افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

جزئیات جنایات «اسرائیل» و آمریکا در غزه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 114108
جزئیات جنایات «اسرائیل» و آمریکا در غزه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، 5000 نظامی آمریکایی بعد از ظهر جمعه در عملیات زمینی محدود ارتش رژیم صهیونیستی در غزه شرکت کردند. بر اساس این گزارش، «اسرائیل» از سناریوی تکراری خود در سال 2014 برای اجرای نفوذ به غزه استفاده کرد و سه لشکر آمریکایی و چند تیپ از محورهای کمپ […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، 5000 نظامی آمریکایی بعد از ظهر جمعه در عملیات زمینی محدود ارتش رژیم صهیونیستی در غزه شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، «اسرائیل» از سناریوی تکراری خود در سال 2014 برای اجرای نفوذ به غزه استفاده کرد و سه لشکر آمریکایی و چند تیپ از محورهای کمپ بریج، بیت حانون، بیت لاهیه و شمال خان یونس ارتش به غزه نفوذ کردند. این رژیم را همراهی کرد.

بر اساس این خبر، دلیل موفقیت محدود پیشروی ارتش رژیم صهیونیستی در نفوذ به مناطق شمالی نوار غزه در بعدازظهر جمعه، عملیات تقسیم غزه به 2 یا 3 محور برای پیشروی همزمان قطع خطوط ارتباط اینترنتی است. و تماس رزمندگان مقاومت قبل از اجرای عملیات نفوذ.

لازم به ذکر است که بعدازظهر روز جمعه دانیال حقاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دستور گسترش عملیات زمینی ارتش این رژیم برای نفوذ به نوار غزه را صادر کرد و در جریان عملیات زمینی خود ارتش این رژیم با پشتیبانی نیروی هوایی 150 نقطه در نوار غزه را با موشک مورد حمله قرار داد.

آغاز تحرکات زمینی اسرائیل در شمال غزه و رویارویی با مقاومت

رسانه های صبح یکشنبه از شنیده شدن درگیری ها و تیراندازی شدید در مناطق شمالی نوار غزه و گزارش هایی از مقاومت در برابر تلاش های رژیم صهیونیستی برای آغاز مرحله دوم عملیات زمینی در غزه خبر دادند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که صدای تیراندازی در مناطق شمالی و شمال غربی نوار غزه نیز شنیده می شود و همزمان حملات توپخانه ای سنگین رژیم صهیونیستی به این مناطق در حال انجام است.

شاهدان عینی اظهار داشتند که حملات هوایی و توپخانه ای شدید در چندین نقطه غزه از جمله اردوگاه عسکر ادامه دارد.

رسانه های فلسطینی اعلام کردند که نیروهای ارتش اسرائیل در تلاش برای نفوذ مجدد به شمال غزه و درگیری شدید با مقاومت و تلاش نیروهای مقاومت برای مقابله با رژیم صهیونیستی است.

نیروهای رژیم صهیونیستی شب گذشته از عملیات زمینی در نوار غزه خبر دادند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز عملیات شب گذشته را آغاز مرحله دوم عملیات علیه نوار غزه توصیف کرد.

رگبار حملات موشکی به تل آویو همزمان با کنفرانس مطبوعاتی نتانیاهو

گردان های قسام شنبه شب در بیانیه ای اعلام کردند که در واکنش به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه غزه، تل آویو هدف حملات موشکی این رژیم قرار گرفت.

به گفته منابع عبری، موشک های قسام همچنین به ریشون لتزیون و بافنیا در جنوب تل آویو اصابت کرده است.

این حملات در حالی صورت گرفت که نیروهای مقاومت فلسطین در غزه بارها با حملات موشکی خود به تل آویو و مناطق مرکزی فلسطین اشغالی حمله کردند.

پیش از این گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی شهر اشغالی بئرشبه را با موشک مورد حمله قرار دادند.

تاکنون ده ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک های صهیونیست نشین نزدیک مرزهای لبنان گریخته اند.

روز شنبه ۲۴ مهرماه ۱۳۹۲، نیروهای مقاومت فلسطین عملیات غافلگیرانه ای به نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند. گذرگاه های نوار غزه را بسته است و این منطقه را بمباران می کند.

