداران می توانند در سکه طلا ثبت نام کنند. سیستم حراج مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران طبق قوانین حراج.

متقاضی خرید
بر اساس دستورالعمل حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات ایران، کلیه اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی و بالای 18 سال می توانند در حراج سکه طلای این مرکز شرکت کنند. مالکیت حراج سکه طلا مصوب بانک مرکزی کل، نصف و ربع است.

سیستم حراج
متقاضیان شرکت در حراج سکه طلای مرکز بورس ایران باید ابتدا در سامانه معاملات مرکز مبادلات ایران به نشانی www.market.ice.ir ثبت نام و احراز هویت کنند و سپس طبق دستورالعمل و تبلیغات از طریق سامانه مذکور در مزایده شرکت کنند.

حداکثر حجم سفارش
حداکثر حجم سفارش در هر جلسه مزایده توسط بانک مرکزی تعیین و در آگهی مزایده اعلام می شود. همچنین آگهی مزایده دو روز کاری قبل از روز حراج در سایت رسمی مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران به نشانی www.ice.ir منتشر می شود. مهلت برگزاری جلسه مزایده در آگهی مزایده اعلام شده است.

روش معامله
خریدار موظف است قبل از ثبت سفارش خرید در سامانه، 100% ارزش سفارش خرید را با احتساب کارمزد از طریق درگاه پرداخت آنلاین در کیف پول خود قرار دهد. در صورت ناکافی بودن موجودی کیف پول، امکان تکمیل موجودی در حین سفارش وجود دارد. پس از ثبت سفارش خرید، وجه مذکور تا پایان جلسه حراج در کیف پول خریدار مسدود می شود.

هزینه ها و هزینه های عملیاتی
کارمزد معامله معادل یک هزارم (0.1%) ارزش معامله است.

خریدار موظف است با دریافت سکه طلای خریداری شده از شعبه منتخب در سامانه، به ازای هر قطعه سکه طلا (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) مبلغ 300000 ریال به عنوان هزینه تحویل به شعبه بانک عامل پرداخت نماید.

در صورتی که خریدار برای دریافت سکه طلای خریداری شده در بازه زمانی مشمول هزینه نگهداری (14 تا 21 روز کاری از زمان صدور کد رهگیری) به شعبه منتخب در سامانه مراجعه کند، باید علاوه بر هزینه نگهداری، مرسوله را نیز ارسال کند. ، به ازای هر قطعه سکه طلا (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) روزانه مبلغ 500 هزار ریال به عنوان هزینه نگهداری به شعبه بانک اپراتور واریز می شود. خریدار موظف است هزینه های عملیاتی مربوط به بانک عامل (هزینه حمل و نگهداری) را با دریافت سکه طلای خریداری شده به بانک عامل پرداخت نماید.

محل و مهلت تحویل
متقاضی برای تحویل سکه طلای خریداری شده باید به شعبه انتخابی مراجعه کند. لازم به ذکر است شعب منتخب بانک عامل قبل از ثبت سفارش توسط متقاضی خرید در سامانه انتخاب می شوند.

پس از گذشت 7 روز کاری و حداکثر 14 روز کاری از زمان صدور کد رهگیری در سامانه، خریدار سکه طلا می تواند با مراجعه به شعبه منتخب در سامانه، سکه طلای خریداری شده را دریافت کند. در صورت سپری شدن مهلت مقرر، تحویل سکه طلا در شعبه مذکور تا 7 روز کاری با احتساب هزینه نگهداری خواهد بود.

سکه طلای خریداری شده توسط خریدار تنها با ارائه وکالتنامه رسمی به خریدار یا وکیل وی تحویل داده می شود.

خاتمه معامله
در صورتی که خریدار تا 21 روز کاری پس از صدور کد رهگیری برای دریافت سکه طلا به شعبه منتخب در سامانه مراجعه نکند، معامله باطل می شود (خود به خود خاتمه می یابد) و مبلغ معامله پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه های عملیاتی انجام می شود. . هزینه ها به کیف پول منتقل شده و به خریدار بازپرداخت می شود.

در صورت انصراف از معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلا در مهلت مقرر، خریدار به مدت 180 روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=218493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.