حادثه امنیتی در مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی

رادیو ملی رژیم صهیونیستی از بروز یک حادثه امنیتی در منطقه «اسبا الجلیل» در شمال فلسطین اشغالی خبر داد و گفت: از صهیونیست‌های ساکن در این منطقه خواسته شده است که فورا به پناهگاه بروند.

همزمان برخی منابع از پرتاب موشک های هدایت شونده کورنت به سمت شهر مصغف عام و المناره در منطقه الجلیل خبر دادند.

خبرنگار شبکه 14 رژیم صهیونیستی نیز از وقوع یک حادثه امنیتی در اطراف شهر مرگلوت خبر داد و تاکید کرد که نیروهای ارتش در حال مقابله با این تهدید هستند.

اولین واکنش یحیی السنوار در نوار غزه پس از عملیات تهاجمی الاقصی

یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه اعلام کرد که این جنبش مایل به توافق با رژیم صهیونیستی درباره اسرا بین دو طرف است.

السنوار گفت: حماس آماده معامله ای است که بر اساس آن تمامی اسرای فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی در ازای همه اسرای مقاومت آزاد می شوند.

در همین راستا سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بلافاصله به اظهارنظر یحیی السنوار پاسخ داد و تصریح کرد: اظهارات السنوار درباره ربوده شدگان اسرائیلی جنگ روانی حماس برای تحت فشار قرار دادن افکار عمومی اسرائیل است.

«ابو ابیده» سخنگوی کتاب القسام پیشتر گفته بود که در بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی 50 اسیر صهیونیست کشته شدند. کتائب القسام در روزهای اخیر با وساطت قطر و مصر چهار اسیر را آزاد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که نیروهای مقاومت حماس 200 نفر را اسیر کرده اند. پیش از این ارتش رژیم اشغالگر مدعی شده بود که حماس 155 نفر را اسیر کرده است.

حماس متعهد شد که هشت گروگان روسی-اسرائیلی را آزاد کند

یکی از اعضای ارشد حماس که در راس هیاتی از حماس به مسکو سفر کرده است، گفت: وزارت خارجه روسیه فهرستی متشکل از 8 نفر را ارائه کرد که همگی دارای تابعیت دوگانه هستند.

میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گو با خبرگزاری تاس گفت: در دیداری که با نمایندگان حماس در مسکو داشتیم لیست پیشنهادی برای آزادی 8 گروگان روس را ارائه کردیم و حماس نیز قول همکاری برای آزادی وی را داد. . رهایی.” “

در همین راستا، موسی ابومرزوق، معاون دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس، تأیید کرد که این جنبش با در نظر گرفتن ماهیت روابط با مسکو، نظر مثبت تری نسبت به درخواست های روسیه در مورد بازداشت شدگانی که دارند، دارد. . .

ابومرزوق افزود: دعوت از رهبران جنبش حماس برای بازدید از مسکو پیامی به تمام جهان است که روسیه حماس را یک جنبش آزادیبخش ملی می داند نه یک جنبش تروریستی.

وی خاطرنشان کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نسبت به جنبش حماس و مبارزات مردم فلسطین موضع قدردانی دارد و همواره از موضع ملت فلسطین در شورای امنیت و سازمان ملل حمایت کرده است.

افزایش تعداد شهدای فلسطینی به بیش از 8 هزار نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد شهدای فلسطینی بر اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بیش از 8 هزار نفر افزایش یافته است که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

بر اساس این گزارش، تعداد شهدای نوار غزه از آغاز عملیات تهاجمی الاقصی به 7703 نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: نیروهای اشغالگر صهیونیستی در جریان حمایت هوایی، دریایی و زمینی نیروهای نظامی خود از عملیات محدود کردن نفوذ به شمال نوار غزه، با تداوم سنگین، 53 جنایت در یک روز مرتکب شدند. بمباران غزه: تعداد شهدا به 7703 نفر رسید که بیش از 3500 نفر از آنها کودک هستند.

از سوی دیگر منابع محلی گزارش دادند که مناطق شمالی نوار غزه تحت شدیدترین حملات هوایی اشغالگران کودک کش در سه هفته اخیر قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=114108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.